Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 augustus 2009, 12:56
Etwin's schermafbeelding
Etwin Etwin is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Locatie: deventer/@home
Ziggo Internet: alles in 1
Berichten: 4
Standaard Tiptel cnip nummerweergave WMI

Vorig jaar ben ik overgestapt naar @Home en heb een Tiptelcentrale aangeschaft met die het FSK protocol ondersteunt. Het is een Tiptel 2/8 cnip.
Nummermelding heeft echter nooit gewerkt. Vorig jaar was het mij nog onduidelijk of het aanstond bij @Home, maar dat is inmiddels wel duidelijk.
Volgens de Tiptel HelpDesk moest er iets aan-ofuit-gezet worden door een 2e lijnsmedewerker van Ziggo. Ik ben vergeten wat. Dat heb ik vervolgens aan Ziggo gevraagd. De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn kreeg heeft dit genoteerd, maar het kon nog een paar weken duren voordat het zou werken. Het is nu alweer maanden verder, maar ik heb nog altijd geen werkende nummerweergave en trouwens ook geen voicemailmelding (WMI).

Ik heb indertijd geprobeerd of nummerweergave werkte zonder de centrale ertussen, en dat was inderdaad het geval.
  #2  
Oud 24 augustus 2009, 22:11
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

En als je dat nu opnieuw probeert? Dan werkt nummerweergave wel zonder de centrale, en niet meer als de centrale ertussen zit?
__________________

  #3  
Oud 26 augustus 2009, 14:12
Etwin's schermafbeelding
Etwin Etwin is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Locatie: deventer/@home
Ziggo Internet: alles in 1
Berichten: 4
Standaard

Ik heb het even zonder telefooncentrale geprobeerd: ik krijg het nummer dat belt te zien. Dus nummerweergave staat wel aan. Vervolgens telefooncentrale gereset. Nummerweergave doet het nog steeds niet.
  #4  
Oud 26 augustus 2009, 15:48
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etwin Bekijk bericht
Ik heb het even zonder telefooncentrale geprobeerd: ik krijg het nummer dat belt te zien. Dus nummerweergave staat wel aan. Vervolgens telefooncentrale gereset. Nummerweergave doet het nog steeds niet.
Ik ken deze centrale niet, maar heb wel de gebruiksaanwijzing even bekeken. Daarin staat dat je om de CLIP functie te gebruiken, je de centrale moet instellen om SMS berichten te ontvangen op die netlijn, verder zie hierin dat je de centrale moet programmeren om lijn-1 of lijn-2 voor SMS berichten in te stellen. Op bladzijde 41 staat ook nog iets over programmering van nummerweergave, maar daar staat dat de nederlandse uitvoering van deze centrale alleen geschikt is voor DTMF en niet voor FSK. DTMF wordt in europa alleen gebruikt door KPN en gaat dus niet werken. Ik kwam in de handleiding nergens iets tegen waar je kunt instellen of je de nederlandse (DTMF=fout) of belgische (FSK=goed) instellingen kunt wijzigen.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #5  
Oud 26 augustus 2009, 17:05
Etwin's schermafbeelding
Etwin Etwin is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Locatie: deventer/@home
Ziggo Internet: alles in 1
Berichten: 4
Standaard

Ik heb de belgische versie, vandaar dat ik het heb over CNIP. De belgische versie werkt met FSK. Ik heb de nummerweergave ingesteld op de centrale voor alle poorten. De SMS staat uit, ik zal die eens aanzetten, maar als ik het goed heb begrepen zou nummerweergave zonder SMS moeten werken.
  #6  
Oud 26 augustus 2009, 19:44
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etwin Bekijk bericht
maar als ik het goed heb begrepen zou nummerweergave zonder SMS moeten werken.
Ik weet het ook niet, maar dit is hetgeen ik op bladzijde 9 van de genoemde handleiding zie staan:

Citaat:

Aansluiten van apparaten met CNIP functie*

De telefooncentrale ondersteunt het doorgeven van namen samen met het telefoonnummer. De
FSK-CLIP modus die het meest gebruikt wordt door heel Europa (bijv. Duitsland, Oostenrijk,
Zwitserland, Frankrijk, België) wordt gebruikt voor deze toepassing (boodschappentype 80h,
parameter 07h). Als apparaten worden gebruikt die niet volgens deze standaard werken, zal een
naam waarschijnlijk niet worden weergegeven in geval van een inkomend gesprek. Uw netwerkleverancier
dient de CNIP informatie door te geven volgens deze standaard.Voor het gebruik van deze functie dient u de aansluiting in te stellen als SMS-aansluiting.
Op bladzijde 49 staat hoe je dat moet doen, het lijkt dus of je maar op 1 toestel dit kunt instellen, maar dat zul je uit moeten proberen.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #7  
Oud 26 augustus 2009, 20:57
Etwin's schermafbeelding
Etwin Etwin is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Locatie: deventer/@home
Ziggo Internet: alles in 1
Berichten: 4
Standaard

Dank voor het meedenken. Het werkt niet. Ik heb de handleiding gelezen, ook dat onderdeel. Ik heb ook gegoogled op CNIP, maar wat het precies doet? Het lijkt erop dat het een protocol is om naamgegevens mee te sturen door de provider. En maakt het dan gebruik van FSK-CLIP?
Het lijkt mij dat onafhankelijk van CNIP de nummerweergave zou moeten werken. In elk geval heb ik de functie aangezet voor een van de toestellen, maar voorzover ik tot nu getest heb, heeft het geen enkele verandering teweeg gebracht.
  #8  
Oud 28 augustus 2009, 16:54
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Misschien toch nog eens (opnieuw) contact opnemen met de fabrikant/leverancier van de centrale?

Het probleem zit duidelijk in de centrale omdat het zonder centrale wel werkt. Het lijkt mij dat het werkend krijgen van de nummerweergave via de centrale iets is wat door de fabrikant/leverancier ondersteund moet worden, temeer omdat wat in de handleiding staat geen oplossing bied.
__________________

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl