Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 augustus 2009, 16:04
wvroessel's schermafbeelding
wvroessel wvroessel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max en Play Complete
DTV: Horizon Box
Standaard Aantal connections bij payserver voor optimale snelheid bij 50 Mb lijn

Ik gebruik Newsleecher als downalod pakket, met newsxs als betaalde server. Dit is een abo van 50Mbit met SSL.
nu mijn Arris modem eindelijk uitgeleverd is kan ik gaan experimenteren hoe de instellingen optimaal zijn om alles zo snel mogelijk binnen te halen.
Waar ik nu niet achter ben is of er een optimale instelling is voor connecties. Ik heb 12 connecties, maar als die ik allen aanzet dan zie ik geen echt verschil in de downloadsnelheid. Ik kom maximaal nu op 3,5 Mb uit.
Haal ik een bestand van 100 Mb vanaf speedtest.bbned.nl in IE dan gaat dat met 4,6 Mb/s. Waarschijnlijk daalt de snelheid in newsleecher door repair and extract. Ook moet ik een snellere pc om de snelheid te verbeteren

te optimaliseren is, of dat het gewoon niet uit maakt, of je er 4 open hebt of 12.
Oud 25 augustus 2009, 17:26
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

volgens mij heb ik ergens ooit gelezen bij newsxs dat het bij hun niet veel uitmaakt hoeveel draadjes je gebruikt.
maar dat kan je zelf makkelijk uit testen.
over je snelheid issue met newsleecher,
dat kan de oorzaak zijn dat je downloads op een andere drive worden gezet dan je C schrijf.
newsleecher download zeg maar eerst naar de data folder
%APPDATA%\NewsLeecher\ of zo iets.
door een aanpassing in een zefgemaakte .ini file kan je de locatie veranderren zodat die op dezelfde drive zit waar je op download en uitpakt.
hoe je dat kan veranderen kan je op de volgende link vinden.
FAQ: HowTo: Use an alternate directory for the NewsLeecher settings

Oud 25 augustus 2009, 19:47
Senior Member

Standaard

Bedankt voor de info. Bij de oudere versie had ik dit al eens gewijzigd, maar met versie 4 werd het weer geheel initeel opgezet.
benieuwd of het positief werkt..
Oud 25 augustus 2009, 20:43
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

ik heb bij v4 ook de temp/data folder gewijzigd

Oud 12 september 2009, 23:01
MvD's schermafbeelding
MvD MvD is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1
Standaard

Een lagere downloadsnelheid is wel te verklaren

Als je 1 bestand van 100MB download met een bepaalde maximale bandbreedte zal dit een 'constante' stream zijn die door het burtable karakter van het protocol naar de maximale snelheid gaat die beide partijen toestaan.

Bij het downloaden via een newsleecher worden je downloads gesplitst in kleinere pakketjes, om dus 1 bestand te downloaden worden er dus meerdere connecties gemaakt en dit kost tijd en dus snelheid.

Tevens zullen deze pakketje naar de hardeschijf worden weggeschreven waarbij je virusscanner actief wordt en dit zal/kan de downloadsnelheid ook verlagen.
Oud 12 september 2009, 23:13
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvroessel Bekijk bericht
Ik gebruik Newsleecher als downalod pakket, met newsxs als betaalde server. Dit is een abo van 50Mbit met SSL.
nu mijn Arris modem eindelijk uitgeleverd is kan ik gaan experimenteren hoe de instellingen optimaal zijn om alles zo snel mogelijk binnen te halen.
Waar ik nu niet achter ben is of er een optimale instelling is voor connecties. Ik heb 12 connecties, maar als die ik allen aanzet dan zie ik geen echt verschil in de downloadsnelheid. Ik kom maximaal nu op 3,5 Mb uit.
Haal ik een bestand van 100 Mb vanaf speedtest.bbned.nl in IE dan gaat dat met 4,6 Mb/s. Waarschijnlijk daalt de snelheid in newsleecher door repair and extract. Ook moet ik een snellere pc om de snelheid te verbeteren

te optimaliseren is, of dat het gewoon niet uit maakt, of je er 4 open hebt of 12.
Vaak heeft een draadje ook een snelheid. Bij eweka is dat 600k/s. Dus 8.600=4800k/s . Laatst deed eweka een test, zonder draadjesbeperking, zo je wil. Toen had ik aan 5 draadjes genoeg. Laten we eerlijk zijn, 50mbit stelt natuurlijk ook niet zoveel voor. 100 begint erop te lijken. Repairen&extracten liefst op een aparte harde schijf.
Oud 12 september 2009, 23:59
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Vaak heeft een draadje ook een snelheid. Bij eweka is dat 600k/s. Dus 8.600=4800k/s .
Ik heb nu 6 connecties tegelijk/ Dan zie je opeens 1 met 1500 kb en de andere op 100 kb.
Oud 22 september 2009, 20:07
Schurkzor's schermafbeelding
Schurkzor Schurkzor is offline
Junior Member

Standaard

Als je lokale systeem waar je de downloads op binnen haalt voldoende cpu kracht en geheugen vrij heeft kan je een probleem op dit vlak uitsluiten. De meeste news applicaties gaan hier heel erg goed mee om.

Je moet echter nog wel weten hoe het gebruikte modem omgaat met deze connecties, en het achterliggende netwerk, dus de backbone van de provider in kwestie. Voorlopig kan ik met 12MB/s downloaden bij de meeste ongelimiteerde news providers met slechts 1 lijntje (100Mbit WAN connectie via fiber)
Oud 22 september 2009, 20:09
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schurkzor Bekijk bericht
Je moet echter nog wel weten hoe het gebruikte modem omgaat met deze connecties, en het achterliggende netwerk, dus de backbone van de provider in kwestie. Voorlopig kan ik met 12MB/s downloaden bij de meeste ongelimiteerde news providers met slechts 1 lijntje (100Mbit WAN connectie via fiber)
Als alles optimaal is, en de provider het aanbied. Net zoveel onzekerheid als zekerheid.

Laatst gewijzigd door Excalibur; 22 september 2009 om 20:18
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten