Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 augustus 2009, 13:29
E.Jekel's schermafbeelding
E.Jekel E.Jekel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A1E - Arris (Doc3)
DTV: CAM CI+
Standaard

Trash en Bullet, hebben jullie mazzel gehad.

Ben zelf nu aan de 5e modem bezig en heeft nooit gewerkt die authorisatie en van storingsmonteurs en HD meerdere malen vernomen dat het een prutsysteem is dat 90% van de tijd eruit ligt.

Wat ik met mijn post wilde duidelijk maken is zodat hij op het ergst is voorbereid en dan kan het alleen maar meevallen.

Ziggo heeft niet de beste reputatie als het gaat om de eerste indruk en dat is nog zuinig uitgedrukt in een hoop gevallen. Ze blijven vergeten dat de eerste indruk altijd blijft hangen.

Bedoel elke keer als ik bericht krijg als er wat gaat veranderen is mijn eerste reactie altijd : oh shit gaan we weer. (en het is ook altijd fout gegaan).
Oud 28 augustus 2009, 17:20
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E.Jekel Bekijk bericht
Daarbij komt nog eens wat anders .. op het moment dat Ziggo EINDELIJK eens een stabiele 120 lijn aanbied heeft UPC al wel 150 of meer voor bijna dezelfde prijs of maar marginaal duurder (net hoe je het bekijkt).

Dit komende uit meerdere bronnen die UPC hebben en de 120 lijn dus ik zuig het niet uit me duim.
Zo kan je er ook tegenaan kijken, maar je opmerking is wel erg suggestief en op weinig feiten gebaseerd. Dat er een probleem bij jou optreed wil niet zeggen dat het bij alle huidige Eurodocsis 3.0 klanten een probleem is.

Als ik een beetje rondstruin op internet had en heeft UPC ook nog de nodige problemen met de stabiliteit van het Fiber abonnementen. Kortom, als je dat met elkaar vergelijkt, dan doen UPC en Ziggo het qua stabiliteit evengoed of slecht, het is maar hoe je er tegenaan kijken wilt.

Qua snelheid loopt UPC nog iets voor, maar dat verschil is snel weggewerkt.

En toch nog even over de stabiliteit, ik mag dan nog wel geen Eurodocsis 3.0 modem hebben, en een gewoon "oud" Motorola voip ED2.0 modem, maar ik heb nog geen seconde downtime gehad door een storing vanuit Ziggo met wat dan ook.

En van alle klachten met de snelheid is van kracht ; Als 60% van die snelheids/stabiliteits klachten vanuit de provider veroorzaakt worden dan heb je denk ik een zeer ruime marge aangehouden. Er zitten genoeg klachten tussen die voortvloeien uit de eigen gebrekkige of te kort schietende installatie bij de klant thuis.

Oud 28 augustus 2009, 17:59
ziggogebruiker01's schermafbeelding
ziggogebruiker01 ziggogebruiker01 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Heuh? Ietsje? Pffffffffff. Zeg maar een factor 2 a 3. Da's op het moment (en volgens Ziggo duurt dat 'moment' nog wel een flinke poos) wel even iets anders dan 'een beetje' hoor. Ik noem een verschil van 10 a 20 procent een beetje. Als je over factoren (= honderden procenten) gaat praten, dan hebben we het over bespottelijk grote verschillen, naar mijn bescheiden mening. Maar over de definitie van "ietsje" kan natuurlijk getwist worden tot de zon opgebrand is. Ieder zijn eigen mening. En ik respecteer de jouwe.

Verder ben ik het met je eens dat een boel van de UPC klachten wel eens niet per se altijd aan UPC zelf hoeven te ligggen.

Maar ik heb laatst van een kennis van mij toch wel iets heel genants gehoord over onze Rotterdamse vrienden. Hij kreeg maar geen verbinding en als hij verbinding had duurde dit erg kort. Wat bleek: men had hem een IP adres gegeven dat niet eens "eigendom" van UPC was (buiten het bereik dus). Aaaaarghhh! En die helpdesk maar beweren dat ze met zijn loginnaam en wachtwoord wel alles konden doen. Ja, vind je het gek: die helpdesk PC's melden zich natuurlijk wel aan met een juist IP adres. Naar mijn mening een technische blunder van het niveau "apppeltje eitje". Men is bij UPC zo vreselijk gehaast aan het uitrollen dat er technische beginnersfouten op zeer basaal niveau gemaakt worden (verkeerde IP adressen uitdelen).

Na ja, laten we hopen dat Ziggo het beter doet, maar wel een beetje opschiet met die snelheden verhogen.
Oud 29 augustus 2009, 12:24
E.Jekel's schermafbeelding
E.Jekel E.Jekel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A1E - Arris (Doc3)
DTV: CAM CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Zo kan je er ook tegenaan kijken, maar je opmerking is wel erg suggestief en op weinig feiten gebaseerd. Dat er een probleem bij jou optreed wil niet zeggen dat het bij alle huidige Eurodocsis 3.0 klanten een probleem is.

Als ik een beetje rondstruin op internet had en heeft UPC ook nog de nodige problemen met de stabiliteit van het Fiber abonnementen. Kortom, als je dat met elkaar vergelijkt, dan doen UPC en Ziggo het qua stabiliteit evengoed of slecht, het is maar hoe je er tegenaan kijken wilt.

En toch nog even over de stabiliteit, ik mag dan nog wel geen Eurodocsis 3.0 modem hebben, en een gewoon "oud" Motorola voip ED2.0 modem, maar ik heb nog geen seconde downtime gehad door een storing vanuit Ziggo met wat dan ook.

En van alle klachten met de snelheid is van kracht ; Als 60% van die snelheids/stabiliteits klachten vanuit de provider veroorzaakt worden dan heb je denk ik een zeer ruime marge aangehouden. Er zitten genoeg klachten tussen die voortvloeien uit de eigen gebrekkige of te kort schietende installatie bij de klant thuis.
Wanneer je de Doc3 hebt praten we wel weer verder (al hoop ik natuurlijk dat je verschoont mag blijven van alle problemen).

Wanneer je dit forum erop naslaat lees je doorlopend problemen met Doc3 gebruikers. Tuurlijk zitten er gebruikers tussen die geen problemen hebben maar er zit toch ook wel een groot portie tussen die het wel hebben.

Heb zelf van storingsmonteurs vernomen dat het Ziggo doc3 systeem gewoon niet goed stabiel te krijgen is op dit moment. Je leest ook zeer geregeld van verschillende gebruikers dat ze hun oude modem weer hebben opgehangen of het nog erger dat monteurs dit zelfs doen !

UPC kent inderdaad ook zijn problemen alleen is het gewoon wel zo dat zij gewoon verder zijn met hun aanbod en dit al wat beter voor elkaar hebben dan Ziggo.

Nog zeker niet zoals het zou moeten maar zo op dit moment heb ik iets meer vertrouwen dat UPC het sneller voor elkaar zal krijgen dan Ziggo + de snelheidsvoorsprong die ze al hebben zal dus hoogst waarschijnlijk alleen maar meer worden mits ze niet verder gaan lopen klooien met cappen etc.
Oud 29 augustus 2009, 14:11
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Question

120mbit voor wat zou je dat gebruiken ?
enigste wat ik zou kunnen verzinnen is usenet/p2p.
maar da word ge-capped bij UPC.
sites zullen niet echt veel sneller laden.

Oud 29 augustus 2009, 15:50
Saywhat's schermafbeelding
Saywhat Saywhat is offline
Senior Member

Ziggo Internet: ai1 Extra, Arris TM702
DTV: Humax Duovisio iPVR-9200C, Humax IR-FOX C, Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Wees in ieder geval verzekert van 2 dingen.

Punt 1 : Je zult met 90% zekerheid eerst een oude modem krijgen (docsis 2)
Punt 2 : Authorisatie van de modem zal wel zeker niet werken en wees voorbereid op een wachttijd van tussen de 4 tot 30 ofzo uur.

Onzin, dat je nou op internet de probleemgevallen vooral zal tegenkomen wil nog niet zeggen dat dit echt zo standaard is als jij nu wilt doen overkomen.
Percentages waarbij het werkelijk misgaat zijn verwaarloosbaar...
(ok iedere is er wel 1 teveel!)
Oud 30 augustus 2009, 13:11
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Wanneer je dit forum erop naslaat lees je doorlopend problemen met Doc3 gebruikers. Tuurlijk zitten er gebruikers tussen die geen problemen hebben maar er zit toch ook wel een groot portie tussen die het wel hebben.
En het overgrote deel van de mensen die geen klachten hebben zijn niet op het forum aanwezig. Dit is niet om Ziggo op te leuken of te verdedigen, maar is een simpel stukje statistiek. Elke klacht is er een teveel, maar ik denk dat 90% van de ED3 klanten die geen klachten hebben, rustig gebruik maken van hun verbinding, en dat niet posten op een forum.

Citaat:
Heb zelf van storingsmonteurs vernomen dat het Ziggo doc3 systeem gewoon niet goed stabiel te krijgen is op dit moment. Je leest ook zeer geregeld van verschillende gebruikers dat ze hun oude modem weer hebben opgehangen of het nog erger dat monteurs dit zelfs doen !
Niet stabiel te krijgen, en problemen met het modem/firmware, zijn heel verschillende aspecten. Ja er zijn problemen, maar dat heeft eigenlijk niets te maken met de stabiliteit van het ED3 netwerk.

Citaat:
UPC kent inderdaad ook zijn problemen alleen is het gewoon wel zo dat zij gewoon verder zijn met hun aanbod en dit al wat beter voor elkaar hebben dan Ziggo.
Is dit zo? Ben ik geheel niet met je eens. Ja ze lopen voor op snelheid, maar ook zij kennen nog de nodige problemen met hun ED3 netwerk en snelheden die niet gehaald worden. Staat genoeg over op internet, echter is hier weer hetzelfde, het overgrote deel wat geen klachten heeft, post ook niet. En daarbij, Ziggo heeft veel meer klanten dan UPC.

Het is heel makkelijk om op basis van een dergelijk forum een negatieve mening te vormen over iets, zoals bijvoorbeeld de uitrol van ED3 bij Ziggo. Echter moet je dit altijd wat relativeren. Een veel groter deel van de mensen die klachten heeft post dit op een forum dan de mensen die geen klachten hebben. En klagen is wel iets wat bij de gemiddelde nederlander past. Als van beide "kampen" een evengroot percentage hier zou posten, dan zou het beeld er denk ik heel anders uitzien.

En UPC heeft het beter voor elkaar... Ik weet het niet, maar als het op andere digitale diensten aankomt dan heeft Ziggo toch echt een dikke streep voor. Bij UPC is het kiezen of delen, wil je ditale tv, dan zul je een mediabox in huis moeten nemen, of je nu wil of niet, en er valt helemaal niets te kiezen.

Oud 30 augustus 2009, 16:00
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

hoeveel klanten zou ziggo hebben ondertussen,
en welk deel zou een docsis3 modem hebben ?

Oud 30 augustus 2009, 16:34
slayer's schermafbeelding
slayer slayer is offline
Member

Ziggo Internet: Alle in 1 extra, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB, Samsung DCB-H360R, Samsung, Sony Z4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
hoeveel klanten zou ziggo hebben ondertussen,
en welk deel zou een docsis3 modem hebben ?
Volgens mij heeft Ziggo ongeveer 6.500.000 klanten waarvan 5.500.000 internet abonnees. Hoeveel daarvan een docsis3 modem hebben, geen idee.
Oud 30 augustus 2009, 16:50
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slayer Bekijk bericht
Volgens mij heeft Ziggo ongeveer 6.500.000 klanten waarvan 5.500.000 internet abonnees. Hoeveel daarvan een docsis3 modem hebben, geen idee.
Neem aan dat je door ongeveer te onderstrepen aangeeft dat het een compleet willekeurig getal is? Dat zijn namelijk bijna alle huishoudens in Nederland...

Volgens dit bericht (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2043) had Ziggo eind 2008 iets meer dan 3.200.000 abonnees waarvan 1.100.000 met digitale TV. Over het aantal internet abonnementen wordt niets gezegd.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten