Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 augustus 2009, 17:19
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interneppen Bekijk bericht
Je moet je modem van stroom halen en dan opnieuw stroom erop.
Dan een paar keer proberen op ip adres
http://192.168.100.1
Hallo, wel 10 maal geprobeerd. Kan het zijn dat de router dit adres blokkeert? Moet ik mijn pc rechtstreeks aan het modem koppelen? Heb het ip-adres in Zone Alarm trusted gezet.
Bernd
Oud 29 augustus 2009, 17:28
slayer's schermafbeelding
slayer slayer is offline
Member

Ziggo Internet: Alle in 1 extra, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB, Samsung DCB-H360R, Samsung, Sony Z4500
Standaard

De toegankelijkheid van de modem status is onvoorspelbaar. Op dit forum staat een topic met enkele tips hierover. Zie volgende link.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...reikbaar+arris
Oud 29 augustus 2009, 17:39
Stephan Danser's schermafbeelding
Stephan Danser Stephan Danser is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in one _ Eurodocsis 3.0
DTV: humax
Standaard Arris modem en draadloze sitecom 54g turbo router

Na een niet geheel pijnloze instalatie van het nieuwe ARRIS modem is mijn internet snelheid aanzienlijk in snelheid afgenomen via mijn draadloze SITECOM 54G Turbo router.

Zie Speedtest:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 876.7 KByte/sec
(=7014 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 1.0 KByte/sec
(=8 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 1306.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar Gegevens opgeslagen ? 8.0 ms

Ik ben behoorlijk teleurgesteld dat na deze update mijn draadloze internet snelheid aanzienlijk is afgenomen ten aanzien van het oude MOTOROLA modem. De vaste aansluiten is inderdaad sneller maar we hebben gekozen voor een draadloze router om van alle kabels door het huis af te zijn.
Ik hoop niet dat ik weer kabels moet trekken door het hele huis of dat ik een nieuw draadloos router moet aanschaffen om minimaal de zelfde snelheid te halen als met het Motorola modem.
Door deze update zijn we er op achteruit gegaan.
Uw helpdesk gaf toe dat dit heel goed mogelijk is.
Moet ik nu een nieuwe router aanschaffen?

Stephan Danser
Oud 29 augustus 2009, 18:28
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Exclamation

Die draadloze snelheids-afname is helemaal niet zo logisch.
Het enige dat verandert is is immers de snelheid waarmee via het WAN interface de data binnenkomt (en weggaat), en dat alleen nog maar wanneer je gigabit snelheden aan kunt. Wanneer je gewoon 100Mbit/s verbonden bent is alles gelijk. Dat bewijst ook al het feit dat je bedraad geen probleem hebt.

Er zijn m.i. twee mogelijke oorzaken die je probleem zouden kunnen zijn.

1. Er is een mismatch tussen Arris Gigabyte RJ45 en router RJ45. Daardoor heeft de router het zo druk met recoveren (wat overigens voldoende goed lukt om niet ten koste van de bedrade snelheid te gaan), dat er voor wireless onvoldoende CPU power overblijft. Ikzelf heb hier mijn bedenkingen bij, maar ik meld het voor de volledigheid.

2. Het Arris-modem is (bekend) gevoelig voor RF storingen. Maar wat er (te) makkelijk in kan kan er meestal ook makkelijk uit. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat het Arris-modem omgeven is door vrij stevige eigen stoorvelden. Die stoorvelden kunnen een in de buurt staande WiFi aardig hinderen (niet de signaalsterkte; die blijft gelijk of wordt zelfs sterker, maar de S/N en dus recovery/retry/malformed/collision). Zorg er dus allereerst voor dat je WiFi een flink eind uit de buurt van je modem komt.

Mees de Roo
Oud 31 augustus 2009, 23:32
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mennog Bekijk bericht
Bij mij zit hij bij de 10 dBmV en dat is ook prima.(bij download)
+ of -? Dit is trouwens wel op het randje. Of het modem is niet op de juiste wijze op de juiste locatie in huis aangesloten, of er is een probleem met het signaal vanuit Ziggo.

Oud 4 september 2009, 08:14
BasM's schermafbeelding
BasM BasM is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Aio Xtra
DTV: DTV Samsung 360 HDTV
Standaard

Sinds een week of 3 ook erg veel problemen met het nieuwe modem.
Vorige week vrijdag monteur erbij gehad. Kon niets doen vertelde hij mij, maar er zou een firmware update komen voor de Arris 702.
Toevallig gisteravond half 10 een belletje gekregen van Ziggo. Of ik morgen om 13:00 thuis zou zijn. De nieuwe firmware voor het modem staat klaar, en of ik mijn ervaringen wilde doorgeven. Ik hoop dat nu alle prob's verholpen zijn en ik niet hoef te klagen dat ik wel het volle pond betaal maar niet krijg . We zullen zien. (heb een Z3 abbo)
Oud 4 september 2009, 08:32
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BasM Bekijk bericht
Vorige week vrijdag monteur erbij gehad. Kon niets doen vertelde hij mij, maar er zou een firmware update komen voor de Arris 702.
Toevallig gisteravond half 10 een belletje gekregen van Ziggo. Of ik morgen om 13:00 thuis zou zijn. De nieuwe firmware voor het modem staat klaar, en of ik mijn ervaringen wilde doorgeven. Ik hoop dat nu alle prob's verholpen zijn en ik niet hoef te klagen dat ik wel het volle pond betaal maar niet krijg . We zullen zien. (heb een Z3 abbo)
Ik heb daar net zoveel vertrouwen in als een verzekeringsagent. Maar voor jou hoop ik dat ik het mis heb.
Oud 4 september 2009, 09:08
tuupje32's schermafbeelding
tuupje32 tuupje32 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Smits CI+module
Standaard

Troost jullie,de snelheid van het ai1 plus abonnement is ook nog lang niet wat het zijn moet.
Oud 4 september 2009, 14:06
BasM's schermafbeelding
BasM BasM is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Aio Xtra
DTV: DTV Samsung 360 HDTV
Standaard

Citaat:

Nou vanmorgen is idd de nieuwe firmware gelanceerd. Bij mij rond 13:00 geen verbetering. (alleen verslechtering nu dl 1 à 2 ipv de (betaalde) 50 gb.
Werd rond half 2 door ziggo gebeld of het nu goed gaat. Nee dus, even allebei het modem gereset. Ietsje beter, maar nog niet wat het moet zijn.
Ziggo gaat weer onderzoeken, dus ik denk met de kerst zal het wel goed gaan....helaas..
Oud 4 september 2009, 15:16
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
Ik heb daar net zoveel vertrouwen in als een verzekeringsagent. Maar voor jou hoop ik dat ik het mis heb.
Citaat:
Nou vanmorgen is idd de nieuwe firmware gelanceerd. Bij mij rond 13:00 geen verbetering. (alleen verslechtering nu dl 1 à 2 ipv de (betaalde) 50 gb.
Werd rond half 2 door ziggo gebeld of het nu goed gaat. Nee dus, even allebei het modem gereset. Ietsje beter, maar nog niet wat het moet zijn.
Ziggo gaat weer onderzoeken, dus ik denk met de kerst zal het wel goed gaan....helaas..
Tsja, helaas bleek het inderdaad de verzekeringsagent (autoverkoper, afijn vul zelf maar in) die ik gisteren dus verwacht had.

Ik hoor zelf tot de groep gebruikers waar alles wel goed werkt. Ik hoop dus maar van ganser harte dat de sitatie in ieder geval niet slechter is geworden.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten