Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 augustus 2009, 14:00
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Pfew, wat een geluk dat ik daar dan buiten val.

Oud 27 augustus 2009, 08:02
Fratema's schermafbeelding
Fratema Fratema is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Plus, Cisco
Standaard

op dit moment. Maar er wordt gegraven in de buurt, je weet wel, van die oranje kabels. Dikke en dunne, volgepropt met flinterdunne glasdraadjes

Men schat dat over 2, 3 maanden het glasvezelnetwerk hier operationeel is, dan ren ik direct over naar Solcon. 100 Mbits down- en upload + tv + telefoon voor 7 tientjes in de maand...
Oud 27 augustus 2009, 08:08
aaargh's schermafbeelding
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Humax iHRD-5100c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fratema Bekijk bericht
op dit moment. Maar er wordt gegraven in de buurt, je weet wel, van die oranje kabels. Dikke en dunne, volgepropt met flinterdunne glasdraadjes

Men schat dat over 2, 3 maanden het glasvezelnetwerk hier operationeel is, dan ren ik direct over naar Solcon. 100 Mbits down- en upload + tv + telefoon voor 7 tientjes in de maand...
Zit je niet eerst een jaar aan KPN vast ?
Oud 27 augustus 2009, 08:37
Fratema's schermafbeelding
Fratema Fratema is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Plus, Cisco
Standaard

Nee hoor, er is sprake van 2 partijen: de netwerkbeheerder (Glashart) en providers die aan particulieren triple-play pakketten aanbieden. In Deventer zijn dat er nu nog twee: concepts-ict en Solcon. Er kunnen in principe tientallen providers opereren op het glasnet en elkaar dus beconcurreren. Goed in de gaten houden dus. Op dit moment biedt Solcon het aantrekkelijkste bod.

Het lijkt erop dat Ziggo hier flink last van gaat krijgen, niet alleen hier maar in heel Nederland wordt een inhaalslag gemaakt en zullen mensen massaal overstappen op glas. Vooral het feit dat de upload- en downloadsnelheid even hoog zijn maakt de performance wel een heel stuk sneller. Ik vermoed dat Ziggo een achterhoedegevecht voert...
Oud 27 augustus 2009, 08:39
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fratema Bekijk bericht
Nee hoor, er is sprake van 2 partijen: de netwerkbeheerder (Glashart) en providers die aan particulieren triple-play pakketten aanbieden. In Deventer zijn dat er nu nog twee: concepts-ict en Solcon. Er kunnen in principe tientallen providers opereren op het glasnet en elkaar dus beconcurreren. Goed in de gaten houden dus. Op dit moment biedt Solcon het aantrekkelijkste bod.
Geloof dat het hier in Enschede zo is dat KPN het eerste jaar exclusief mag aanbieden (zij laten ook het netwerk aanleggen) en pas daarna andere providers. En de abbo's die KPN aanbied zijn echt absurd (110 euro/maand voor 60mbit)
Oud 27 augustus 2009, 09:07
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Selectief bepaald type verkeer inperken is wat mij betreft uit den boze. Het grootse deel van mijn verkeer is geen HTML (en ook geen news downloads overigens). Ik zou zwaar balen als mijn verkeer t.o.v. HTML verkeer wordt afgeknepen onder het mom van het is toch maar p2p of download verkeer. Dat is het namelijk niet. En al zou het het wel zijn, dan nog.
Even een aanvulling: als het gaat gebeuren, zal cappen selectief zijn. Ik hoef niet lang na te denken welke type verkeer het eerste slachtoffer wordt: zaken die met Ziggo concureren, zoals(on demand) video streaming en voip. Dit alles onder het mom van: die downloaders doen maar, en daar hebben andere gebruikers last van.

Als de infrastructuur niet in staat is de verkochte bandbreedte te leveren, zijn er grofweg twee oplossingen wat mij betreft: capaciteit uitbreiden, en voorlopig de beschikbare bandbreedte eerlijk verdelen tussen gebruikers, zonder naar het type verkeer te kijken.
Oud 27 augustus 2009, 09:19
pcvroon's schermafbeelding
pcvroon pcvroon is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra
DTV: cisco hd recorder/samsung dcb-b270r
Standaard

Je moet leveren wat je verkoopt. Dus als de bandbreedte omlaag gaat dan ook het abbo tarief.
Oud 27 augustus 2009, 09:51
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcvroon Bekijk bericht
Je moet leveren wat je verkoopt. Dus als de bandbreedte omlaag gaat dan ook het abbo tarief.
Nee.

Je moet leveren wat je verkoopt, dus niet het abbo omlaag, gewoon leveren. Als je een BMW koopt is het toch ook niet acceptabel als de verkoper een Opel levert + de helft van je geld terug. Ziggo moet gewoon alles uit de kast halen om z.s.m. die 50mbit op te leveren.
Oud 27 augustus 2009, 10:01
pcvroon's schermafbeelding
pcvroon pcvroon is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra
DTV: cisco hd recorder/samsung dcb-b270r
Standaard

Je hebt gelijk, maar begreep mij verkeerd.
Ik bedoelde dat als ze zouden gaan knijpen dat ze dan ook het tarief omlaag moeten doen.
Je betaald voor de maximale snelheid. Dus krijg je veel minder moet het tarief omlaag.
Oud 27 augustus 2009, 11:12
Hotzenwalder's schermafbeelding
Hotzenwalder Hotzenwalder is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Extra (Ubee EVM3200)
DTV: Sony 40W4710 + XTrend 6000 + Sundtek DVB-C stick
Standaard

Gelooft Ziggo nou echt dat je 50Mbit neemt om te mailen, te surfen en Youtube te kijken of HD trailers te downloaden (zie: http://www.ziggosupersnel.nl/#/supersnel-internet)?
De enige reden voor mij om meer snelheid te willen is dat mijn Usenet downloads dan veel sneller binnen zijn. Op het moment dat ze bewust Usenet gaan cappen op 1/3 van de normale snelheid is mijn abbonnement ook nog maar voor 1/3 bruikbaar en ga ik dus niet 3/3 van de prijs betalen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten