Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > Siemens Gigaset M750 C IR (PVR)

Mededelingen

Siemens Gigaset M750 C IR (PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Siemens twintuner PVR

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 augustus 2009, 17:58
ddevries's schermafbeelding
ddevries ddevries is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PFL7404 met CI+ (Neotin), Siemens M750c IR
Standaard Aansluiting op A/V receiver?

Hoi allemaal,

Bij het aansluiten van de M750 op een a/v receiver kan ik geen normale scartkabel gebruiken.

Ik heb even gekeken welke soort verloopkabels er voor scart zijn:
1. Van scart naar component-video (audio dan apart aansluiten via de audio-outputs)
2. Van scart naar 3x tulp (s-video en 2 keer geluid)

Werken deze soort verloopkabels allebei op de M750? Zo ja, welke heeft dan de voorkeur i.v.m. kwaliteit?

Alvast bedankt!

Gr. Dennis
Oud 22 augustus 2009, 21:24
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

De Siemens M750 kan via SCART de volgende signalen uitsturen: RGB (alleen via SCART1), S-Video en composite (CVBS).

Een SCART naar component kabel zal dus niet werken.

De mogenlijkheden die overblijven zijn dan:

- SCART naar composiet (CVBS) met 3 x tulp/cinch.
- SCART naar S-Video met 1 x S-Video en 2 x tulp/cinch

De S-Video optie zal een veel betere kwaliteit geven dan composiet/CVBS.

RGB blijft altijd nog de voorkeur hebben qua kwaliteit maar de meeste A/V receivers ondersteunen dit helaas niet als ingang.
Een mogenlijkhied zou kunnen zijn om het SCART/RGB signaal via bijvoorbeeld een DVDrecorder naar component om te zetten en dan naar je A/V receiver te sturen.
Oud 23 augustus 2009, 09:53
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ddevries Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Bij het aansluiten van de M750 op een a/v receiver kan ik geen normale scartkabel gebruiken.
als het voor het geluid is hoef je een scart te gebruiken om hem aan je a/v reciever aan te sluiten.
dan kan je de Digitale audiouitgang coaxiaal gebruiken.

Oud 25 augustus 2009, 13:26
ddevries's schermafbeelding
ddevries ddevries is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PFL7404 met CI+ (Neotin), Siemens M750c IR
Standaard

Bedankt voor jullie reacties!

Het is (was) mijn bedoeling om een receiver te kopen die analoge signalen kan upscalen naar 1080p. Hierbij had ik dus een beeldverbinding nodig via de receiver.

Nu lees ik de laatste dagen op wat reviewsite's dat de receiver waar ik mijn oog op had laten vallen niet echt geweldige upscaling-resultaten geeft (Onkyo TX-SR607 met upscaling naar 1080i).

Deze onkyo heeft echter geen S-video aansluiting, maar slechts een composiet. Nu vraag ik mij af of ik niet gewoon beter af ben met een rechtstreekse RGB verbinding op mijn tv via scart (audio dan inderdaad optisch op de receiver aansluiten) dan met een een composietverbinding die door de receiver wordt ge-upscaled.

Iemand ervaring met deze constructie?

Gr. Dennis
Oud 25 augustus 2009, 13:58
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ddevries Bekijk bericht
Deze onkyo heeft echter geen S-video aansluiting, maar slechts een composiet. Nu vraag ik mij af of ik niet gewoon beter af ben met een rechtstreekse RGB verbinding op mijn tv via scart (audio dan inderdaad optisch op de receiver aansluiten) dan met een een composietverbinding die door de receiver wordt ge-upscaled.

Iemand ervaring met deze constructie?
Je bent inderdaad veel beter af met een rechtstreekse RGB verbinding naar je TV.
Composiet gebruiken alleen om het beeld te gaan upscalen is zinloos en geeft een enorm verlies van kwaliteit.
De Siemens heeft een prima RGB uitgang zodat een beetje fantosnelijke TV dit ook goed moet kunnen upscalen.

In dit onderwerp staat ook nog een vergelijking die ik gedaan heb met de Siemens en de verschillende video uitgangssignalen:

Humax IR-FOX C: Tegenvallende beeldkwaliteit SCART 2
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > Siemens Gigaset M750 C IR (PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten