Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 augustus 2009, 14:09
Hermanf72's schermafbeelding
Hermanf72 Hermanf72 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra (50Mb/s)
DTV: iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacg Bekijk bericht
Kijk hier eens, ISA server pakt niet zomaar een dhcp adres op de externe interface.

http://www.isaserver.org/tutorials/H...onnection.html
Bedankt voor je antwoord. Maar ik gebruik ISA 2006. Weet je toevallig hoe ik dat voor deze versie moet instellen. ISA 2000 is toch wel afwijkend wat de configuratie betreft.
Oud 22 augustus 2009, 14:20
jacg's schermafbeelding
jacg jacg is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in One Extra Motorola
DTV: Humax standaard
Standaard

Wist niet dat je isa 2006 had, hier staat je probleem exact beschreven met oplossing.

http://support.microsoft.com/kb/841141
Oud 22 augustus 2009, 14:46
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacg Bekijk bericht
Wist niet dat je isa 2006 had, hier staat je probleem exact beschreven met oplossing.

http://support.microsoft.com/kb/841141
Okay dan! Bedankt!

Maar blijft de DHCP server van Ziggo dan altijd hetzelfde? Ik heb nu bij Allow DHCP replies from DHCP servers to ISA Server het External Network toegevoegd. En dat werkt ook niet. Ik blijf 0.0.0.0 houden. Zelfs als ik alles reset... ???

Laatst gewijzigd door Hermanf72; 22 augustus 2009 om 15:14
Oud 22 augustus 2009, 15:14
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermanf72 Bekijk bericht
Okay dan! Bedankt!

Maar blijft de DHCP server van Ziggo dan altijd hetzelfde? Ik heb nu bij Allow DHCP replies from DHCP servers to ISA Server het External Network toegevoegd. En dat werkt ook niet. Ik blijf 0.0.0.0 houden. Zelfs als ik alles reset... ???
Ik weet niet wat er gebeurt is maar het werkt nu!!! Ik heb de MS procedure nog eens gevolgd maar niets veranderd. Heb gewoon het external network laten staan. Heb de NIC diabled en het Ziggo modem gereset. Vervolgens de NIC weer enabled. Voula! Een IP adres van Ziggo.

Maar kan het kloppen dat ik minder snelheid haal nu. Met de router ertussen haalde ik 46Mbps. Nu zit ik op 36Mbps ???
Oud 22 augustus 2009, 15:26
Junior Member

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat er gebeurt is maar het werkt nu!!! Ik heb de MS procedure nog eens gevolgd maar niets veranderd. Heb gewoon het external network laten staan. Heb de NIC diabled en het Ziggo modem gereset. Vervolgens de NIC weer enabled. Voula! Een IP adres van Ziggo.

Maar kan het kloppen dat ik minder snelheid haal nu. Met de router ertussen haalde ik 46Mbps. Nu zit ik op 36Mbps ???

Ben te voorbarig geweest. Snelheid is stabiel 46Mbps... Nu maar hopen dat ik niet na elke reboot een nieuw IP krijg
Oud 24 augustus 2009, 11:40
Junior Member

Standaard

Goeden dag beste mensen,

Ik moet mijzelf even corrigeren. Ik had wel wat veranderd aan de ISA server. Namelijk in de DHCP Client Properties van de System Policies heb ik niet "External" laten staan maar dit veranderd in "Everywhere". Vervolgens heb ik de Public NIC disabled en het Ziggo modem gereset. Nadien het modem weer up and running was heb ik de NIC weer enabled. Voila... IP adres van Ziggo...

Wat ik mij wel afvraag is wat ik moet doen met de DNS entries van de Public NIC. Moet ik deze hard laten verwijzen naar mijn private DNS server (10.0.0.10) of moet ik hier gewoon de Ziggo servers laten staan? De DNS van de Private NIC wijst uiteraard naar de interne DNS server (10.0.0.10) In de DNS Server heb ik bij de forwarders wel de DNS servers van Ziggo ingevuld.

Volgens mij zegt ISA dat ik een configuration error heb. Maar die houden jullie nog te goed. Was te voorbarig met resetten van de fout...

Maar alle theorieën zijn welkom...
Alvast bedankt!
Oud 24 augustus 2009, 12:00
Martyin's schermafbeelding
Martyin Martyin is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra (50Mb) en Online ADSL (20 Mb) and basis digitaal HD Samsung....Humax en Cisco,...
DTV: Samsung en Cisco
Standaard andere theorie?

Citaat:
Goeden dag beste mensen,

Ik moet mijzelf even corrigeren. Ik had wel wat veranderd aan de ISA server. Namelijk in de DHCP Client Properties van de System Policies heb ik niet "External" laten staan maar dit veranderd in "Everywhere". Vervolgens heb ik de Public NIC disabled en het Ziggo modem gereset. Nadien het modem weer up and running was heb ik de NIC weer enabled. Voila... IP adres van Ziggo...

Wat ik mij wel afvraag is wat ik moet doen met de DNS entries van de Public NIC. Moet ik deze hard laten verwijzen naar mijn private DNS server (10.0.0.10) of moet ik hier gewoon de Ziggo servers laten staan? De DNS van de Private NIC wijst uiteraard naar de interne DNS server (10.0.0.10) In de DNS Server heb ik bij de forwarders wel de DNS servers van Ziggo ingevuld.

Volgens mij zegt ISA dat ik een configuration error heb. Maar die houden jullie nog te goed. Was te voorbarig met resetten van de fout...

Maar alle theorieën zijn welkom...
Alvast bedankt!
Ok, andere theorie dan:
Waarom zou je een router verkiezen boven het gebruik van 2 nics in een server?
Router is sneller, je hebt bovendien geen proxy en of NAT software nodig
en daarom gebruik je minder resources van je server...
Daarnaast is het voor een aantal routers zo dat ze meteen als firewall werken. Het is ook het slimste om de firewall zo dicht mogelijk (in het netwerk) bij de gateway naar buiten te plaatsen. Hele netwerk beveiligt. !
Nadeel is echter dat een tweede netwerkkaart voordeliger is dan een router...

Maar wat wil je precies bereiken eigenlijk ?

groetjes..
Oud 24 augustus 2009, 12:21
Junior Member

Standaard

Nou... Wat ik wil bereiken is dat ik het laat werken zoals het theoretisch zou moeten werken. Dus even los van het feit dat een externe router sneller en veiliger is ben ik gewoon nieuwsgierig naar de correcte werking als ik het op mijn manier doe. Buiten dat spaar ik wel een router uit wat weer scheelt in stroom en warmte. Zo groot is mijn IT hok ook weer niet En een speed van 46Mbps vind ik ook nog akelig snel hoor.

Dus welke DNS server dien ik in te vullen op de Externe (Ziggo) NIC?
Als forwarders heb ik de Ziggo DNS servers opgegeven.
De private NIC wijst uiteraard naar de interne DNS (10.0.0.10)

Sorry dat ik misschien in herhaling val. Maar ik moet er ook iets van opsteken....
Oud 24 augustus 2009, 12:59
Martyin's schermafbeelding
Martyin Martyin is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra (50Mb) en Online ADSL (20 Mb) and basis digitaal HD Samsung....Humax en Cisco,...
DTV: Samsung en Cisco
Standaard

Citaat:
Nou... Wat ik wil bereiken is dat ik het laat werken zoals het theoretisch zou moeten werken. Dus even los van het feit dat een externe router sneller en veiliger is ben ik gewoon nieuwsgierig naar de correcte werking als ik het op mijn manier doe. Buiten dat spaar ik wel een router uit wat weer scheelt in stroom en warmte. Zo groot is mijn IT hok ook weer niet En een speed van 46Mbps vind ik ook nog akelig snel hoor.

Dus welke DNS server dien ik in te vullen op de Externe (Ziggo) NIC?
Als forwarders heb ik de Ziggo DNS servers opgegeven.
De private NIC wijst uiteraard naar de interne DNS (10.0.0.10)

Sorry dat ik misschien in herhaling val. Maar ik moet er ook iets van opsteken....
Ik zou voor de DNS van Ziggo deze fff proberen
83.80.1.236

Op zich maakt het geen biet uit welke DNS je invult.
Je kan ook de DNS van bv xs4all opgeven. Als je Gateway en route tables kloppen werkt dat wel.
Dat komt omdat er tussen Ziggo en Internet ook routers en DNS adressen staan. Deze gooien alle req's niet voor local Ziggo netwerk bestemt via de gateway naar het internet... (De gateway die ziggo zelf gebruikt vanaf hun netwerk.

Laatst gewijzigd door Martyin; 24 augustus 2009 om 13:07
Oud 27 augustus 2009, 09:50
Junior Member

Standaard

Hallo allemaal.

Wil jullie even laten weten dat het nog steeds als een zonnetje draaid!
Derhalve wil ik ook iedereen bedanken voor het meedenken en alle tips!

Bedankt!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Labels
geen ip adres, isa, w2k3, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten