Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Mededelingen

Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 augustus 2009, 21:47
Molen007's schermafbeelding
Molen007 Molen007 is offline
Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Loewe Connect
Standaard Hoe staat het met de E series?

Vorige week zijn we 'warm' gemaakt met posts dat binnenkort (op zeer korte termijn) meer bekend zou worden gemaakt over de certificatie van de overige Sony modellen. Ik ben ondertussen erg benieuwd naar de voortgang van Ziggo m.b.t. deze modellen. In het bijzonder de E (en de identieke W) series. Is hier wellicht al meer over bekend?
Oud 24 augustus 2009, 19:02
Molen007's schermafbeelding
Molen007 Molen007 is offline
Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Loewe Connect
Standaard Firmware via Sony beschikbaar

Eén ding: de benodigde firmware is nu in ieder geval beschikbaar via sony europe's support site. Het menu werkt inderdaad sneller, maar (zoals al vele posts aangeven) het ordenen van zenders is weg. Nu maar hopen dat morgen of overmorgen ook de E series officieel worden goedgekeurd...
Oud 7 november 2009, 00:07
nicbie's schermafbeelding
nicbie nicbie is offline
Junior Member

DTV: Samsung DCB H360RS
Standaard certificering Sony E-serie

Ik heb zelf een KDL 32E4020; enig idee of die voor certificering in aanmerking komt ?
Het toestel is nu ongeveer 1,5 jaar oud.

Overigens doen Ziggo en Sony het voorkomen alsof er al heel wat toestellen geschikt zijn, maar dat is natuurlijk geen kunst als je alle verschillende kleurtypes en formaten van een zelfde serie vermeld.

Volksverlakkerij !
Oud 7 november 2009, 00:09
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicbie Bekijk bericht
Ik heb zelf een KDL 32E4020; enig idee of die voor certificering in aanmerking komt ?
Nee, pas vanaf de 5000 serie is CI+ ingebouwd.
Oud 7 november 2009, 00:24
nicbie's schermafbeelding
nicbie nicbie is offline
Junior Member

DTV: Samsung DCB H360RS
Standaard CI+

Waarom hebben ze het bij Sony dan over de HDTV-tuner die voldoet aan de DVB-T en DVB-C HD-uitzendspecificaties ?

Als die cam-module niet werkt heeft die digitale kabeltuner toch ook geen enkele zin of begrijp ik het niet ?
Oud 7 november 2009, 00:37
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Jawel, de oudere dvb-c TV's hebben CI. Dat werkt (momenteel) prima met de Alphacript Classic CI Cam, maar dit wordt dan weer niet door Ziggo ondersteund, en hoe lang het blijft werken weet niemand.
Oud 7 november 2009, 14:17
Sjoop1985's schermafbeelding
Sjoop1985 Sjoop1985 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus, Cisco modem
DTV: Sony Bravia KDL-40NX720 + Ziggo SMiT CI+ CAM & Humax iHDR 5200c
Standaard

Citaat:
Het toestel is nu ongeveer 1,5 jaar oud.
Inmiddels mag duidelijk zijn dat modellen van vóór 2009 (dus met een serienummer lager dan 5000) niet beschikken over CI+ en dus ook nooit gecertificeerd zullen gaan worden.

Verder blijf ik bij het standpunt dat ik op dit forum al vaker geuit heb. Wat electronica betreft zul je altijd houden dat als je net iets langer gewacht had met de aanschaf, je meer of uitgebreidere mogelijkheden zou hebben gehad, of minder had betaald. Anderhalf jaar is in deze branche een eeuwigheid, dus wat dat betreft is het voor eigen risico.

Ik zal echter niet ontkennen dat een gedeelte van dit probleem bij Ziggo ligt, omdat zij een iets oudere techniek (CI) uit commercieel oogpunt (contentblokkering) niet willen toestaan.
Citaat:
Overigens doen Ziggo en Sony het voorkomen alsof er al heel wat toestellen geschikt zijn, maar dat is natuurlijk geen kunst als je alle verschillende kleurtypes en formaten van een zelfde serie vermeld.

Volksverlakkerij !
Dat is niet de reden. De reden is om volledig te zijn. Als je slechts de hoofdseries zou noemen, zonder alle varianten, zou je bedolven worden onder vragen van mensen die net een ander formaat hebben of een andere kleur speakerbalk, maar een hardwarematig identiek toestel, of hun toestel niet voldoet.
De lijst wordt overigens door Ziggo gemaakt, dus Sony kun je in deze nergens van betichten, het is juist in hun belang als er meer toestellen gecertificeerd worden.

Citaat:
Waarom hebben ze het bij Sony dan over de HDTV-tuner die voldoet aan de DVB-T en DVB-C HD-uitzendspecificaties ?

Als die cam-module niet werkt heeft die digitale kabeltuner toch ook geen enkele zin of begrijp ik het niet ?
Die tuner heeft zeker zin. DVB-T en DVB-C zijn geen eigendom van Ziggo, noch heeft Ziggo iets te maken met de goedkeuring van apparaten die van deze technieken gebruik maken. DVB-T, DVB-C alsmede CI en CI+ zijn technieken waar een fabrikant, zonder enige tussenkomst van Ziggo aan kan voldoen. De certificering van Ziggo heeft alleen te maken met het gebruik van de apparatuur op een netwerk van Ziggo en de extra eisen die Ziggo hieraan stelt.
Op het netwerk van CaiWay kun je bijvoorbeeld zonder CAM module je DVB-C tuner gebruiken om het basispakket te ontvangen. En volgens mij de CI-CAM van Mascom (Alphacrypt) als je extra pakketten wilt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten