Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 augustus 2009, 21:09
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard Verbruik en uitwisselbaarheid CI+-toestellen

Ik heb twee vragen:

1) Het verbruik van digitale ontvangers is erg hoog, niet één uitgezonderd. Hoe zit dit met de CI+-toestellen? Wat is het verbruik, heeft iemand een lijstje met alle toestellen en het verbruik en hoe verhoudt zich dat tot een 'normale' tv in combinatie met decoder cq alleen een 'normale' tv?

2) Hoe zit het met de uitwisselbaarheid van een CI+-toestel. Wordt deze bij aanschaf van bijvoorbeeld Digitenne waardeloos?
Oud 22 augustus 2009, 13:07
Bertus74's schermafbeelding
Bertus74 Bertus74 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung LE37B650 met CI+ & Humax PVR
Standaard

Moderne tv's hebben een soort "moederbord" min of meer vergelijkbaar met een pc. Op dit moederbord zit o.a. een tuner de chipset. In een losse STB zit ook een dergelijk "moederbord".

Ik denk dat je er van uit mag gaan dat het elektriciteitsverbruik lager is met een TV met ingebouwde ontvanger in vergelijking met een TV + STB. Ook het standbyverbruik zal lager zijn.

Vergeet niet dat een beetje lcd zo 150 watt verbruikt. Veel meer dan een STB die 10-20 watt verbuikt.
Oud 27 augustus 2009, 23:37
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Extra
DTV: Sony KDL37W5500/Neotion CI+ CAM
Standaard

In mijn huidige setup kan ik mijn Sony compleet uitzetten maar blijft mijn externe DTV-tuner altijd aan/standby staan. Als ik straks de CAM ga gebruiken, zet ik met één knop TV én daarmee dus ook de CAM uit, toch?

Dat lijkt me een besparing hoewel het waarschijnlijk niet mijn achteruitgang in koopkracht 2010 zal gaan compenseren...
Oud 31 augustus 2009, 15:32
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
Ik heb twee vragen:

1) Het verbruik van digitale ontvangers is erg hoog, niet één uitgezonderd. Hoe zit dit met de CI+-toestellen? Wat is het verbruik, heeft iemand een lijstje met alle toestellen en het verbruik en hoe verhoudt zich dat tot een 'normale' tv in combinatie met decoder cq alleen een 'normale' tv?
Het verbruik van een TV met ingebouwde DVB-C tuner is niet hoger dan dat van een vergelijkbaar toestel zonder zo'n tuner, dus tijdens het TV-kijken bespaar je dan in ieder geval de ca. 20 Watt die de decoder anders zou verbruiken.

In stand by is een toestel met ingebouwde DVB-C tuner ook zuiniger dan een oplossing met een losse decoder. De gecertificeerde decoders verstoken namelijk in stand by ook allemaal allemaal ettelijke Watts aan vermogen, terwijl een modern TV-toestel in stand by niet meer dan 0,2 of 0,3 Watt hoeft te verbruiken.
Citaat:
2) Hoe zit het met de uitwisselbaarheid van een CI+-toestel. Wordt deze bij aanschaf van bijvoorbeeld Digitenne waardeloos?
Nee. Alle CI+ toestellen hebben behalve een DVB-C ook een ingebouwde DVB-T tuner. Je kunt via KPN, online bij retailers, of in een Primafoonwinkel een zogeheten Digitenne starterskit kopen (prijs ca. 40 euro als je even zoekt). In de kit zitten een actieve antenne met kabel en voedingsadapter, een Conax CI module, en een smartcard. De Conax module met smartcard werkt gewoon in een CI+ slot van een CI+ TV.
Oud 20 september 2009, 20:50
terp1234's schermafbeelding
terp1234 terp1234 is offline
Junior Member

Standaard

Energie verbruik was voor mij een belangrijke reden de Sony 40WE5 te kiezen. 40 inch met maar 92 Watt gemeten verbruik, zonder op kwaliteit in te boeten. Dat wou ik niet weer te niet doen met een slurpende losse decoder. De CAM+ is dan ook een uitkomst voor het verbruik en het scheelt weer een afstandsbediening.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten