Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 september 2009, 08:41
raymond-de-boer's schermafbeelding
raymond-de-boer raymond-de-boer is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Bekijk bericht
Het is niet gedocumenteerd, maar dat van die 400+ stapjes hoeft niet.

De truc: selecteer het programma, dat je wilt verplaatsen, en toets daarna op de afstandsbediening het nummer in waar je het programma wilt hebben (bijvoorbeeld 14).
Het programma wordt dan direct verplaatst naar locatie 14.

Schaam schaam Claude heeft gelijk. Ik vergat eerst goed te selecteren voor het verplaatsen. Nu maakt het dus ook niet uit waar Ziggo of Philips de kanalen plaatst.
WEL vreemd dat Philips in de chat sessie vertelde dat dit niet kon.
Bedankt!!

Laatst gewijzigd door raymond-de-boer; 16 september 2009 om 22:38
Oud 16 september 2009, 09:08
sanderlo's schermafbeelding
sanderlo sanderlo is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-In-Een Extra
DTV: Philips 56PFL9954H/12 met Smit CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TNG Bekijk bericht
Wel apart dat het een aantal weken gaat duren terwijl jullie eigenlijk gewoon in al in het bezit zijn van de oplossing. Ik ga ervan uit dat er nog wat getweakt moet worden aan die testversie, maar dat hoeft als tussen-oplossing ook niet heel lang te duren...

Misschien kunnen de mensen waarbij de CAM wel of niet werkt posten in welke week de TV is geproduceerd, uit welke fabriek hij komt (volgens mij heb je zowiezo Hongarije en Belgie) en eventueel ook serienummer? Misschien kunnen we er dan zelf al achter komen hoe het zit...
Alvast wat informatie:
karakters 5 en 6 van het serienummer geven het productie jaar aan
karakters 7 en 8 van het serienummer geven de productie week aan
serienummer xx xx0916 xxxxxx betreft dus een toestel dat in week 16 2009 geproduceerd is.

De eerste twee karakters geven de fabriek aan (met dank aan http://www.gloeidraad.nl/radioforum/...hread&id=43020):
1A: diverse inkoop audio (o.a. Mivar, Grundig)
A, E: Eindhoven
V: Eindhoven (voltfabriek)
AG: Brugge
L, PL: Leuven
P: Praag
SF, QG: Frankrijk
WA: Wetzlar
WD, WR, WT: Wenen
KR: Krefeld
NF: Norrköping
OP: Portugal
PM: Monza
SV: Singapore
TY: Taiwan
ZB: Spanje
BY, HU: Groot-Brittannie (bij twijfel nazoeken)
HD: Hongarije
HJ: Polen

Laatst gewijzigd door sanderlo; 16 september 2009 om 09:18
Oud 16 september 2009, 10:28
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TNG Bekijk bericht
Wel apart dat het een aantal weken gaat duren terwijl jullie eigenlijk gewoon in al in het bezit zijn van de oplossing. Ik ga ervan uit dat er nog wat getweakt moet worden aan die testversie, maar dat hoeft als tussen-oplossing ook niet heel lang te duren...

Misschien kunnen de mensen waarbij de CAM wel of niet werkt posten in welke week de TV is geproduceerd, uit welke fabriek hij komt (volgens mij heb je zowiezo Hongarije en Belgie) en eventueel ook serienummer? Misschien kunnen we er dan zelf al achter komen hoe het zit...
Dat is volgens mij niet nodig hoor, want de CAM werkt in geen enkele Philips tv. De oorzaak zit in de Philips firmware waarop wij gewone mensen nog een maand of 2 moeten wachten helaas.
Ziggo heeft firmware die wel zenders toont (dus werkt) maar waarin zaken met bijv. de EPG niet goed werken. Philps lost dit op, daarom duurt het nog 2 maanden.
Ik heb gezegd dat ik het een goede zaak vindt dat Ziggo zich hier hard voor maakt. 50 zenders in de EPG kan echt niet, is echt onzin. En wij als boze klanten krijgen Philips niet zover om dat te fixen (geloof mij, ik heb dat geprobeerd en ze ONTKENNEN het probleem en zeggen dat Ziggo maar max. 50 zenders EPG meestuurt in het signaal!!), Ziggo nu wel. Dus daar moet je echt wel blij om zijn.
Wat ik wel fijn zou vinden, is als de test-versie vast beschikbaar kwam als beta voor geinteresseerden. Maar dat is onwaarschijnlijk. Ik zeg: ik wacht graag nog 2 maanden en dan een goede werkende versie met goede EPG en andere goede zaken! (maar een beta die gewoon simpel werkt is wel fijn hoor natuurlijk).
Oud 16 september 2009, 10:36
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Dat is volgens mij niet nodig hoor, want de CAM werkt in geen enkele Philips tv. De oorzaak zit in de Philips firmware waarop wij gewone mensen nog een maand of 2 moeten wachten helaas.
Ziggo heeft firmware die wel zenders toont (dus werkt) maar waarin zaken met bijv. de EPG niet goed werken. Philps lost dit op, daarom duurt het nog 2 maanden.
Ik heb gezegd dat ik het een goede zaak vindt dat Ziggo zich hier hard voor maakt. 50 zenders in de EPG kan echt niet, is echt onzin. En wij als boze klanten krijgen Philips niet zover om dat te fixen (geloof mij, ik heb dat geprobeerd en ze ONTKENNEN het probleem en zeggen dat Ziggo maar max. 50 zenders EPG meestuurt in het signaal!!), Ziggo nu wel. Dus daar moet je echt wel blij om zijn.
Wat ik wel fijn zou vinden, is als de test-versie vast beschikbaar kwam als beta voor geinteresseerden. Maar dat is onwaarschijnlijk. Ik zeg: ik wacht graag nog 2 maanden en dan een goede werkende versie met goede EPG en andere goede zaken! (maar een beta die gewoon simpel werkt is wel fijn hoor natuurlijk).
Ik denk dat je onderstaande post nog niet gelezen hebt...De CAM werkt dus wel in recent geproduceerde modellen!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralph_ziggo_dealer Bekijk bericht
zie mijn post in het ander topic!

wij hebben er vandaag 15 binnen gehad, zijn uiteraard allemaal al verkocht maar heb ze getest in niet goedgekeurde(op dit moment nog)

philips 46pfl9704 / 42pfl9664 / 32pfl9604 / 32pfl7694

behalve de 32pfl7694 daar stond nog de orig firmware op, de andere waren al voorzien van de laatste update van een week of 3 geleden.

Conclusie werkt allemaal perfect , ondanks niet gecertificeerd. Enige is dat je 123hd op 123 moet zetten en 123 dan moet verlaatsen naar bv 53/54/55.

Morgen verder met testen.

ralph
Oud 16 september 2009, 10:40
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Standaard

Klopt, die las ik inderdaad net pas.

Hier mijn verklaring:
Aangezien die fout een certificaat-fout is, kan ik mij het volgende voorstellen:
Alle versleuteling werkt met certificaten waarmee afzender en ontvangers hun identiteiten kunnen worden bevestigd. Certificaten zitten (in een computer) in een certificate-store. Op de TV zal dat niet anders zijn, dat is ook een halve computer. De certificate-store staat in principe dus gewoon los van de firmware. Om met de Ziggo cam te werken, moet de Philips tv de cam vertrouwen. De cam presenteert zijn certificaat aan de Philips tv en die kijkt in zijn certificate-store om te zijn of er een overeenkomstig vertrouwd certificaat is. Dit is er wel al ingezet op de nieuwe tv's in de winkel, maar staat nog niet in de certificate-store op de oude tv's. Dit is dus los van de firmware versie. Neemt niet weg dat het wel kan worden opgelost met een firmware update hoor. Met een nieuwe firmware update die tijdens het update proces het certifcaat in de store installeert, is op te lossen door Philips.

Dit verhaal over certificaten is mijn persoonlijke mening en idee over hoe het werkt, gebaseerd op mijn kennis over versleuteling en certificaten zoals toegepast op computers. Het verhaal is wel wat versimpeld weergegeven, anders wordt het te ingewikkeld voor hier.
Oud 16 september 2009, 10:45
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Klopt, die las ik inderdaad net pas.

Hier mijn verklaring:
Aangezien die fout een certificaat-fout is, kan ik mij het volgende voorstellen:
Alle versleuteling werkt met certificaten waarmee afzender en ontvangers hun identiteiten kunnen worden bevestigd. Certificaten zitten (in een computer) in een certificate-store. Op de TV zal dat niet anders zijn, dat is ook een halve computer. De certificate-store staat in principe dus gewoon los van de firmware. Om met de Ziggo cam te werken, moet de Philips tv de cam vertrouwen. De cam presenteert zijn certificaat aan de Philips tv en die kijkt in zijn certificate-store om te zijn of er een overeenkomstig vertrouwd certificaat is. Dit is er wel al ingezet op de nieuwe tv's in de winkel, maar staat nog niet in de certificate-store op de oude tv's. Dit is dus los van de firmware versie. Neemt niet weg dat het wel kan worden opgelost met een firmware update hoor. Met een nieuwe firmware update die tijdens het update proces het certifcaat in de store installeert, is op te lossen door Philips.

Dit verhaal over certificaten is mijn persoonlijke mening en idee over hoe het werkt, gebaseerd op mijn kennis over versleuteling en certificaten zoals toegepast op computers. Het verhaal is wel wat versimpeld weergegeven, anders wordt het te ingewikkeld voor hier.
Kijk, daar hebben we wat aan! Bedankt voor je heldere uitleg....
Oud 16 september 2009, 11:17
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

@rowdy: je uitleg over de certificaten lijkt me helemaal correct. Er is echter nog geen firmware (ook niet bij Ziggo) die dit probleem oplost. Vraag is ook of het veilig is een certificaat in een firmware image te stoppen.
Oud 16 september 2009, 11:25
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Is zo'n certificaat dan niet (automatisch) via het Ziggo netwerk te downloaden dan wel te pushen?
Oud 16 september 2009, 11:59
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
@rowdy: je uitleg over de certificaten lijkt me helemaal correct. Er is echter nog geen firmware (ook niet bij Ziggo) die dit probleem oplost. Vraag is ook of het veilig is een certificaat in een firmware image te stoppen.
Oke, ik meende dat Ziggo 'oude' televisies gebruikte waarin zij middels een firmware update het nieuwe certificaat konden installeren.
Blijkbaar heeft Ziggo gewoon een nieuwe tv gekregen met het juiste certificaat er al in.

Maar een certificaat kan wel geinstalleerd worden via de firmware (tenminste, dat lijkt mij wel - zoniet, dan moet Philips met een servicebus bij alle klanten langs). Dat is in principe ook gewoon veilig, de tv's zullen beschikken over de juiste keys die ervoor zorgen dat die certificaten alleen te lezen zijn door Philips tv's (tenminste, daar ga ik vanuit).
Oud 16 september 2009, 12:01
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Is zo'n certificaat dan niet (automatisch) via het Ziggo netwerk te downloaden dan wel te pushen?
Misschien wel, daarvoor heb ik te weinig kennis van het Ziggo netwerk en de exacte manier waarop CI CAMS en tv's met certificaten omgaan. Ik kan alleen vanuit mijn systeembeheer-achtergrond wel begrijpen dat certificaten los kunnen staan van de gebruikte firmware versie, waardoor het niet automatisch betekent dat met alle nieuwe of alle oude firmwares de CI+CAM wel/niet werkt.
Hierop kan alleen Anoniem antwoorden en misschien gaat deze vraag zelfs zijn pet te boven.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten