Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 augustus 2009, 11:12   #1
hellehunde
Junior Member
 
hellehunde's schermafbeelding
Question Upload valt terug naar vrijwel NUL

Hi all,

Nu sinds 3 dagen Ziggo alles in 1 extra. Op zich redelijk tevreden.
Vind de download speed wel erge fluctueren.

Bij de Upload gaat het echter af en toe helemaal mis. Die valt soms terug naar 1kb per sec (niks dus). Als dat gebeurt dan komt hij er ook niet meer bovenop. Ik moet dan de Ziggo modem herstarten (power off 30 sec). Daarna is alles weer ok.

Heeft iemand ook dit probleem? En/of heeft iemand ook een oplossing?

Mijn modem zit verbonden aan een Draytek 2820, waarvan de instelling goed staan. Dit heb ik inmiddels eerder in het forum geverifieerd.

Alvast bedankt!

Grt,

Bram
hellehunde is offline  
Oud 21 augustus 2009, 17:29   #2
meesdroo
Senior Member
 
meesdroo's schermafbeelding
Question

Probeer het modem (signaal-waarden/log) eens uit te lezen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...27&postcount=1

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
meesdroo is offline  
Oud 22 augustus 2009, 09:35   #3
ivo2
Junior Member
 
ivo2's schermafbeelding
Standaard Ook hier naar 0

Ik heb exact hetzelfde probleem, sinds gisterochtend is de upload snelheid 0. Hij is zo laag/kapot, dat het vaak niet eens lukt om een web formulier te versturen, emails verzenden timet uit, en speedtest.nl en speedtest.net komen niet met een upload snelheid.

Ik heb de waardes van mijn modem op bovenstaand advies uitgelezen, en waar ik bij andere mensen docsis zie staan bij upstream staat bij mij iets anders:

Upstream


Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 20.00 MHz 45.00 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM
Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----


Hoe kan ik zien of het aan mijn verbindingen ligt of aan Ziggo?

Excuses voor bovenstaande layout, ik kan geen plaatjes uploaden ivm bovenstaand probleem en in de editor zag het er nog mooi als tabelletje uit.
ivo2 is offline  
Oud 22 augustus 2009, 10:16   #4
copymaster
Senior Member
 
copymaster's schermafbeelding
Standaard

Met diezelfde upstream waarde haal ik wel de snelheid.

copymaster is nu online  
Oud 22 augustus 2009, 14:06   #5
meesdroo
Senior Member
 
meesdroo's schermafbeelding
Question

En het modem-log?

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
meesdroo is offline  
Oud 22 augustus 2009, 14:53   #6
copymaster
Senior Member
 
copymaster's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
En het modem-log?

Mees de Roo
Die van mij of van ivo2?
copymaster is nu online  
Oud 22 augustus 2009, 14:56   #7
Ed
Banned User
 
Ed's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Met diezelfde upstream waarde haal ik wel de snelheid.

Alleen ligt jouw frequentie een stuk hoger...
Ed is offline  
Oud 22 augustus 2009, 15:01   #8
meesdroo
Senior Member
 
meesdroo's schermafbeelding
Question

In ieder geval de mensen mét een probleem, maar misschien dat degene zónder goed vergelijkingsmateriall kunnen leveren, wanneer zij dat willen?

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
meesdroo is offline  
Oud 22 augustus 2009, 15:12   #9
copymaster
Senior Member
 
copymaster's schermafbeelding
Standaard

Ok, hier event log modem van iemand ZONDER problemen.

copymaster is nu online  
Oud 22 augustus 2009, 23:31   #10
ivo2
Junior Member
 
ivo2's schermafbeelding
Standaard

ok,

hier is een stukje van mijn log, dit is van net na een restart van het modem:

1/1/1970 0:05 82000300 3 Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1/1/1970 0:05 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
en dit daarna gedurende de dag:

8/22/2009 8:23 66060300 4 Map Request Retry Timeout;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/22/2009 14:34 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:16:6f;CMTS-MAC=00:30:b8:c3:bd:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Geen idee of dit ermee te maken heeft of gewoon willekeurige meldingen zijn.
ivo2 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl