Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 september 2009, 17:49
Spooxx's schermafbeelding
Spooxx Spooxx is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
Staat de PC wel op automatisch IP?

Jep, staat op automatisch
Oud 14 september 2009, 22:35
bezoeker's schermafbeelding
bezoeker bezoeker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 3-in-1 basis
DTV: router Sitecom WL306 giga, CI+
Standaard

Welk abonnement heb je lopen bij Eweka/je payserver ?
Oud 15 september 2009, 09:51
Spooxx's schermafbeelding
Spooxx Spooxx is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bezoeker Bekijk bericht
Welk abonnement heb je lopen bij Eweka/je payserver ?
Er is geen abbo bij eweka volgens mij? Heb gewoon die pre-paid 7.50 p/m.
Oud 15 september 2009, 19:56
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

yup na een weekje kunnen genieten krijg ook ik de snelheid in de avond boven de 25 mbit uit en in de middag niet boven de 35 en dit met 2 servers tegelijk.

1 van Ziggo
1 van Astraweb

Het lijkt wel of ze het aan het traffic shapen zijn zelfs met SSL wil het niet vlotten
Bel je met de helpdesk dan gaan ze om de vraag heen dansen en willen ze niets meer doen dan een speedtest ja hallo als je op je interne netwerk 50 mbit haalt is leuk maar daarbuiten op 2 servers hoort het ook te gelden.

Wat mij tot nu toe heel erg is opgevallen is dat als je van usenet leeched je ping helemaal naar de klote gaat. ik deed eens een speedtest en ik ging van 9ms naar 1555ms. en dat terwijl ik nog niet eens de 25mbit van de 50 haalde op dat moment.

Laatst gewijzigd door Hakker; 15 september 2009 om 20:17
Oud 17 september 2009, 23:20
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Snelheid van de newsserver van Ziggo valt me inderdaad tegen. Maar twee derde van de normale snelheid die ik altijd had. Vanavond dus maar weer een accountje bij Hitnews besteld en ja hoor, weer normale snelheden. Als ik dat accountje niet had genomen was vannacht de datalimiet alweer bereikt... staat alweer 115GB in de queue.

Heb wat gemist de afgelopen 7 weken
Oud 19 september 2009, 15:56
BitByter's schermafbeelding
BitByter BitByter is offline
Senior Member

Standaard

Sinds dat ik een nieuwe pc heb aangeschaft gaat het eigenlijk best wel goed met de snelheid. Mijn vorige pc was ongeveer 7 jaar oud, had wel een Giga utp aansluiting maar ik haalde niet de snelheid met Speedtest e.d. zoals ik verwachtte met het "extra" abonnement.
Maar nu wel dus. Sorry voor mijn gezeur, maar het kan dus wel degelijk liggen aan oude hardware.
En met Eweka als payserver haal je dus maximale download snelheid op usenet.
Oud 19 september 2009, 17:39
bezoeker's schermafbeelding
bezoeker bezoeker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 3-in-1 basis
DTV: router Sitecom WL306 giga, CI+
Standaard

en het kan dus ook liggen aan de router of het snoer.
Oud 22 september 2009, 19:36
Schurkzor's schermafbeelding
Schurkzor Schurkzor is offline
Junior Member

Standaard

Vanmiddag even flink zitten testen met poorten, hostnames e.d. Het lijkt erop dat er wordt gelimiteerd op de IP adressen van de diverse usenet aanbieders. Iets wat vrij makkelijk is te implementeren op een ISP backbone.

Heb data naar diverse ssl servers met 20+ connecties overgeheveld met volle bak. Zodra je een IP adres/hostname van een usenet aanbieder pakt loopt de snelheid dramatisch naar beneden. Aangezien SSL het onmogelijk maakt om data te inspecteren kunnen we deze vorm van limitatie uitsluiten.

Ben momenteel bezig om usenet files te indexeren op een server in het buitenland, waar ik later mee ga testen. Dit zal de test worden waarmee ik de laatste conclusie kan trekken.

Wellicht dat ik ook nog ga praten met enkele news aanbieders om het een en ander te testen. Voor hun is het ook een vervelende zaak.
Oud 22 september 2009, 20:15
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Naar welke newsprovider heb je het getest?
Wat voor abonnement heb je?

Wat voor snelheid behaal je met een speedtest?
Wat zijn de snelheden die je in bovenstaande testen hebt behaald?

Kortom zo een aantal vragen die bij me opkomen als ik jou post lees. Zonder deze informatie is het niet meer als wat ongefundeerd rond bazuinen en stemmingsmakerij en toont niets aan en sluit evenmin iets uit.

Alleen al het type verbinding bij Ziggo wat jij hebt kan hierop van invloed zijn. Stel je hebt alles-in-een extra, dan zou je 50Mbit moeten hebben. Alleen zijn er nog maar erg weinig news providers die 50Mbit kunnen garanderen, er zijn nog (teveel) die nauwelijks 20Mbit kunnen garanderen.
Giganews is hier een groot voorbeeld van. Ook Eweka garandeert voor zover ik weet nog geen 50Mbit.

Dus voor hetzelfde word het inzakken van de snelheid verklaart door een tekort aan capaciteit aan de kant van de newsprovider.

Oud 23 september 2009, 16:46
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Naar welke newsprovider heb je het getest?
Wat voor abonnement heb je?

Wat voor snelheid behaal je met een speedtest?
Wat zijn de snelheden die je in bovenstaande testen hebt behaald?

Kortom zo een aantal vragen die bij me opkomen als ik jou post lees. Zonder deze informatie is het niet meer als wat ongefundeerd rond bazuinen en stemmingsmakerij en toont niets aan en sluit evenmin iets uit.

Alleen al het type verbinding bij Ziggo wat jij hebt kan hierop van invloed zijn. Stel je hebt alles-in-een extra, dan zou je 50Mbit moeten hebben. Alleen zijn er nog maar erg weinig news providers die 50Mbit kunnen garanderen, er zijn nog (teveel) die nauwelijks 20Mbit kunnen garanderen.
Giganews is hier een groot voorbeeld van. Ook Eweka garandeert voor zover ik weet nog geen 50Mbit.

Dus voor hetzelfde word het inzakken van de snelheid verklaart door een tekort aan capaciteit aan de kant van de newsprovider.
newsserver: Astraweb
Abo: AIE Extra
speedtest: gewoon goed 48mbit ping van 9 en up van 4,6mbit
speedtest tijdens usenet gebruik (usenet draait dan 16 mbit) 32mbit ping 1555 upload 3,7mbit (dat laatste is te verwachten)

Situatie een maand geleden gewoon 5,8-5,9 MB/sec downloaden en dan gewoon kunnen internetten Speedtest laat een iets hogere ping zien van 120 ms tijdens dat maar komt niet in de buurt van de 1500 van nu, want internetten tijdens leechen welke standard zo'n 25-30mbit nu is is gewoon onmogelijk.
Ik kan rustig koffie zetten tegen de tijd dat mijn bakkie klaar is kan ik eindelijk de site bekijken. Als het probleem aan de newsserver zou liggen dan zou ik gewoon moet kunnen surfen tijdens het leechen. een overhead van 20-25mbit heb en zelfs het aantal connecties wat de modem kan leggen wordt bij lange na niet gehaald.

Het punt is juist dat ik het gehaald heb maar het ineens niet meer haal. En ja allang tickets gestuurd hierover bij de news aanbieder en zelfs nagevraagd bij andere gebruikers die niks merken van langzame newsserver van Astraweb.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten