Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 augustus 2009, 20:31
geeske's schermafbeelding
geeske geeske is offline
Member

Talking router

Vorige week een router gekocht Sitecom 300N,ik heb hem naast mijn modem gezet en het werkte gelijk prima,op mijn laptop dan ik heb boven een pc staan en daar wil ik ook draadloos mee werken maar dat lukt mij niet,ik kan boven geen internet ontvangen terwijl hij wel aan het zoeken is op Sitecom,ik heb het met een kabel geprobeert en die doet het ineens ook niet meer boven,kan geen ipadres vinden(heb de router uitgezet en de kabel van pc in de modem gedaan )wat doe ik hier verkeert,ik heb de sleutelnummer ingetypt en nog doet hij het niet.
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
met vr gr meta
Oud 17 augustus 2009, 21:05
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Question

Heb je de kabel van het modem wel goed in de WAN (=internet; aparte staande poort) poort van de router gestopt? Wanneer je hem in één van de vier LAN poorten (alle vier op een rij) van de router stopt, lijkt de eerste PC te werken maar doet de rest het niet.

Mees de Roo
Oud 18 augustus 2009, 01:54
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Mensen, wees een specifiek... ik heb een Sitecom 300N, weet je hoeveel er zijn met die specificatie?
Oud 2 september 2009, 16:53
geeske geeske is offline
Member

Talking sitecom 300

Ik heb een sitecomm 300N router aangesloten op mijn modem op mijn laptop werkt hij prima maar op mijn pc doet hij niets kan geen verbinding krijgen:Windows kan geen certificaat geven,weet iemand wat dat inhoud?
zelfs met de kabel krijg ik geen internet meer op mijn pc,ik heb op mijn laptop Vista basis en mijn pc Windows XP,kan dat het probleem misschien ook zijn?
Ik heb deze vraag al eens eerder gestelt maar niet echt de juiste andwoord gekregen.
Met vr gr Geeske
Oud 2 september 2009, 21:59
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
Exclamation

Met die kabel zou je PC moeten werken, alleen moet alles (ook het modem) dan uit en weer aangezet worden. Let er op wat de lampjes doen.

Problemen met draadloos zijn meestal aan configuratie te wijten. Let er op dat de router en het modem dezelfde smaak draadloos ondersteunen.
Kwa beveiliging heb je WEP, WPA en WPA2, kwa encryptie krijg je dan WEP-64 bits, WEP-128 bits, WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2-TKIP en WPA2-AES (wanneer je pech hebt kun je van AES ook nog 128 bits en 256 bits tegenkomen).

Voorkeur gaat uit naar WPA2-AES (soms hardware-ondersteuning dus sneller), met als goede tweede keus WPA2-TKIP; beiden zijn veilig.
WPA begint inmiddels aardig lek te raken; WEP is al geruime tijd zo lek als een mandje. Denk er ook aan dat passfrases hoofdletter-gevoelig zijn!

Maar zoals gezegd, belangrijkste is dat beide kanten het erover eens zijn wat te gebruiken. Probeer daarbij liefst geen combi-modes in te stellen. Voor instel/testdoeleinden kan dat wel handig zijn (minder keuzes), maar deze compatibiliteit gaat meestal ten koste van de snelheid.

Mees de Roo
Oud 5 september 2009, 17:31
geeske geeske is offline
Member

Standaard router

sorry ik heb nog steeds geen draadloos kunnen krijgen op mijn pc die ik boven heb staan,zelfs niet meer met mijn kabelaansluiting,windows geeft steeds aan dat hij geen certificaat kan vinden aan de hand waarbij ik bij het netwerk kan worden aangemeld Sitecom.
Ziggo gebeld en volgens hun had ik een uitstekende verbinding dat klopt ook wel ,met mijn laptop heb ik geen probleem.
Ik had in mijn pc ook geen Ipadres meer staan die heb ik opgezocht en weer ingevuld maar ik weet niet wat je bij de DSN server moet invullen,kan iemand mij dat uitleggen Automatich een IPadres laten toevoegen helpt ook niet
met vr groet Geeske
Oud 5 september 2009, 19:39
Senior Member

Question

Zou je de letterlijke foutmelding (inclusief error-nummers) kunnen weergeven, samen met een duidelijk verhaal over wat je op dat moment probeert te doen? Certificaten hebben bij normale home-gebruikers-instellingen (dwz zonder radius-servers e.d.) volstrekt niets met een router-PC verbinding te maken, dus er moet een vorm van verwarring zijn.

Mees de Roo
Oud 5 september 2009, 20:56
geeske geeske is offline
Member

Standaard router

Ik denk dat ik er achter ben wat er fout gaat ik ben mijn netwerksleutel kwijt en weet niet hoe ik die kan vinden,hoe ik in mijn router moet komen.
met vr gr Geeske
Oud 5 september 2009, 21:31
Senior Member

Question

Waar heb je het in hemelsnaam over?
Je browsed gewoon naar http://192.168.0.1/ , logt in met username admin, password admin (voor sommige ziggo-modems draadloos; wanneer je die veranderd hebt en/of kwijt bent druk je 10 sec. op de resetknop en start overnieuw) en je bent in de router. Aangezien het een http adres is (en geen https) is er geen sprake van welk certificaat dan ook.
Wel de PC gebruiken die het doet, natuurlijk!
Daarna instellen volgens het manual (waar bovenstaande dingen ook instaan).

Mees de Roo
Oud 5 september 2009, 21:59
geeske geeske is offline
Member

Standaard router

netwerksleutel had ik al weer gevonden via de router ingevoerd op mijn pc doet helemaal niets,kan geen certificaat vinden en draadloos is niet verbonden met Firewall,ik denk er over om de router in het kanaal te mieteren die achter mijn huis loopt.
gr geeske
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten