Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 augustus 2009, 15:55   #1
awende
Member
 
awende's schermafbeelding
Exclamation Storing ED3 modem in regio Steenbergen (NB), mogelijk in meer delen van NL

Afgelopen week heb ik de nieuwe Arris TM702B modem ontvangen, aangesloten en de oude modem geretourneerd. Had ik dit maar nooit gedaan...

Sinds de komst van de nieuwe modem valt onze internet verbinding zeer regelmatig weg en is deze ook zeer onstabiel. Ook telefonie lijdt er onder, zo zijn wij soms niet bellen of gebeld worden en kunnen anderen ons soms niet horen.

Het probleem in deze ligt bij Ziggo, zo is mij verteld door de technische helpdesk. Er is een probleem met de nieuwe modems en volgende week à eind van de maand moet een firmware update het probleem gaan oplossen. Het probleem is bekend bij Ziggo.

Het betreft hier dus een bekend probleem, maar als je op de website van Ziggo kijkt, dan kun je hier nergens iets over lezen. Ook onder het kopje storingen wordt geen melding gemaakt van dit probleem. Het is wachten op de firmware update die dit probleem moet gaan oplossen.

Volgens Ziggo speelt dit probleem bij alle gebruikers van de nieuwe Arris TM702B modem, dus is deze storing niet beperkt tot onze regio. Als ik echter op het forum berichten lees van gebruikers die geen problemen ondervinden met een nieuwe modem, dan vraag ik mij af in hoeverre Ziggo haar klanten voorliegt. Mogelijk hebben de gebruikers die geen problemen melden een ander type modem?

Voor de komst van de nieuwe modem, hadden wij een downloadsnelheid van 20 Mbps moeten halen, maar dit is nooit het geval geweest. Rond de tijd dat de nieuwe modem is geleverd, haalden wij opeens wel de beloofde 20 Mbps en was de verbinding stabiel. Telefonie werkte ook naar behoren.

Met de nieuwe modem halen wij een downloadsnelheid van bijna 30 Mbps, in plaats van 50 Mbps. De uploadsnelheid blijft steken op rond de 3 Mbps, in plaats van 5 Mbps. De verbinding is zoals hierboven al genoemd verre van stabiel. Had ik de oude modem nog maar even gehouden, dan was in ieder geval de verbinding stabiel.

Ik heb bij Ziggo een aanvraag voor restitutie ingediend, evenals een klacht over het niet noemen van deze bekende storing op de website, waardoor mensen gedwongen zijn om met Ziggo te bellen à zoveel-cent-per-minuut. Mensen bewust een betaald telefoonnummer laten bellen voor een storing die gewoon bekend is, is pure oplichting!

Bij deze daarom het advies aan iedereen die een nieuw modem ontvangt, om de oude modem niet direct te retourneren. Mocht je problemen ervaren met de nieuwe modem, dan kun je namelijk weer overstappen op de oude modem.

Daarnaast de vraag aan iedereen die een nieuwe Arris TM702B modem heeft ontvangen of zij verbindings problemen ervaren hiermee of niet, zodat wij mogelijk kunnen bepalen of het alleen aan de modem ligt of aan de regio?
awende is offline  
Oud 20 augustus 2009, 16:05   #2
copymaster
Senior Member
 
copymaster's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door awende Bekijk bericht
Afgelopen week heb ik de nieuwe Arris TM702B modem ontvangen, aangesloten en de oude modem geretourneerd. Had ik dit maar nooit gedaan...

Sinds de komst van de nieuwe modem valt onze internet verbinding zeer regelmatig weg en is deze ook zeer onstabiel. Ook telefonie lijdt er onder, zo zijn wij soms niet bellen of gebeld worden en kunnen anderen ons soms niet horen.

Het probleem in deze ligt bij Ziggo, zo is mij verteld door de technische helpdesk. Er is een probleem met de nieuwe modems en volgende week à eind van de maand moet een firmware update het probleem gaan oplossen. Het probleem is bekend bij Ziggo.

Het betreft hier dus een bekend probleem, maar als je op de website van Ziggo kijkt, dan kun je hier nergens iets over lezen. Ook onder het kopje storingen wordt geen melding gemaakt van dit probleem. Het is wachten op de firmware update die dit probleem moet gaan oplossen.

Volgens Ziggo speelt dit probleem bij alle gebruikers van de nieuwe Arris TM702B modem, dus is deze storing niet beperkt tot onze regio. Als ik echter op het forum berichten lees van gebruikers die geen problemen ondervinden met een nieuwe modem, dan vraag ik mij af in hoeverre Ziggo haar klanten voorliegt. Mogelijk hebben de gebruikers die geen problemen melden een ander type modem?

Voor de komst van de nieuwe modem, hadden wij een downloadsnelheid van 20 Mbps moeten halen, maar dit is nooit het geval geweest. Rond de tijd dat de nieuwe modem is geleverd, haalden wij opeens wel de beloofde 20 Mbps en was de verbinding stabiel. Telefonie werkte ook naar behoren.

Met de nieuwe modem halen wij een downloadsnelheid van bijna 30 Mbps, in plaats van 50 Mbps. De uploadsnelheid blijft steken op rond de 3 Mbps, in plaats van 5 Mbps. De verbinding is zoals hierboven al genoemd verre van stabiel. Had ik de oude modem nog maar even gehouden, dan was in ieder geval de verbinding stabiel.

Ik heb bij Ziggo een aanvraag voor restitutie ingediend, evenals een klacht over het niet noemen van deze bekende storing op de website, waardoor mensen gedwongen zijn om met Ziggo te bellen à zoveel-cent-per-minuut. Mensen bewust een betaald telefoonnummer laten bellen voor een storing die gewoon bekend is, is pure oplichting!

Bij deze daarom het advies aan iedereen die een nieuw modem ontvangt, om de oude modem niet direct te retourneren. Mocht je problemen ervaren met de nieuwe modem, dan kun je namelijk weer overstappen op de oude modem.

Daarnaast de vraag aan iedereen die een nieuwe Arris TM702B modem heeft ontvangen of zij verbindings problemen ervaren hiermee of niet, zodat wij mogelijk kunnen bepalen of het alleen aan de modem ligt of aan de regio?
Geen verbindings problemen. Loopt als een zonnetje...
Voormalig @home gebied.
copymaster is offline  
Oud 20 augustus 2009, 16:56   #3
awende
Member
 
awende's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Geen verbindings problemen. Loopt als een zonnetje...
Voormalig @home gebied.
Ik bevind mij ook in het voormalige @home gebied, maar hier spelen deze problemen wel. Ergens denk ik dat ik voorgelogen word door Ziggo en dat er geen probleem is dat door een nieuwe firmware versie opgelost dient te worden. Je zou denken dat ze tijd aan het rekken zijn? Of ze moeten de waarheid spreken en het probleem doet zich dan alleen in deze regio voor. Maar als dat het geval is, waarom zou dit dan door middel van een nieuwe firmware versie opgelost worden? Ik kan er met mijn hoofd in ieder geval niet bij. Volgens mij word ik gewoon genaaid.
__________________
Not trying to pretend the enemy that I am.
awende is offline  
Oud 21 augustus 2009, 19:38   #4
Hokipa
Junior Member
 
Hokipa's schermafbeelding
Standaard

Beste dorpsgenoot ,

Vergelijkbare problemen hier. Heb het oude modem weer ingeplugd. Dit is wel wat stabieler, maar de verbinding is niet meer zoals ik gewend was. Ook dan valt de verbinding af en toe weg en is de US/DS zeer wisselend. Buurman met hetzelfde pakket heeft er ook last van......

Ik prik over een week de arris er weer in om te kijken of het al beter is.

Bedankt voor je info!
Hokipa is offline  
Oud 24 augustus 2009, 11:39   #5
awende
Member
 
awende's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hokipa Bekijk bericht
Beste dorpsgenoot ,

Vergelijkbare problemen hier. Heb het oude modem weer ingeplugd. Dit is wel wat stabieler, maar de verbinding is niet meer zoals ik gewend was. Ook dan valt de verbinding af en toe weg en is de US/DS zeer wisselend. Buurman met hetzelfde pakket heeft er ook last van......

Ik prik over een week de arris er weer in om te kijken of het al beter is.

Bedankt voor je info!
Ook hallo dorpsgenoot

Ik heb helaas mijn oude modem al geretourneerd. Ik heb Ziggo verzocht om mij een oude modem op te sturen, maar nee, dat doet men niet.
__________________
Not trying to pretend the enemy that I am.
awende is offline  
Oud 24 augustus 2009, 12:26   #6
amorax
Member
 
amorax's schermafbeelding
Standaard

Ik woon in de Zaanstreek en heb dezelfde problemen met de 702B modem.
Met het oude modem kwam ik op een gegeven moment tegen de 20 Mb/s.
Ook met de nieuwe heb ik die snelheid de eerste week kunnen halen (maar dus bij lange na geen 50 Mb/s).
De laatste week is de verbinding erg instabiel geworden en schommelt de snelheid tussen 2 en 13 Mb/s.
Ik hoop dat een firmware update gaat helpen of dat ze het op welke manier dan ook voor het eind van de maand oplossen.
amorax is offline  
Oud 4 september 2009, 09:11   #7
tuupje32
Senior Member
 
tuupje32's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door awende Bekijk bericht
Ik bevind mij ook in het voormalige @home gebied, maar hier spelen deze problemen wel. Ergens denk ik dat ik voorgelogen word door Ziggo en dat er geen probleem is dat door een nieuwe firmware versie opgelost dient te worden. Je zou denken dat ze tijd aan het rekken zijn? Of ze moeten de waarheid spreken en het probleem doet zich dan alleen in deze regio voor. Maar als dat het geval is, waarom zou dit dan door middel van een nieuwe firmware versie opgelost worden? Ik kan er met mijn hoofd in ieder geval niet bij. Volgens mij word ik gewoon genaaid.

Geloof me dit gaat niet verholpen worden met een simpele firmware update,het probleem ligt em gewoon in de capaciteit van het ziggo netwerk op dit moment,ziggo wil veel maar met een te slap netwerk gaat dit niet werken.

Zit zelf ook in het @home gebied(6374),maar ook hier met ai1 plus abo is de snelheid nog niet optimaal en schommelt de snelheid gigantisch,voorheen nooit problemen gehad.
tuupje32 is offline  
Oud 4 september 2009, 10:20   #8
pleun
Senior Member
 
pleun's schermafbeelding
Standaard

Ik was helaas al vroeg aan de beurt om de nieuwe arris te ontvangen ( eind april) en sindsdien geen stabiele verbinding meer gehad. (regio 6039). Nu 3 modems en een stuk of 6 monteurs verder, nog altijd ellende. Ik heb ook een aanvraag voor restitutie ingediend, maar men komt niet verder dan te zeggen : kijk maar eens of de kabeltjes wel goed zitten !

Heeft het zin om de rechtsbijstand in te schakelen ? Iemand hier ervaring mee ?
pleun is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Labels
eurodocsis 3.0, firmware, modem, storing, verbinding



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl