Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Mededelingen

Digitale TV - Algemeen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV van Ziggo welke niet in de overige forums thuis horen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 augustus 2009, 22:33   #1
Harm Rutgers
Junior Member

Harm Rutgers's schermafbeelding
Unhappy Philips LCD-TV / Humax 5000C / geen geluid op PCM kanalen

Ik gebruik Philips LCD-TV 37PFL8404H 37 inch 1080p Full HD digitale TV met Ambilight Spectra en Pixel Precise HD 37PFL8404H/12 in samenwerking met de Humax 5000C voor digitaal en hd ontvangst van Ziggo. Bij het switchen van zenders met dolby digital naar zenders met een pcm signaal geeft de tv geen geluid meer. Ga je terug naar zenders met dolby digital, dan is er weer geluid. M.a.w. je hebt alleen geluid bij dolby digital en niet bij pcm. Echter reset je de tv op een kanaal met pcm, dan heb je wel geluid via de tv speakers. Ga je weer switchen naar dolby, dan is het geluid dolby, echter weer terug naar pcm zenders geeft als resultaat: geen geluid. De TV kan blijkbaar de switch tussen dolby en rcm niet aan. Als tijdelijke oplossing heb ik de Humax nu standaard op PCM gezet. Maar tja, dan geen dolby dus. Ik vermoed dat dit middels een update voor de tv moet worden opgelost, maar die is er nog niet. Heb laatste update van juli 2009.

Laatst gewijzigd door Harm Rutgers; 20 augustus 2009 om 18:58
Harm Rutgers is offline  
Oud 22 augustus 2009, 16:53   #2
Harm Rutgers
Junior Member

Standaard Tijdelijke oplossing

Ben erachter gekomen dat als ik de Humax op dolby zet en bij het switchen tussen hd zenders met dolby geluid naar niet hd zenders zonder dolby geluid (pcm signaal) waarbij geen geluid meer wordt doorgegeven, je dit kunt oplossen door het ambilight van de tv even uit te zetten, vervolgens even van kanaal wisselen, en je hebt weer geluid. Vervolgens zet je ambilight weer aan. Het zit hem dus blijkbaar in de TV.
Harm Rutgers is offline  
Oud 22 augustus 2009, 19:29   #3
snuggles123
Senior Member

snuggles123's schermafbeelding
Standaard

Dit ligt inderdaad aan de philips tv , ik heb het met de mijne ook.
Zou moeten zijn opgelost met laatste firmware maar niet dus.
Ik denk dat we op een volgende firmware moeten wachten
snuggles123 is offline  
Oud 27 augustus 2009, 21:34   #4
snuggles123
Senior Member

Standaard

Vandaag nieuwe firmware uitgekomen voor de philips tv,s en eindelijk is het opgelost met switchen tussen hd/sd
snuggles123 is offline  
Oud 29 augustus 2009, 01:53   #5
Harm Rutgers
Junior Member

Standaard

Na een avond tv gekeken te hebben en diverse malen van zender gewisseld leek het goed te gaan, maar op een gegeven moment had ik wederom geen geluid na wisselen van ned3 naar rtl4.
Harm Rutgers is offline  
Oud 29 augustus 2009, 12:08   #6
snuggles123
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm Rutgers Bekijk bericht
Na een avond tv gekeken te hebben en diverse malen van zender gewisseld leek het goed te gaan, maar op een gegeven moment had ik wederom geen geluid na wisselen van ned3 naar rtl4.
Klopt inderdaad ik was wat te voorbarig , zelfde hier hele avond goed en toen begon het weer je wordt er helemaal gestoord van , nog even en de philips schop ik de deur uit .
snuggles123 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten