Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Mededelingen

Digitale TV - DVB-C en CI+ Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 augustus 2009, 11:26   #11
Shadow47
Junior Member

Shadow47's schermafbeelding
Standaard

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Ziggo op het onderstaande, anoniem, zou je hier even op willen reageren aub?
(Ik heb enkel de naam van de medewerker van Philips veranderd)

Philips: Een goedemiddag
Bezoeker: goedemiddag, ik had een vraag aangaande de PFL8404
Bezoeker: deze TV ondersteund CI+ maar ik lees op het forum ziggo-gebruikers.nl dat deze TV nog niet gecertificeerd is
Bezoeker: en dat dit aan de firmware zou liggen. heeft u enig idee wanneer er een nieuwe versie van de firmware beschikbaar is?
Philips: Het ligt niet aan de firmware.
Philips: U kunt gewoon gebruik maken van Ziggo CI+ de lijst van Ziggo is nog niet compleet.
Philips: Binnenkort komt er een nieuwe lijst waar Philips ook onder valt.

Dus u kunt gewoon gebruik maken van CI+ in combinatie met Ziggo

Bezoeker: ok, dat is vreemd want volgens deze site: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20087 heeft iemand bij ziggo (anoniem) de CI+ cams getest maar werken die niet

Philips: Dat is inderdaad vreemd. Want dit is bij Philips en Ziggo helemaal niet bekend. Philips heeft zelf Ziggo erop aan gesproken. En de mogelijke fout oplossen die in de lijst staat.

U kunt dus wel gewoon gebruik maken van CI+

Philips: Uw tv zal dit ondersteunen. U kunt bij Ziggo na vragen wanneer het bekend zal worden.

Bezoeker: ok, bedankt voor de tijd en de antwoorden, ik zal contact opnemen met Ziggo! Tot ziens.
Shadow47 is offline  
Oud 27 augustus 2009, 11:41   #12
Ziggoetoo
Member

Ziggoetoo's schermafbeelding
Standaard

Tsja, ik heb het eigenlijk ook een beetje gehad met Philips, Ziggo en CI+.

Voor mij hoeft het eigenlijk niet meer. Ik heb nu 3 weken een Humax decoder en ik stoor me er niet aan dat ik 2 afstandsbedieningen moet gebruiken. De tv-afstandsbediening gebruik ik toch alleen om de tv mee aan/uit te zetten. De decoder-afstandsbediening gebruik ik vaak (zappen, epg etc.). Daarnaast vraag ik me echt af of het voordelen heeft om zo'n CI+ CAM te gebruiken.

Nee, voor mij geen CI+ en CI+ CAM meer.
Ziggoetoo is offline  
Oud 27 augustus 2009, 15:50   #13
john61
Senior Member

john61's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadow47 Bekijk bericht
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Ziggo op het onderstaande, anoniem, zou je hier even op willen reageren aub?

Bezoeker: deze TV ondersteund CI+ maar ik lees op het forum ziggo-gebruikers.nl dat deze TV nog niet gecertificeerd is
Bezoeker: en dat dit aan de firmware zou liggen. heeft u enig idee wanneer er een nieuwe versie van de firmware beschikbaar is?
Philips: U kunt gewoon gebruik maken van Ziggo CI+ de lijst van Ziggo is nog niet compleet.

Bezoeker: ok, dat is vreemd want volgens deze site: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20087 heeft iemand bij ziggo (anoniem) de CI+ cams getest maar werken die niet

Philips: Dat is inderdaad vreemd. Want dit is bij Philips en Ziggo helemaal niet bekend. Philips heeft zelf Ziggo erop aan gesproken. En de mogelijke fout oplossen die in de lijst staat.

Philips: Uw tv zal dit ondersteunen. U kunt bij Ziggo na vragen wanneer het bekend zal worden.

Bezoeker: ok, bedankt voor de tijd en de antwoorden, ik zal contact opnemen met Ziggo! Tot ziens.
ik heb ook gebeld naar philips en kreeg ook de zelfde antwoorden .
het is voor mij onbegrijpelijk dat we steeds verschillende antwoorden krijgen van ziggo en philips .ik ben benieuwd wie straks de waarheid heeft verteld .
john61 is offline  
Oud 27 augustus 2009, 16:46   #14
SheikYerbouti
Member

SheikYerbouti's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john61 Bekijk bericht
ik heb ook gebeld naar philips en kreeg ook de zelfde antwoorden .
het is voor mij onbegrijpelijk dat we steeds verschillende antwoorden krijgen van ziggo en philips .ik ben benieuwd wie straks de waarheid heeft verteld .
Anoniem heeft in de winkel getest en daar werkte het niet. De Philips TV's bij Ziggo werken (met andere firmware) wel. Misschien heeft Philips in de laatste update (van juli) de nodige aanpassingen al zitten en is er helemaal geen nieuwe firmware update nodig. De TV's in de winkel zitten meestal nog op een oudere firmware.
SheikYerbouti is offline  
Oud 27 augustus 2009, 19:02   #15
Fjacobse
Senior Member

Fjacobse's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Anoniem heeft in de winkel getest en daar werkte het niet. De Philips TV's bij Ziggo werken (met andere firmware) wel. Misschien heeft Philips in de laatste update (van juli) de nodige aanpassingen al zitten en is er helemaal geen nieuwe firmware update nodig. De TV's in de winkel zitten meestal nog op een oudere firmware.
Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, maar als ze op die manier testen dan weet ik niet hoe het nog amateuristischer kan!
Ik kan mij haast niet voorstellen dat 1 of andere medewerker van Ziggo lukraak een winkel binnenloopt, en daar op een oude firmwareversie gaat zitten testen. Wellicht "wishful thinking" (en ik hoop van harte dat het waar is wat je schrijft), maar ik kan het mij echt niet voorstellen, dat ze op die manier te werk gaan!
Fjacobse is offline  
Oud 27 augustus 2009, 19:57   #16
double0dennis
Senior Member

double0dennis's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Ik weet natuurlijk niet of dat zo is, maar als ze op die manier testen dan weet ik niet hoe het nog amateuristischer kan!
Ik kan mij haast niet voorstellen dat 1 of andere medewerker van Ziggo lukraak een winkel binnenloopt, en daar op een oude firmwareversie gaat zitten testen. Wellicht "wishful thinking" (en ik hoop van harte dat het waar is wat je schrijft), maar ik kan het mij echt niet voorstellen, dat ze op die manier te werk gaan!
Wat ik heb begrepen was dat Anoniem inderdaad met een CAM naar een winkel in de buurt is gegaan. Dit was echter buiten de officiële testprocedure om maar gewoon uit nieuwsgierigheid. ff dat bericht opsnorren... Ah hier!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Voor mijn vakantie heb ik een CI+ CAM getest op een Philips TV in een winkel, omdat de winkelier graag wilde zien of de Philips zou werken op de CI+ CAM. Betreffende TV gaf een error tijdens authenticatie. We hebben deze fout ook gezien tijdens de testen, in de test software is dit gefixd, maar ik weet niet of Philips de wijzigingen voor ziggo ook meeneemt in de reguliere updates zoals sony nu heeft uitgevoerd.
double0dennis is offline  
Oud 27 augustus 2009, 20:01   #17
anoniem
Cable Expert

anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadow47 Bekijk bericht

Als je mij verdere gegevens per PM kunt sturen met wie je gesproken hebt dan zullen we hier Philips opnieuw op aanspreken !
Er zullen latere leveringen van Philips zijn die mogelijk geen problemen geven met de CI+ CAM, maar het is ook zeker dat eerdere levering een probleem hebben. De eerste testen bij dealers hebben dit ook aangetoond !
Los van de werking icm CI+CAM zijn de Philips iDTV's NIET goedgekeurd

Laatst gewijzigd door anoniem; 27 augustus 2009 om 20:19
anoniem is offline  
Oud 27 augustus 2009, 20:45   #18
nlrb
Senior Member

nlrb's schermafbeelding
Standaard Ervaring Philips TV & CI+ CAM

Veel mensen verwachten dat de Philips xx04 TVs probleemloos samen gaan werken van de Ziggo CI+ CAM. Dit is blijkbaar ook wat Philips support laat weten.

Om te kijken hoe het nu echt zit met de nieuwe Philips TVs als staks de Ziggo CI+ CAMs beschikbaar komen, is de volgende test uitgevoerd.

Test setup:
  • Philips 32pfl9604h/12 met firmware Q5492-26.38.13
  • Philips 37pfl8404h/12 met firmware Q5481-26.38.14
  • Neotion CI+ CAM met Ziggo smartcard
Helaas is het niet gelukt de 9604 of 8404 met CI+ CAM werkend te krijgen.

De TV komt met de volgende foutmelding:
"Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (Host certificate invalid - expired)."
Zie http://i613.photobucket.com/albums/t...tion_error.jpg

Op een gegeven moment wijzigt de foutmelding zelfs in:
"Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (geen nieuwe pogingen meer mogelijk)."
Zie http://i613.photobucket.com/albums/t...ion_error2.jpg

Factory reset, nieuwe kanaalinstallatie etc. heeft allemaal geen effect.

Samenvattend:
De xx04 Philips TVs werken (nog) niet samen met de Ziggo CI+ CAM. Of dit gaat werken is nog de vraag. Deze vraag is voorgelegd aan Philips support en we wachten momenteel op een antwoord.
nlrb is offline  
Oud 27 augustus 2009, 20:57   #19
SheikYerbouti
Member

SheikYerbouti's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Veel mensen verwachten dat de Philips xx04 TVs probleemloos samen gaan werken van de Ziggo CI+ CAM. Dit is blijkbaar ook wat Philips support laat weten.

Om te kijken hoe het nu echt zit met de nieuwe Philips TVs als staks de Ziggo CI+ CAMs beschikbaar komen, is de volgende test uitgevoerd.

Test setup:
  • Philips 32pfl9604h/12 met firmware Q5492-26.38.13
  • Philips 37pfl8404h/12 met firmware Q5481-26.38.14
  • Neotion CI+ CAM met Ziggo smartcard
Helaas is het niet gelukt de 9604 of 8404 met CI+ CAM werkend te krijgen.

De TV komt met de volgende foutmelding:
"Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (Host certificate invalid - expired)."
Zie http://i613.photobucket.com/albums/t...tion_error.jpg

Op een gegeven moment wijzigt de foutmelding zelfs in:
"Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (geen nieuwe pogingen meer mogelijk)."
Zie http://i613.photobucket.com/albums/t...ion_error2.jpg

Factory reset, nieuwe kanaalinstallatie etc. heeft allemaal geen effect.

Samenvattend:
De xx04 Philips TVs werken (nog) niet samen met de Ziggo CI+ CAM. Of dit gaat werken is nog de vraag. Deze vraag is voorgelegd aan Philips support en we wachten momenteel op een antwoord.
Wel bijzonder dan dat Anoniem heeft gemeld dat de Philips TV's op dit moment met andere firmware wel werken (welliswaar nog niet gecertificeerd).
SheikYerbouti is offline  
Oud 27 augustus 2009, 21:14   #20
nlrb
Senior Member

nlrb's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Wel bijzonder dan dat Anoniem heeft gemeld dat de Philips TV's op dit moment met andere firmware wel werken (welliswaar nog niet gecertificeerd).
Anoniem heeft gemeld dat de TV in het lab wel "werkt". Er is niet gezegd dat dat ligt aan de firmware. Hij zegt ook
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem
Er zullen latere leveringen van Philips zijn die mogelijk geen problemen geven met de CI+ CAM, maar het is ook zeker dat eerdere levering een probleem hebben.
nlrb is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten