Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 augustus 2009, 18:04
GangsterD's schermafbeelding
GangsterD GangsterD is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Humax IR fox C
Question Etherzender met coaxkabel in radio

Hallo forumbezoekers.

Ik heb een coaxkabel vanaf de muur naar me radio getrokken. Nu ontvang ik zenders via de kabel. Echter, Amor FM dat ik vaak luister is niet op de kabel, maar op de ether. Ik kan het alleen beluisteren door de coaxkabel te verwijderen.

Is er een manier om de coaxkabel erin te laten én Amor FM te beluisteren?

Alvast bedankt
Oud 21 augustus 2009, 10:55
Albertos's schermafbeelding
Albertos Albertos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee
DTV: Humax iRHD-5100C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GangsterD Bekijk bericht
Hallo forumbezoekers.

Ik heb een coaxkabel vanaf de muur naar me radio getrokken. Nu ontvang ik zenders via de kabel. Echter, Amor FM dat ik vaak luister is niet op de kabel, maar op de ether. Ik kan het alleen beluisteren door de coaxkabel te verwijderen.

Alvast bedankt
Dat wordt moeilijk denk ik. Heb even gegoogled en Amor FM zit in Den Haag in de ether op 89.8 en op de kabel zit op 89.9 Radio 3fm.
Oud 21 augustus 2009, 11:18
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albertos Bekijk bericht
Dat wordt moeilijk denk ik. Heb even gegoogled en Amor FM zit in Den Haag in de ether op 89.8 en op de kabel zit op 89.9 Radio 3fm.
inderdaad ja. Jammer dat Amor FM niet op de kabel is, maarja.
Oud 22 augustus 2009, 01:07
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je zal ik dit geval een keus moeten maken tussen radio via de kabel of via de ether. Het enige wat je zou kunnen doen is een schakelkastje maken waarop je simpel kunt schakelen tussen kabelsignaal of ethersignaal.
Oud 24 augustus 2009, 19:10
mandersp's schermafbeelding
mandersp mandersp is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Start (EPC3925 WiFi-modem) met volop bellen, tv standaard
DTV: Humax iHDR-5300, Humax iHDR-5200,CI Plus -Philips 7404/H en 32pfl5507h
Standaard

Er zijn ook radio's met 2 antenne ingangen, daar is het dan mogelijk om te kiezen tussen kabel en ether.
Oud 24 augustus 2009, 20:54
ruygrap1's schermafbeelding
ruygrap1 ruygrap1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Modem: Ubee EVM3200, Router: Netgear WNR3500L, Slim Devices Squeezebox
DTV: Humax iHDR-5200C, Cisco 8455DVB HD PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GangsterD Bekijk bericht
Hallo forumbezoekers.

Alvast bedankt
Gebruik een coaxschakelaar, voor een paar euro te koop (even Googlen). Op de ene ingang signaal van de kabel en op de andere ingang een binnen- of buiten-FM-antenne. De uitgang gaat naar de FM-tuner. Wellicht zul je enkele verloopstukken nodig hebben om het geheel passend te krijgen.
Oud 24 augustus 2009, 21:32
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je zal ik dit geval een keus moeten maken tussen radio via de kabel of via de ether. Het enige wat je zou kunnen doen is een schakelkastje maken waarop je simpel kunt schakelen tussen kabelsignaal of ethersignaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruygrap1 Bekijk bericht
Gebruik een coaxschakelaar, voor een paar euro te koop (even Googlen). Op de ene ingang signaal van de kabel en op de andere ingang een binnen- of buiten-FM-antenne. De uitgang gaat naar de FM-tuner. Wellicht zul je enkele verloopstukken nodig hebben om het geheel passend te krijgen.
In aanvulling op onze berichten hierbij even snel de links. Scheelt je weer zelf zoeken .

Dit (link) is een kastje die we "vroeger" regelmatig maakte. (heel speciaal: coax-schakelaar met 3 standen, used-part) Deze staat iets onder het midden van de pagina.

Deze (link) is denk ik degene die Ruygrap1 bedoelt. Hier zul je een kleine aanpassing (verloopstukje (male naar female) voor moeten maken en andere connectoren op de 2 andere kabels (male ipv female).

Succes.
Oud 24 augustus 2009, 21:50
Junior Member

Standaard

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik zal er zeker wat aan gaan doen
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten