Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 september 2009, 20:18
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adiejuhwa Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie.. Ik ga morgen bij de Mediamarkt zeuren dat de tv wel met de reclame van CI+ werd verkocht. Ik vind dat ze hem dan maar moeten inruilen tegen een P versie.. of mijn tv naar samsung sturen en daar de module even onwisselen.. want voor de rest is er geen verschil tussen de W en T versie..

Kijk dat is nou een van de nadelen wanneer mensen tv's te vroeg kopen.. de technologie ontwikkeld sneller dan menig portemonnee bij kan houden! Ik begrijp je punt maar voor deze kwestie zul je bij de fabrikant terecht moeten, de MediaMarkt verkoopt enkel wat hen word toegezonden door Samsung.. Goederen weigeren kan niet zomaar.. daar moet een goede reden voor zijn, en Samsung vind de reden m.b.t. P en W modellen niet voldoende!

Oud 20 september 2009, 21:26
aimms's schermafbeelding
aimms aimms is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schizo007nl Bekijk bericht
Kijk dat is nou een van de nadelen wanneer mensen tv's te vroeg kopen.. de technologie ontwikkeld sneller dan menig portemonnee bij kan houden! Ik begrijp je punt maar voor deze kwestie zul je bij de fabrikant terecht moeten, de MediaMarkt verkoopt enkel wat hen word toegezonden door Samsung.. Goederen weigeren kan niet zomaar.. daar moet een goede reden voor zijn, en Samsung vind de reden m.b.t. P en W modellen niet voldoende!
Helemaal mee eens, MM verkoopt wat door Samsung wordt toegezonden. MM geeft echter wel aan dat datgene wat zij verkopen CI+ compatibel is. En dat moeten ze nu niet doen. Zij horen te weten dat dat niet het geval is en niet de consument, zou helemaal mooi zijn, zouden verkopers niet meer nodig zijn lijkt me. In het geval de winkel aangeeft dat iets wel kan, maar uiteindelijk niet het geval is, zijn zij verantwoordelijk en niet de fabrikant. De fabrikant zegt toch niet dat het toestel CI+ compatibel is.
Oud 20 september 2009, 21:50
Adiejuhwa's schermafbeelding
Adiejuhwa Adiejuhwa is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Z3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik weet niet wat je precies bedoelt met een 'T' versie. Er zijn twee verschillende uitvoeringen van veel Samsung TV's waarbij er één eindigt op "PXXN" die een CI+ slot heeft (ook wel 'P' versie genoemd) en de ander op "WXXN" die een standaard DVB CI slot heeft (ook wel de 'W' versie genoemd).
Sorry was een typfout.. ik doelde op een W versie.. was vanmiddag een beetje van streek door al dat gedoe..
Oud 20 september 2009, 21:57
Adiejuhwa's schermafbeelding
Adiejuhwa Adiejuhwa is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Z3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aimms Bekijk bericht
Helemaal mee eens, MM verkoopt wat door Samsung wordt toegezonden. MM geeft echter wel aan dat datgene wat zij verkopen CI+ compatibel is. En dat moeten ze nu niet doen. Zij horen te weten dat dat niet het geval is en niet de consument, zou helemaal mooi zijn, zouden verkopers niet meer nodig zijn lijkt me. In het geval de winkel aangeeft dat iets wel kan, maar uiteindelijk niet het geval is, zijn zij verantwoordelijk en niet de fabrikant. De fabrikant zegt toch niet dat het toestel CI+ compatibel is.
Precies.. en daarom had ik toen ook al die tv gekocht.. Ik was toen nog niet bezig met de cam module van ziggo.. Dat idee kwam pas achteraf.. Maar toen was de tv volgens de MM en samsung reclame CI+ compatibel.. Dat is nou net het punt.. Anders koop ik een 2de humax decoder erbij zoals bij mijn slaapkamer tv.. maar nu zie ik dat gewoon niet zitten door misleidende reclame..
Oud 26 september 2009, 21:27
servaas384's schermafbeelding
servaas384 servaas384 is offline
Junior Member

Standaard

Ik vraag me af of er al mensen zijn die contact hebben opgenomen met de consumentenbond of kassa?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franklm Bekijk bericht
Zag net de berichten dat Samsung CI+ verder gaat invoeren, ook op de bestaande modellen die dit niet ondersteunden. Dit zou betekenen dat er straks een W en P versie is die beide exact hetzelfde doen.

Weet je wat ik van bovenstaande vind? Prima.

Weet je wat ik niet OK vind? Dat ze nu twee verschillende subtypen verkopen zonder er duidelijk over te zijn. Als je hier werk van zou maken met een grote groep, zou je volgens mij ook nog wel sterk staan als je Samsung beschuldigt van misleiding. Namelijk essentiele functionaliteit niet in de speciicatielijst opnemen, maar alleen ergens verstopt in de handleiding.

En weet je wat sneu is: partijen als Plasmadiscounter houden zich (begrijpelijk) op de vlakte en geven valse hoop, omdat zij als de dood zijn dat ze met een enorme stapel TV's blijven zitten van het "W" type (het meerendeel van wat uitgeleverd wordt?)...

Beetje jammer allemaal dit...enige reden dat ik me hier druk om maak, is dat ik nu weer een 200 eu kostende decoder moet gaan kopen om HD te kunnen kijken.

En ondertussen worden de TV's lekker doorgeschoven over de toonbank en doet de gemiddelde verkoper gewoon net of íe gek is...lekker dan.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten