Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 september 2009, 07:32
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Ik zit er absoluut WEL op te wachten voor een HD uitvoering va o.a. Torchwood, Doctor Who en Hotel Babylon. Daarnaast bv de beste registratie van Wimbledon in HD.

Alleen die series lopen nu even niet, dus die zie je nu niet in de programmering.

Waar ik ook op zit te wachten en morgen wordt uitgezonden: The Last Days of Lehman Brothers (beroepsdeformatie, werk in het bankwezen).

Maar kortom: BBC HD heeft een paar erg aardige series en mooie documentaires. Download ik nu via Usenet bij gebrek aan BBC HD.
Oud 12 september 2009, 11:34
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Ik zit er absoluut WEL op te wachten voor een HD uitvoering va o.a. Torchwood, Doctor Who en Hotel Babylon. Daarnaast bv de beste registratie van Wimbledon in HD.

Alleen die series lopen nu even niet, dus die zie je nu niet in de programmering.

Waar ik ook op zit te wachten en morgen wordt uitgezonden: The Last Days of Lehman Brothers (beroepsdeformatie, werk in het bankwezen).

Maar kortom: BBC HD heeft een paar erg aardige series en mooie documentaires. Download ik nu via Usenet bij gebrek aan BBC HD.
Dat laatste doe ik dus ook. Werkelijk alle bbc-hd materiaal pak ik. Kookprogramma's, natuurprogramma's, cultuurhistorisch enzovoort.
BBC maakt fantastische programma's, dat gecombineerd met HD-kwaliteit is om je vingers bij af te likken. Ze gebruiken ook de juiste spullen, lees opname-apparatuur. Dus van upscaling is geen sprake. BBC is erg dol op de Panasonic 720p camera's, dus als je denkt naar volwaardige 1080p te kijken, heb je het mis.
Oud 12 september 2009, 17:23
crapz0rs's schermafbeelding
crapz0rs crapz0rs is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra, 120/10 Mbit/s, Ubee EVM 3200, Linksys WRT610N
DTV: Panasonic TX-P50V20, Humax IRHD-5000C, Denon AVR-1610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Dus van upscaling is geen sprake. BBC is erg dol op de Panasonic 720p camera's, dus als je denkt naar volwaardige 1080p te kijken, heb je het mis.
Dus is er sprake van upscaling
Oud 21 september 2009, 14:19
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
De zo geroemde kwaliteit van BBC HD gaat trouwens ook hard achteruit blijkt:
DigitalSpy.co.uk: BBC HD has new encoders. Slashes bandwidth by 40% too.

DigitalSpy.co.uk: BBC responds to HD picture quality furore
Citaat:
BBC responds to HD picture quality furore
Monday, September 21 2009, 11:13 BST

By James Welsh

BBC HD head Danielle Nagler has issued a detailed response to complaints about the channel's picture quality nearly a month and a half after its bitrate was reduced following the introduction of new encoders.

On August 5, Digital Spy forum members reported that BBC HD's bitrate had dropped from 16Mbps to approximately 9.7Mbps, a nearly 40% reduction. Quality issues including the appearance of compression artifacts, jitter on near-static scenes and problems with fades were reported by viewers.
BBC Internet Blog: Picture Quality on BBC HD: a response
Oud 6 oktober 2009, 17:08
whats85's schermafbeelding
whats85 whats85 is offline
Member

Standaard Top Gear in High Defenition op BBC HD

Hello All,

I wanted to share with you at the earliest opportunity the news that from November 15th you will be able to see Top Gear in its true colours.

Yes, after several hundred emails from you as to why you feel Top Gear needs to make the journey from the SD to the HD world, I can confirm that the team is now working with HD cameras on the new series.

You've been very clear that this is a BBC programme that for you represents the best of what we do, and that you believe it is one of those series that can benefit most from HD. I agree with you, and I'm confident that the shift will ensure that the cars are glossier and faster than ever, and the presenters... well, probably will look even more like their reflections in the mirror but we'll all have to wait to judge.

I have said for some time now that what the BBC is aiming to do in HD is to extend the range of programming that is available, to showcase programmes that are loved in SD, and to explore the creative potential of the new technology. Top Gear helps us to do all of this, but it's not the end of the BBC HD story, just one further link in the transition chain that will over time see the vast majority of programmes made by the BBC shifting into HD.

Meantime, steady yourselves and tell your friends.

Danielle Nagler is Head of BBC HD, BBC Vision
Oud 6 oktober 2009, 17:11
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whats85 Bekijk bericht
Hello All,

I wanted to share with you at the earliest opportunity the news that from November 15th you will be able to see Top Gear in its true colours.

Yes, after several hundred emails from you as to why you feel Top Gear needs to make the journey from the SD to the HD world, I can confirm that the team is now working with HD cameras on the new series.

You've been very clear that this is a BBC programme that for you represents the best of what we do, and that you believe it is one of those series that can benefit most from HD. I agree with you, and I'm confident that the shift will ensure that the cars are glossier and faster than ever, and the presenters... well, probably will look even more like their reflections in the mirror but we'll all have to wait to judge.

I have said for some time now that what the BBC is aiming to do in HD is to extend the range of programming that is available, to showcase programmes that are loved in SD, and to explore the creative potential of the new technology. Top Gear helps us to do all of this, but it's not the end of the BBC HD story, just one further link in the transition chain that will over time see the vast majority of programmes made by the BBC shifting into HD.

Meantime, steady yourselves and tell your friends.

Danielle Nagler is Head of BBC HD, BBC Vision
Ziggo voeg BBC HD toe aan de zenderlijst. Top Gear in HD veel beter kan het toch niet worden.
Oud 6 oktober 2009, 17:17
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whats85 Bekijk bericht
Ziggo voeg BBC HD toe aan de zenderlijst. Top Gear in HD veel beter kan het toch niet worden.
Uh, heb ik een officiele aankondiging gemist?
Oud 6 oktober 2009, 17:19
Member

Standaard

Nee het is een vraag aan Ziggo. Dit is toch de reden om BBC HD toe te voegen.
Oud 6 oktober 2009, 17:40
crapz0rs's schermafbeelding
crapz0rs crapz0rs is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra, 120/10 Mbit/s, Ubee EVM 3200, Linksys WRT610N
DTV: Panasonic TX-P50V20, Humax IRHD-5000C, Denon AVR-1610
Standaard

In de tussentijd blijf ik BBCHD captures wel downloaden.
Oud 8 oktober 2009, 08:58
stijnec's schermafbeelding
stijnec stijnec is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: dreambox 8000
Standaard

ik ontvang bbc hd thuis, moet zeggen dat ik er niet vaak naar kijk, maar als top gear gaat komen in HD zit ik zeker voor de buis. Als je het ook wilt ontvangen, hang een schotel aan de muur, de zender zendt FTA uit.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten