Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 augustus 2009, 21:03
bluecupra's schermafbeelding
bluecupra bluecupra is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: nnb
Standaard Probleem Humax 5000C decoder

Heb sinds afgelopen zaterdag een Humax 5000C decoder.

Het beeld is bij de meeste kanalen prima maar bijvoorbeeld Eurosport HD geeft blokken. Het meest vreemde vind ik de ontvangst van Skyradio (805) en Radio 538 (806). Deze geven allebei de melding E48-32 geen signaal of E52-32 geen signaal.

Ik heb hierover al contact gehad met de Ziggo supportdesk. Hier is mij geadviseerd de coax kabel van de wandcontactdoos naar de Humax ingang te vervangen. Dit is inmiddels gebeurd (stugge coax met ijzeren koppelstukken). Helaas blijft het probleem met sommige HD en radio kanalen bestaan.

Nederland 1/2 en 3 zijn wel goed in HD, Qmusic en andere muziekzenders komen ook prima door. Wie heeft raad?

p.s. de signaalsterkte zit ongeveer op 45% en de kwaliteit is 100% (wat prima waardes zijn volgens Ziggo support medewerker)
Oud 24 augustus 2009, 22:26
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Heb je al gerobeerd om je decoder rechtstreeks aan te sluiten op het AOP (abonnee overname punt. Punt waar de kabel de woning binnenkomt)?
Probeer dit eens met dezelfde kabel als je net gemaakt hebt. Dus goede kwaliteit coax kabel en metalen connectoren.
Sluit dan de decoder rechtstreeks aan op het AOP. Dus evt splitter of versterker er tussen uit halen.
Heb je dan dezelfde problemen nog steeds?
Kanalen even opnieuw inladen en de juiste netwerkcode en frequentie gebruiken.

Heb je internet via Ziggo?
Oud 25 augustus 2009, 07:18
Junior Member

Standaard

Bedankt voor de snelle reactie.

Bij ons nieuw opgeleverde appartement zit de AOP in de hal. Vervolgens loopt er een COAX kabel vanaf de meterkast naar de wandcontactdoos die ik gebruik.

Overigens zit erop de wandcontactdoos een door Ziggo geleverde splitter voor analoge radio/RADIO/TV (Humax) en DATA (Internet). Dit kastje heeft ook een versterker (stand aan/uit geeft geen beter resultaat).

Ik maak ook gebruik van Ziggo AIE Plus internet. Hierbij haal ik de volledige snelheid.

Gezien er in de meterkast geen stroompunt gemaakt is kan ik de modem etc daar niet plaatsen. Als dit wel moet zal het signaal van de meterkast naar onze woning moeten..

De meeste kanalen zijn echter wel goed. Enkel sommige HD kanalen geven blokken (waar onder Europsport HD) en Skyradio en Radio 538 zijn via digitaal niet te ontvangen
Oud 25 augustus 2009, 23:25
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Ik neem even aan dat je met hal de meterkast in de hal bedoelt.

Een stroompunt maken is niet zo'n heel groot probleem in een meterkast.
Echter geef je aan dat je internet goed werkt dus is het geen probleem.

De door Ziggo geleverde splitter zou een probleem kunnen veroorzaken echter verwacht ik dit niet. Ik denk toch meer aan een kabel (connector) probleem.

De splitter die je hebt is geen versterker. De schakelaar on/off is voor de TV/Radio optie. Zie de achterzijde van je splitter.

Wil je nog even direct op het AOP testen? Dus waar de kabel van Ziggo binnenkomt. Meteen van het AOP naar je decoder. Gebruik wel een goede afgeschermde kabel en metalen connectoren. Op het AOP geen splitter van Ziggo gebruiken. Gewoon rechtstreeks erop.

Wacht je bevindingen even af.
Oud 26 augustus 2009, 07:15
Junior Member

Standaard

Bedankt voor de uitgebreide reactie

Ik zal vanavond even kijken of ik de kabel rechtstreeks kan koppelen aan het AOP

Vind het wel vreemd, je verwacht of niets of alles maar wat ik nu heb...

Het Internet (AIE Plus) heeft wel de juiste snelheid dus verwacht ik geen problemen met de interne bekabeling van de meterkast naar het punt waar de Humax aangesloten is

Wordt vervolgd
Oud 4 september 2009, 20:43
Junior Member

Standaard

Het is alweer even geleden maar het beeld op de HD kanalen is nu een stuk beter, storingen of blokken treden nu nog nauwelijks op.

Enkel Skyradio en 538 zijn digitaal niet te ontvangen, dit blijft erg vreemd (verder is het beeld en Internet top)
Oud 4 september 2009, 21:04
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluecupra Bekijk bericht
Het is alweer even geleden maar het beeld op de HD kanalen is nu een stuk beter, storingen of blokken treden nu nog nauwelijks op.

Enkel Skyradio en 538 zijn digitaal niet te ontvangen, dit blijft erg vreemd (verder is het beeld en Internet top)
Wat heb je aangepast of verbeterd?
Heb je al een keer opnieuw de zenders ingeladen?
Oud 4 september 2009, 22:26
Junior Member

Standaard

Na het vervangen hebben van de coax kabel van de wand naar de Humax heb ik niets aangepast of verbeterd.

Merk wel op dat de signaalsterkte van 45% nu rond de 49/50% zit. Misschien dat dit net het verschil maakt. Zenders heb ik al meerdere keren opnieuw laten zoeken, helaas zonder resultaat (Skyradio en 538 blijven de E48 niet beschikbaar melding geven
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten