Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 augustus 2009, 16:14
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard Decoder meenemen met vakantie

Is het mogelijk om de digitale decoder mee te nemen met vakantie naar een ander gebied van Ziggo? Werkt de smartcard dan?
Het is bekend dat ik dan een andere startfrequentie en netwerknummer moet invullen en dat er op het vakantieadres ook Ziggo moet zijn, maar werkt het voor de rest gewoon?
Of is het abonnement gekoppeld aan een vast adres of netwerk?
Oud 16 augustus 2009, 10:28
Ayrton's schermafbeelding
Ayrton Ayrton is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Max + TC7210
DTV: Horizon Media Box / Humax iHDR 5050-C / Humax iHDR 5200-C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
Is het mogelijk om de digitale decoder mee te nemen met vakantie naar een ander gebied van Ziggo? Werkt de smartcard dan?
Het is bekend dat ik dan een andere startfrequentie en netwerknummer moet invullen en dat er op het vakantieadres ook Ziggo moet zijn, maar werkt het voor de rest gewoon?
Of is het abonnement gekoppeld aan een vast adres of netwerk?

Ik woon in Brabant en tijdens de vakantie ben ik in Limburg geweest... in een ziggo gebied. Daar mijn decoder aangesloten en alles werkt gewoon. Ik hoefde niet eens iets te veranderen aan mijn decoder instellingen.
Oud 16 augustus 2009, 10:37
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Aangezien je uit Ziggo/Multikabel gebied komt is jouw smartcard alleen te gebruiken in Ziggo/Multikabel en Ziggo/Casema gebied. Als je op vakantie wilt naar Ziggo/@Home gebied kan je de boel dus wel thuis laten.
Oud 16 augustus 2009, 10:42
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Aangezien je uit Ziggo/Multikabel gebied komt is jouw smartcard alleen te gebruiken in Ziggo/Multikabel en Ziggo/Casema gebied. Als je op vakantie wilt naar Ziggo/@Home gebied kan je de boel dus wel thuis laten.
De recente smartcards die geleverd worden zijn wel te gebruiken in het hele Ziggo gebied.
Oud 16 augustus 2009, 10:49
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebieden werken toch juist samen? Dacht dat je voor Ziggo/Casema een blauwe kaart nodig had.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
De recente smartcards die geleverd worden zijn wel te gebruiken in het hele Ziggo gebied.
Dat is nieuw voor me... wel beter
Oud 16 augustus 2009, 10:54
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Ja, maar het gaat er volgens mij om waar die smartcard in de Irdeto Conditional Access System (CAS) database is geregistreerd. Er is immers nog steeds sprake van twee gescheiden netwerken met ieder een eigen digitale TV headend. Smartcards van klanten uit het Ziggo West kabel gebied (Ziggo/Casema + Ziggo/Multikabel) zullen niet worden geregistreerd in de Irdeto CAS database voor het Ziggo Oost (Ziggo/@Home) gebied en omgekeerd.
Oud 16 augustus 2009, 11:05
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebieden werken toch juist samen? Dacht dat je voor Ziggo/Casema een blauwe kaart nodig had.
Nee. De digitale TV headend van het voormalige Multikabel is opgeheven na de samenvoeging van Casema en Multikabel. Het digitale TV signaal voor de Ziggo/Multikabel abonnees komt sindsdien uit de digitale TV headend van Ziggo/Casema waar ook de Irdeto CAS databases staan. In het signaal van Ziggo/Casema is sprake van twee Irdeto CAS'sen, namelijk één voor de registratie van de oude Casema smartcards en de nieuwe blauwe Ziggo smartcard en één voor de registratie van de oude Multikabel smartcards en de nieuwe oranje Ziggo smartcard.

Omdat de informatie uit beide Irdeto CAS'sen toch in het digitale TV signaal zitten dat uit de headend van Ziggo/Casema komt en de smartcard bepaalt welke informatie stroom er gebruikt wordt is uiteindelijk door Ziggo besloten om voor de klanten in Ziggo/Casema gebied ook de oranje Ziggo smartcard te gaan gebruiken. De blauwe Ziggo smartcard wordt dus niet meer gemaakt. Dat heeft als voordeel dat Ziggo nog maar één smartcard hoeft uit te geven voor het gehele Ziggo gebied, namelijk de oranje. Pas bij registratie van de smartcard wordt het gebied (West of Oost) vastgelegd waar je die smartcard kan gebruiken.
Oud 16 augustus 2009, 13:30
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard

En wat is dan west en wat is dan oost?
Oud 16 augustus 2009, 13:45
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
En wat is dan west en wat is dan oost?
Ziggo West is het voormalig Casema en Multikabel gebied. Ziggo Oost is het voormalig @Home gebied.
Oud 17 augustus 2009, 13:21
Taros's schermafbeelding
Taros Taros is offline
Junior Member

Standaard

Is het, aansluitend bij dit onderwerp, wel mogelijk om een tweede smartcard te registreren in het andere gebied van Ziggo (bv. hoofdkaart is actief in het @home gebied en de 2e kaart in het Casema gebied)? Ik heb twee woningen en wil graag de pakketten die ik maar eenmalig aanschaf ook in m'n andere huis bekijken.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten