Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 augustus 2009, 11:28
wimwijn1's schermafbeelding
wimwijn1 wimwijn1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een
DTV: Humax
Question Beeldformaat

In navolging eerder gevoerde discussie over 16:9 en 4:3, zie ik ook diverse zenders waar het formaat richting "postzegel" gaat, zoals enkele muziek kanalen en filmkanalen. Waarom zit ik op mijn dure LCD en duur abonnement naar heel veel zwart te kijken. (nieuwste LG3000 serie, Humax dec.)
Oud 23 augustus 2009, 11:47
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Je kan je beeldinstellingen toch op "FULL" zetten? Dan wordt je gehele beeldscherm gevuld.
Oud 23 augustus 2009, 13:24
wimwijn1's schermafbeelding
wimwijn1 wimwijn1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een
DTV: Humax
Question beeldformaat

er is geen instelling die het beeld geheel vult, buiten het feit dat het uit verhouding getrokken zal worden. ik praat over een beeldformaat met aan vier kanten zwart wat in het beste geval over de breedte uitvult.
Oud 23 augustus 2009, 14:09
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimwijn1 Bekijk bericht
er is geen instelling die het beeld geheel vult, buiten het feit dat het uit verhouding getrokken zal worden. ik praat over een beeldformaat met aan vier kanten zwart wat in het beste geval over de breedte uitvult.
Sommige zenders zenden 16:9 materiaal uit als 4:3 letterbox, terwijl er geen WSS aanwezig is, zodat je TV niet automatisch inzoomt. Als je dan je breedbeeld toestel hebt ingesteld om 4:3 materiaal in de correcte verhoudingen als 4:3 weer te geven (pillarbox, dus met zwarte stroken aan de linker en rechter zijkant), dan zal het beeld van een dergelijke zender worden weergegeven met aan elk van de vier zijden een zwarte strook. Alle goede breedbeeldtoestellen hebben echter ook een handmatig te selecteren zoom-functie waarmee het beeld van een dergelijke uitzending toch beeldvullend en in de juiste verhoudingen is weer te geven.
Oud 24 augustus 2009, 10:31
Albertos's schermafbeelding
Albertos Albertos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee
DTV: Humax iRHD-5100C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Sommige zenders zenden 16:9 materiaal uit als 4:3 letterbox, terwijl er geen WSS aanwezig is, zodat je TV niet automatisch inzoomt. Als je dan je breedbeeld toestel hebt ingesteld om 4:3 materiaal in de correcte verhoudingen als 4:3 weer te geven (pillarbox, dus met zwarte stroken aan de linker en rechter zijkant), dan zal het beeld van een dergelijke zender worden weergegeven met aan elk van de vier zijden een zwarte strook. Alle goede breedbeeldtoestellen hebben echter ook een handmatig te selecteren zoom-functie waarmee het beeld van een dergelijke uitzending toch beeldvullend en in de juiste verhoudingen is weer te geven.
Als ik dat zou doen heb ik de ondertitels buiten beeld.
Oud 25 augustus 2009, 18:22
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Alle goede breedbeeldtoestellen hebben echter ook een handmatig te selecteren zoom-functie waarmee het beeld van een dergelijke uitzending toch beeldvullend en in de juiste verhoudingen is weer te geven.
Dit werkt vaak niet via de HDMI aansluiting, alleen via SCART. Erg irritant dus.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten