Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 augustus 2009, 23:32
viperfox's schermafbeelding
viperfox viperfox is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3i
DTV: Humax HD 5000c
Standaard Firmware upgrade Arris 702b

Ik lees veel berichten over een firmware upgrade van de arris modems om de upstream etc te fixen.

Kan iemand mij vertellen wat er dan precies gerepareerd wordt? Of is dit te technisch?

Waarom komt ziggo er pas aan het eind van de uitrol achter dat de modems niet voldoen aan de eisen? Gevalletje haastige spoed.... ?

Ik ben geen UPC fanaat, maar kan me niet herinneren dat dit soort problemen bij UPC gespeelt hebben (iig niet in deze omvang) ...... Ik weet wel uit betrouwbare bron dat UPC eerst zijn hele netwerk (wijkcentrales) heeft aangepast en pas daarna klanten is gaan overzetten..... Heb het gevoel dat Ziggo het net andersom doet........
Oud 24 augustus 2009, 11:49
dj-scratch's schermafbeelding
dj-scratch dj-scratch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Internet: Alles in 1 Plus | Ubee modem ouwe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viperfox Bekijk bericht
Ik lees veel berichten over een firmware upgrade van de arris modems om de upstream etc te fixen.

Kan iemand mij vertellen wat er dan precies gerepareerd wordt? Of is dit te technisch?

Waarom komt ziggo er pas aan het eind van de uitrol achter dat de modems niet voldoen aan de eisen? Gevalletje haastige spoed.... ?

Ik ben geen UPC fanaat, maar kan me niet herinneren dat dit soort problemen bij UPC gespeelt hebben (iig niet in deze omvang) ...... Ik weet wel uit betrouwbare bron dat UPC eerst zijn hele netwerk (wijkcentrales) heeft aangepast en pas daarna klanten is gaan overzetten..... Heb het gevoel dat Ziggo het net andersom doet........

Zal eerder wat tweaks zijn in de modem
de wijken waar geen docsis 3.0 nog is zal je ook geen docsis 3 modem ontvangen denk ik

Je zal altijd zien dat ondanks dat je veel test er bij grootverbruik altijd een groep is die bepaalde problemen heeft.
Oud 24 augustus 2009, 17:45
slayer's schermafbeelding
slayer slayer is offline
Member

Ziggo Internet: Alle in 1 extra, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB, Samsung DCB-H360R, Samsung, Sony Z4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viperfox Bekijk bericht

Dat zijn een hoop aannames. Bij mij en velen anderen is er niets kapot en voldoet de modem wel aan de eisen (na enkele gesprekken met Ziggo en wat probeersels van mijn kant). Geen vlekkeloze overgang geef ik toe, er zijn tenslotte genoeg voorbeelden van hardnekkige problemen die nog steeds opgelost moeten worden.
Overigens zijn niet alle problemen te toe te wijzen aan Ziggo, andere factoren spelen ook een rol. Denk aan het gebruik van wifi, oude 100Mbps router, oude PC, slechte kabels, enz.

Ik ben in ieder geval ook benieuwd naar de nieuwe firmware. Komt deze echt binnenkort? Wanneer? Wat zijn de veranderingen? Heeft iemand enig idee?
Oud 25 augustus 2009, 23:59
Phenom's schermafbeelding
Phenom Phenom is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
Standaard

Is de firmware update al uit ik dacht dat deze vandaag 25 aug uit zou komen?
Oud 26 augustus 2009, 00:50
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Heb net m'n modem opnieuw gestart en de log geeft niets aan van een nieuwe firmware versie die wordt gedownload van de 213.x.x.x server.
Dus: nee.
Oud 26 augustus 2009, 09:21
buisj's schermafbeelding
buisj buisj is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Ubee320B
DTV: Samsung met C+ modulekaart
Standaard

Zodra deze firmware update er is, gaat het updaten dan automatisch, wordt dit op afstand door Ziggo gedaan of moet ik zelf iets doen ?
Oud 26 augustus 2009, 09:36
ardegraaff's schermafbeelding
ardegraaff ardegraaff is offline
Junior Member

Ziggo Internet: A-in-1 Extra, Arris Touchstone TM702B
DTV: Humax iHDR5050C en IR-FOX-C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buisj Bekijk bericht
Zodra deze firmware update er is, gaat het updaten dan automatisch, wordt dit op afstand door Ziggo gedaan of moet ik zelf iets doen ?
Zou automatisch moeten gaan, maar gezien de voortvarendheid waarmee Ziggo momenteel de problemen aanpakt en oplost zou ik niet tot die tijd mijn adem inhouden als ik jou was
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten