Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 september 2009, 15:37
Shadow47's schermafbeelding
Shadow47 Shadow47 is offline
Junior Member

DTV: Philips 42PFL8404/12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht

XXX: De reden dat het niet werkt, is omdat de originele CAM moduels die ontworpen zijn voor Philips nog niet beschikbaar zijn. Soms werkt het wel, maar wij kunnen dit niet garanderen. Bij u werkt het helaas nog niet en zult u moeten wachten op de originele CAM voor Philips televisies. Onze excuses voor het ongemak.

Dit geeft dan wel weer hoop voor Philips gebruikers. Een reactie van anoniem hierop zou wel prettig zijn?
Oud 3 september 2009, 15:40
JoostBoZ's schermafbeelding
JoostBoZ JoostBoZ is offline
Member

Standaard

Of een 'Philips CI+ CAM' voor € 150,00 ofzo...
Oud 3 september 2009, 15:45
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoostBoZ Bekijk bericht
Of een 'Philips CI+ CAM' voor € 150,00 ofzo...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
De Philips CI++ CAM zeker

We kunnen wel leuk en grappig gaan doen, maar het belangrijkste is dat het opgelost gaat worden.
Oud 3 september 2009, 16:54
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
We kunnen wel leuk en grappig gaan doen, maar het belangrijkste is dat het opgelost gaat worden.
Ik heb hier al vaker chat-logs van Phlips support langs zien komen waar Anoniem vervolgens een heel ander idee over bleek te hebben. Het feit dat een Philips support medewerker hier een Philips CI+ CAM lijkt aan te kondigen is nog geen garantie voor een oplossing. Ik zou het graag geloven maar ik heb net iets te veel welles-nietes spelletjes tussen Philips en Ziggo op dit forum gezien om de support medewerker op zijn/haar woord te geloven. Mijn standpunt is: eerst zien dan geloven...
Oud 3 september 2009, 16:54
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Het enige wat je kan doen is afwachten tot de Cams er zijn.
Het hele verhaal toont ook wel aan dat de helpdesk bij zowel Ziggo als Philips (nog) niet op de hoogte zijn van alle interne zaken mbt CI+.

Mocht het niet gaan werken dan denk ik dat iedereen die nu al een Ziggo sticker achterop zijn tv heeft een goede kans maakt bij eventueel reclameren.
Oud 3 september 2009, 18:28
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Ik heb hier al vaker chat-logs van Phlips support langs zien komen waar Anoniem vervolgens een heel ander idee over bleek te hebben. Het feit dat een Philips support medewerker hier een Philips CI+ CAM lijkt aan te kondigen is nog geen garantie voor een oplossing. Ik zou het graag geloven maar ik heb net iets te veel welles-nietes spelletjes tussen Philips en Ziggo op dit forum gezien om de support medewerker op zijn/haar woord te geloven. Mijn standpunt is: eerst zien dan geloven...
Het is wel de eerste keer dat Philips het probleem niet afschuift, maar laat Anoniem maar eens antwoorden of dit de oplossing is.
Oud 3 september 2009, 19:32
jantv's schermafbeelding
jantv jantv is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 basis; Samsung
DTV: Philips 9604; Smit cam
Standaard

Anoniem kan, wil, of mag geen heldere antwoorden geven op vragen die laatstelijk in dit forum worden gesteld. Anoniem schrijft dit o.a. toe aan het lopende overleg tussen Philips en Ziggo. Vanuit Philips komt plots als een duveltje uit een doosje de eigen Philips Cam ( zie hierboven een chat met een Philips medewerker). Het zou mij niet verbazen dat er over de CI+ Cams een machtstrijd gaande is tussen Philips en Ziggo en dat we de term overleg, gebruikt door Anoniem, eerder moeten lezen als onderhandelingen op het scherpst van de snede tussen Philips en Ziggo, want de belangen zijn voor beide partners erg groot. De oplossing van dit drama in bedrijven kan nog wel even op zich laten wachten.
Oud 3 september 2009, 20:10
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantv Bekijk bericht
Anoniem kan, wil, of mag geen heldere antwoorden geven op vragen die laatstelijk in dit forum worden gesteld. Anoniem schrijft dit o.a. toe aan het lopende overleg tussen Philips en Ziggo. Vanuit Philips komt plots als een duveltje uit een doosje de eigen Philips Cam ( zie hierboven een chat met een Philips medewerker). Het zou mij niet verbazen dat er over de CI+ Cams een machtstrijd gaande is tussen Philips en Ziggo en dat we de term overleg, gebruikt door Anoniem, eerder moeten lezen als onderhandelingen op het scherpst van de snede tussen Philips en Ziggo, want de belangen zijn voor beide partners erg groot. De oplossing van dit drama in bedrijven kan nog wel even op zich laten wachten.
Ik snap wat de belangen van Philips zijn in deze en dat is zoveel mogelijk tv's verkopen. Maar wat is nou het belang dat Ziggo heeft? Ziggo wil op den duur iedereen naar digitaal om meer bandbreedte vrij te maken voor nog meer zenders en services. Maar wat in hun belang in het hele CI+ verhaal? Ze ondersteunen naar eigen zeggen de fabrikanten gratis bij hun ontwikkeling en testwerk. Aan de verkoop van de Cam's zullen ze ook niet veel gaan verdienen want ze gaan icm een smartcard goedkoper worden dan de huidige Alphacrypts.
Oud 3 september 2009, 22:15
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Ik snap wat de belangen van Philips zijn in deze en dat is zoveel mogelijk tv's verkopen. Maar wat is nou het belang dat Ziggo heeft? Ziggo wil op den duur iedereen naar digitaal om meer bandbreedte vrij te maken voor nog meer zenders en services. Maar wat in hun belang in het hele CI+ verhaal? Ze ondersteunen naar eigen zeggen de fabrikanten gratis bij hun ontwikkeling en testwerk. Aan de verkoop van de Cam's zullen ze ook niet veel gaan verdienen want ze gaan icm een smartcard goedkoper worden dan de huidige Alphacrypts.
Reken maar dat er een flinke marge op die CAM's zit. Dat de Alphacrypt duurder is heeft te maken met de diverse licentiekosten die Macom moet afdragen voor al die verschillende encryptietechnieken die ondersteund worden. Verder kost een smartcard natuurlijk maar een paar Euro productiekosten. Dat Ziggo er 30 Euro voor durft te vragen is natuurlijk ook pure oplichterij.
Dus het voordeel voor Ziggo: hogere verkoopaantallen van de Ziggo CAM.
Oud 3 september 2009, 22:35
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Reken maar dat er een flinke marge op die CAM's zit. Dat de Alphacrypt duurder is heeft te maken met de diverse licentiekosten die Macom moet afdragen voor al die verschillende encryptietechnieken die ondersteund worden. Verder kost een smartcard natuurlijk maar een paar Euro productiekosten. Dat Ziggo er 30 Euro voor durft te vragen is natuurlijk ook pure oplichterij.
Dus het voordeel voor Ziggo: hogere verkoopaantallen van de Ziggo CAM.
Het hele verhaal over de kosten en winst voor Ziggo ivm de CiCam is al ergens anders gevoerd. Mij lijkt het niet dat Ziggo zich ineens op de verkoop van Cams gaat storten. Ik ben benieuwd naar de diepere achterliggende gedachte achter de invoering van CI+.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten