Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 september 2009, 18:35
jantv's schermafbeelding
jantv jantv is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 basis; Samsung
DTV: Philips 9604; Smit cam
Standaard toelichting door anoniem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
ik heb elders al aangegeven dat verdere discussie over dit onderwerp weinig bijdraagt in de oplossing van het probleem.
Lijkt mij duidelijk. Van anoniem hoef je voorlopig niets te verwachten. Komt enkel nog met "blijde" berichten.
Oud 2 september 2009, 21:00
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderlo Bekijk bericht
@anoniem

Ik heb begrepen dat Philips enige tijd geleden een firmware versie heeft geleverd die in de testopstelling werkt op hoofdzaken (er zijn nog issues met EPG, maar CI+ authentication werkt). Het lijkt er op dat dit niet de versie is die recent door Philips is gereleased voor algemeen gebruik.

Hoe verlopen de tests met deze unreleased firmware? Zijn er nog nieuwe problemen naar boven gekomen? Is er al enig zicht op certificatie?

Alvast bedankt.
Aangezien we nog aan het testen zijn, Philips nog druk bezig is met fixes en we gezamenlijk nog in vollop overleg zijn over de verschillende onderwerpen met Philips kan ik op dit moment nog geen informatie verstrekken.
Oud 2 september 2009, 23:21
Svoexs's schermafbeelding
Svoexs Svoexs is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in one extra
DTV: humax 5050c, 37PFL9604
Standaard

Citaat:
Aangezien we nog aan het testen zijn, Philips nog druk bezig is met fixes en we gezamenlijk nog in vollop overleg zijn over de verschillende onderwerpen met Philips kan ik op dit moment nog geen informatie verstrekken.

Ik zou zeggen, vooral doorgaan met dat gezamelijk overleg. Komt het waarschijnlijk toch allemaal wel goed.
Oud 2 september 2009, 23:37
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Het begint nu wel erg lang te duren. Als ik je goed begrijp heeft Philips z'n zaken (nog) niet op orde (itt Ziggo), ondanks andere berichten op dit forum, waarin gesuggereerd wordt, nav verschillende contacten met Philips, dat eea aan Ziggo zou liggen.

Maar ja, zoals iemand anders al opmerkte: beter geen informatie, dan halve of onjuiste mededelingen.

Ondertussen zullen alle "getroffenen" (mijzelf incluis) inmiddels wel redelijk gefrustreerd raken.

Inmiddels volg ik de hele CI+ discussie vanaf april dit jaar. Koop ik, onder andere op basis daarvan een TV met CI+, en met de mededeling van de heer Vos dat de Alphacrypt het eerstkomende anderhalf tot 2 jaar niet bewust geblokkeerd zal worden. Vervolgens komt er laatst even een 'berichtje' tussendoor dat dit niet geldt voor TV's met een CI+ slot. Die gaan dalijk gelijk op zwart. Mooie voorlichting cq nakomen van beloftes!?

Nu heb ik dus 2 problemen. Mijn Alphacrypt werkt straks niet meer in mijn CI+ slot en wellicht werkt de CI+ CAM ook niet in mijn Philips TV.

En dat de Alphacrypt niet ondersteund wordt door Ziggo weet ook ik wel, maar niet ondersteunen is heel iets anders dan bewust tegenwerken!

ps, Wat ben ik eigenlijk een ongelooflijke , dat ik op de beloftes van Ziggo/Philips heb vertrouwd!

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 2 september 2009 om 23:58 Reden: toevoeging
Oud 3 september 2009, 11:59
joma21.fr's schermafbeelding
joma21.fr joma21.fr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: xxxx
DTV: Humax
Standaard

[quote=Henk2304;199266]Het is mij duidelijk, Philips probeert op alle mogelijke manieren enige vorm van verantwoordelijkheid voor dit debacle van zich af te schuiven, waarschijnlijk om onder mogelijke toekomstige claims van gedupeerde klanten uit te komen.

Je kunt het ook op een andere manier benaderen. Philips levert TV's die wat betreft de CI+ aan de standaard voor deze interface volledig voldoen.
Indien Ziggo allerlei andere fratsen in zijn Cam gaat inbouwen, die niet standaard voor de CI+ zijn dan is het op voorhand niet de schuld van Philips indien het niet werkt. Het is jammer dat de TV producenten niet een lijn hebben getrokken en geweigerd hebben aan de extra eisen van Ziggo tegemoet te komen. De kijker wordt nu volledig overgeleverd aan de willekeur van Ziggo.
Misschien zie ik het, als volslagen leek op dit gebied, verkeerd maar dan kan men mij misschien op het goede spoor zetten.
Oud 3 september 2009, 12:47
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Philips zette op de TV dat die geschikt was voor Ziggo, dat is iets anders dan dat ze CI+ compatibel zijn.
Ze wisten dat er nog een certificatie-traject liep, en dus hadden ze nooit dat Ziggo label op de TV mogen plakken; tijdens dat traject kunnen er immers nog problemen gevonden worden die opgelost moeten worden.
Oud 3 september 2009, 12:57
JoostBoZ's schermafbeelding
JoostBoZ JoostBoZ is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Philips zette op de TV dat die geschikt was voor Ziggo, dat is iets anders dan dat ze CI+ compatibel zijn.
Op de sticker staat duidelijk dat de Philips TV's voor DVB-C van Ziggo geschikt zijn ("DVB-C: Ziggo NLD"). En of ik nu een Alphacrypt, CI+ CAM of een of andere vage module nodig hebt om DVB-C van Ziggo te ontvangen maakt mij niet uit. Als er op die sticker staat dat ik digitale tv van Ziggo op deze tv kan bekijken (zonder tussenkomst van een externe decoder) dan ga ik er ook van uit dat dit uiteindelijk kan!

Voorlopig is er wat mij betreft nog geen probleem, ik kan prima Ziggo digitale tv ontvangen via mijn Alphacrypt (op de vage 'hick-up' geluidsproblemen op NLD1,2,3 HD na dan). Echter, zodra mijn TV op zwart gaat, neem ik gelijk contact op met Philips.
Oud 3 september 2009, 13:58
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joma21.fr Bekijk bericht

Je kunt het ook op een andere manier benaderen. Philips levert TV's die wat betreft de CI+ aan de standaard voor deze interface volledig voldoen.
Indien Ziggo allerlei andere fratsen in zijn Cam gaat inbouwen, die niet standaard voor de CI+ zijn dan is het op voorhand niet de schuld van Philips indien het niet werkt. Het is jammer dat de TV producenten niet een lijn hebben getrokken en geweigerd hebben aan de extra eisen van Ziggo tegemoet te komen. De kijker wordt nu volledig overgeleverd aan de willekeur van Ziggo.
Misschien zie ik het, als volslagen leek op dit gebied, verkeerd maar dan kan men mij misschien op het goede spoor zetten.
Zoals ik hier en elders al aangaf: hebben LG, Samsung en Sony dan eerst aan Ziggo gevraagd hoe volgens Ziggo de standaard eruit ziet? En gaan ze dat in Duisland (en wellicht ook elders) ook doen bij de kabelaar die daar CI+ aanbiedt? Kortom wie bepaalt de standaad en wie wijkt af
Oud 3 september 2009, 15:12
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Unhappy Nieuw onthullingen CI+ CAM door Philips.

Welkom bij Philips Chat, u chat met XXX. Hoe kan ik u helpen?

Bezoeker: hallo hoe komt het dat de CI+ cam niet werkt in een Philips tv?

XXX: Dat ligt eraan wat voor televisie u heeft en wat voor Cam u heeft gebruikt.

Bezoeker: de 32PFL5604H/12 met de Ziggo CI+ cam

XXX: De reden dat het niet werkt, is omdat de originele CAM moduels die ontworpen zijn voor Philips nog niet beschikbaar zijn. Soms werkt het wel, maar wij kunnen dit niet garanderen. Bij u werkt het helaas nog niet en zult u moeten wachten op de originele CAM voor Philips televisies. Onze excuses voor het ongemak.

Bezoeker: De originele CAM voor Philips televisies wanneer komt deze uit?

XXX: Dat weten wij niet precies. Maar Philips is in overleg met Ziggo, dus wij verwachten deze spoedig.

Bezoeker: Wat is de verwachting nog enkele weken of maanden?

XXX: Weken

Bezoeker: Bedankt

XXX: Graag gedaan.

Laatst gewijzigd door Lammersh; 3 september 2009 om 15:38
Oud 3 september 2009, 15:24
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
... originele CAM voor Philips televisies. ...
De Philips CI++ CAM zeker
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten