Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 augustus 2009, 22:25
slayer's schermafbeelding
slayer slayer is offline
Member

Ziggo Internet: Alle in 1 extra, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB, Samsung DCB-H360R, Samsung, Sony Z4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Neem aan dat je door ongeveer te onderstrepen aangeeft dat het een compleet willekeurig getal is? Dat zijn namelijk bijna alle huishoudens in Nederland...

Volgens dit bericht (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2043) had Ziggo eind 2008 iets meer dan 3.200.000 abonnees waarvan 1.100.000 met digitale TV. Over het aantal internet abonnementen wordt niets gezegd.
Klopt helemaal, de waarde die ik gaf ging over het aantal abonnementen. Dat is heel wat anders.
Oud 31 augustus 2009, 11:39
E.Jekel's schermafbeelding
E.Jekel E.Jekel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A1E - Arris (Doc3)
DTV: CAM CI+
Standaard

Uhm Excalibur ... je gaat er dan wel vanuit dat iedereen die Ziggo heeft op dit forum zit en dus ook kenbaar maakt of zij problemen hebben of niet.

Ik durf erom te wedden dat niet eens de helft van alle Ziggo gebruikers op dit forum zitten laat staan van zijn bestaan af weten.

Daarbij durf ik best mijn hand in het vuur te steken dat voor alle mensen die internet afnemen van Ziggo (en die natuurlijk DC3 hebben) dat er gerust een hoger dan 25% heerst van mensen die er problemen mee hebben.

Zij het daadwerkelijke snelheid, stabiliteit, uptime etc. etc.

Daarvoor klagen teveel storingsmonteurs zelf ook en het is niet zomaar dat ze de oude motorola's meestal weer ophangen ipv met de DC verder gaan.

Of het in het netwerk zit of de modem ... tja joost mag het weten het enige waar ik dan op af ga zijn diezelfde monteurs die zeggen dat ze het eigenlijk ook niet weten. (laat staan ziggo zelf )

Wat ik zei over UPC (maak voortaan wel even een hele citaat en niet de helft maar trouwens) is het feit dat ze verder zijn (ook eerder ermee begonnen).

Het probleem van de niet gehaalde snelheden zit vaak in de infrastructuur zelf en het knijpen vanuit UPC ... NIET omdat ze het niet kunnen of andere problemen.
Oud 31 augustus 2009, 12:09
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Denk dat 25% wat schromelijk overdreven is, anders waren er echt wel weer Radar en Kassa specials geweest. Die waren er nml een jaar geleden ook en toen had geloof ik (dacht ik ergens gelezen te hebben) zo'n 5% van de mensen klachten.

Nu is natuurlijk elke klacht te veel en 5% op een heel groot aantal is natuurlijk een fors aantal, maar laten we zaken ook weer niet overdrijven.

Zelf ben ik 7 jaar UPC klant geweest en nu wegens verhuizing Ziggo klant. Was over beiden prima te spreken, had zowel bij UPC als nu bij Ziggo gelukkig nooit noemenswaardige problemen met telefonie en internet.

Maar weet wel dat de paar sproradische UPC monteurs die bij mij langs geweest zijn net zo over UPC aan het klagen waren als kennelijk nu de Ziggo monteurs.

Kortom: vermoed dat de storingsgevoeligheid elkaar niet veel scheelt.

Wel is UPC idd iets verder met de Docsis 3 uitrol. Maar om daar nu een drama van te maken....
Zeker omdat je toch niet de keuze hebt om als Ziggo klant naar UPC te gaan of andersom anders dan verhuizen (en dat doe je hopelijk niet om een provider) is dat niet een hele zinvolle discussie.

Concurrentie vergelijking met VDSL van Tele2 of glasvezel als beschikbaar lijkt me zinvoller.
Oud 31 augustus 2009, 12:46
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

glas vezel vergelijking is pas interesand als er een landelijke dekking is. En dat gaat nog wel even duren denk ik.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 31 augustus 2009, 13:02
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
glas vezel vergelijking is pas interesand als er een landelijke dekking is. En dat gaat nog wel even duren denk ik.
Ik zij niet voor niets 'als beschikbaar'. En voor mij is dat niet het geval iig. (dwz er is hier wel glasvezel, maar koophuizen leggen ze pas aan als 40% van de straat meedoet. Gaat dus niet gebeuren).

Zie overigens niet in waarom vergelijking pas kan als ze landelijke dekking hebben. Als in jouw postcode wel glasvezel is lijkt me vergelijking erg zinvol.
Oud 31 augustus 2009, 13:16
ziggogebruiker01's schermafbeelding
ziggogebruiker01 ziggogebruiker01 is offline
Senior Member

Standaard

Vraag blijft (wat mij betreft) wanneer komt Ziggo in de buurt van de UPC snelheden. En dan voor elk abonnement en met een afwijking van, laten we zeggen, 15%? Rekening houdende met afknijpen van de p2p en newsgroup download snelheid.
Oud 31 augustus 2009, 13:40
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggogebruiker01 Bekijk bericht
Vraag blijft (wat mij betreft) wanneer komt Ziggo in de buurt van de UPC snelheden. En dan voor elk abonnement en met een afwijking van, laten we zeggen, 15%? Rekening houdende met afknijpen van de p2p en newsgroup download snelheid.
Naar ik begrepen heb zit Ziggo begin volgend jaar in ieder geval in sommige regios ook op de 120. Dan dus. Zelfs met een afwijking van 0%.

Eind dit jaar eerst alle regios naar 80.
Oud 31 augustus 2009, 18:42
ziggogebruiker01's schermafbeelding
ziggogebruiker01 ziggogebruiker01 is offline
Senior Member

Standaard

Hi hi. Dat betekent (tot 2010) voor de Z1 abonnees dus 20 euro voor 3 Mbit of Z2 voor 30 euro met 10 Mbit en UPC biedt 25 Mbit voor 25 euro. Wat een bruller!
Oud 31 augustus 2009, 23:20
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E.Jekel Bekijk bericht
Uhm Excalibur ... je gaat er dan wel vanuit dat iedereen die Ziggo heeft op dit forum zit en dus ook kenbaar maakt of zij problemen hebben of niet.
Nee daar ga ik niet vanuit, absoluut niet zelfs. Dat heb ik ook niet gesteld.
Het percentage van het aantal klanten met problemen hier op het forum aanwezig is groter als het percentage klanten wat geen problemen heeft.

Om de simpele reden dat de meesten klanten niet op internet op zoek gaan naar een manier om hun hart te luchten of lotgenoten te zoeken als ze geen problemen hebben. Die mensen gebruiker hun verbinding en daarmee is de kous af, slechts een klein percentage ervan meld zich op een dergelijk forum aan om andere mensen te helpen.

Echter de mensen die wel problemen hebben, hebben een veel grotere "drive" om juist wel op zoek te gaan naar lotgenoten, een manier om hun hart te luchten, of juist om een oplossing voor hun probleem te zoeken. Een veel groter percentage van deze groep zal bijvoorbeeld op een forum als deze terecht komen en zich aanmelden. Dat veel van deze mensen "blijven hangen" op het forum nadat het probleem is opgelost is weer een geheel ander verhaal.

Citaat:
Daarbij durf ik best mijn hand in het vuur te steken dat voor alle mensen die internet afnemen van Ziggo (en die natuurlijk DC3 hebben) dat er gerust een hoger dan 25% heerst van mensen die er problemen mee hebben.
Ik hoop dat je een vuurvaste hand hebt, want ik denk dat het door jou geschetste percentage schromelijk overdreven is.

Citaat:
Daarvoor klagen teveel storingsmonteurs zelf ook en het is niet zomaar dat ze de oude motorola's meestal weer ophangen ipv met de DC verder gaan.
Dit heeft weer met hetzelfde stukje psyche te maken als het beeld wat je zou kunnen vormen als je op een forum als deze vertoeft.

Waar worden die storingsmonteurs heen gestuurd? Juist, naar de klanten die problemen hebben, niet naar de klanten die geen problemen hebben.

Wat is het overgrote deel van de topics hier op het forum? Juist, de mensen die problemen hebben.

Dat wil niet zeggen dat het overgrote deel van de mensen problemen hebben, echter, zoals eerder gezegd, heeft de groep mensen die geen storing heeft een veel kleinere "drive" om zich op een forum aan te melden. En de mensen die in deze groep vallen en zich wel aanmelden doen dit meestal om andere mensen misschien te kunnen helpen en te kunnen bijstaan met adviezen.

Het is heel makkelijk om op basis van een forum of storingsmonteurs een beeld te vormen over de omvang. Echter als je er niet voor oppast, en niet relativeerd, neigt dit heel snel richting negatief. Juist omdat je bijna enkel te maken krijgt met negatieve reacties of met problemen.

Als een precies evengroot percentagevan de mensen die geen problemen hebben hier op het forum positief zouden posten, als het percentage van de mensen die wel problemen hebben dan zou het beeld er echt geheel anders uitzien.

Blijft overeind ; elke klacht is er gewoon een teveel.

Oud 1 september 2009, 08:17
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggogebruiker01 Bekijk bericht
Hi hi. Dat betekent (tot 2010) voor de Z1 abonnees dus 20 euro voor 3 Mbit of Z2 voor 30 euro met 10 Mbit en UPC biedt 25 Mbit voor 25 euro. Wat een bruller!
Als je dan toch persék wilt vergelijken, doe het dan eerlijk. Je moet natuurlijk niet naar de losse internetabos van Ziggo kijken. Die zijn nml bespottelijk duur idd. Vergeet die losse abos dus.

Kijk liever naar de totaalpakketten.

Dat mooie 25 MBit abo van UPC in een totaalpakket met telefonie en de goedkoopste digitale TV kost 40 euro plus 16,70 euro voor de kabelaansluiting. Is 56,70 per maand dus.

Bij Ziggo zit ten eerste die kabelaansluiting al inclusief in de Alles-in-1 prijzen. Scheelt al de eerste 16,70.
Voor 49,95 per maand heb je bij Ziggo Alles-in-1 Plus wat nu op 20 megabit down zit en voor het einde van het jaar naar 30 gaat.

Kortom: op dit moment heb je dus voor 7 euro minder per maand een bijna evensnel abo (scheelt 5 megabit, of te wel 20%). Voor het einde van het jaar is Ziggo dus gewoon goedkoper en sneller.

Om een lang verhaal kort te maken: vergelijken van UPC en Ziggo is niet alleen zinloos, ook maken ze elkaar eigenlijk niet eens zo veel. Allebei hebben ze voor en nadelen, maar per saldo zijn het beiden naar mijn mening providers met value for money.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten