Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 augustus 2009, 16:39
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
Misschien dat "Anoniem" nu nog even een antwoord kan geven op mijn oorspronkelijke vraag of het nut heeft om een ontvanger met geregistreerde smartcard mee te nemen met vakantie. Het vakantie-adres zit wel in een Ziggo-gemeente maar is wel aan de andere kant van Nederland.

Ik heb thuis twee ontvangers in gebruik en een derde ontvanger gaat mee. Alle drie de smarcards zijn geregistreerd op het digitaal totaal-pakket.

Voor de zekerheid heb ik ook nog een nieuwe smartcard aangeschaft die niet geregistreerd is (zelfs nog niet eens gebruikt) in de hoop, als de andere kaart niet werkt, twee weken in de preview-periode te kunnen kijken.
Hou wel in de gaten dat je deze kaart niet kunt registreren.
Er kunnen maar 3 decoders/kaarten geregistreerd zijn,ga je een 4e registreren met het totale pakket dan betaal je voor deze 4e kaart weer het volledige bedrag tenzij je daar het gratis abonnement op zet maar je loopt dan het risico dat het ergens fout gaat.
Gisteravond even mijn kaart meegenomen vanuit Leiderdorp naar Houten en kon daar gewoon kijken.
Oud 25 augustus 2009, 16:44
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
Misschien dat "Anoniem" nu nog even een antwoord kan geven op mijn oorspronkelijke vraag of het nut heeft om een ontvanger met geregistreerde smartcard mee te nemen met vakantie. Het vakantie-adres zit wel in een Ziggo-gemeente maar is wel aan de andere kant van Nederland.
Het antwoord op dit deel van je vraag is toch al gegeven? Als ik het goed heb woon je in Ziggo/Multikabel gebied dus zijn jouw smartcards te gebruiken in de kabelgebieden van Ziggo/Casema (netwerk ID 8888) en Ziggo/Multikabel (netwerk ID 5555). Als jij in het Ziggo/@Home kabelgebied op vakantie gaat dan werken jouw geregistreerde smartcards daar niet omdat de Ziggo/@Home headend voor jouw smartcards geen updates verstuurd. Dat doet alleen Ziggo/Casema headend.

Citaat:
Voor de zekerheid heb ik ook nog een nieuwe smartcard aangeschaft die niet geregistreerd is (zelfs nog niet eens gebruikt) in de hoop, als de andere kaart niet werkt, twee weken in de preview-periode te kunnen kijken.
Als ik het goed begrepen heb wordt er in het start pakket van de smartcard expliciet vermeldt dat er sprake is van een test en dat je daarom eerst zou moeten registreren voordat de smartcard het. Als het startpakket dat niet expliciet vermeldt dan heb je kennelijk nog een smartcard weten te bemachtigen die nog op de oude manier geactiveerd wordt. Als je wel moet registreren voordat de preview periode gaat werken, dan heb je volgens mij een probleem. In de eerste plaats omdat er volgens de berichten hier niet meer dan drie smartcards geregistreerd kunnen worden in het nieuwe systeem. En in de tweede plaats omdat ik niet vernomen heb dat je ook een ander kijkadres aan die smartcard kan koppelen dan het normale woonadres dat aan je account bij Ziggo is gekoppeld. De registratie van de nieuwe kaart zal dan volgens mij toch weer terechtkomen in het systeem van de Ziggo/Casema headend waar jij niets aan hebt als je wil kijken in Ziggo/@Home gebied.
Oud 25 augustus 2009, 16:46
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Gisteravond even mijn kaart meegenomen vanuit Leiderdorp naar Houten en kon daar gewoon kijken.
Is Houten Ziggo/@Home gebied of net als Leiderdorp Ziggo/Casema gebied?
Oud 25 augustus 2009, 17:28
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Is Houten Ziggo/@Home gebied of net als Leiderdorp Ziggo/Casema gebied?
Al sla je me dood kijken waar ik dat kan vinden...
Casema gebied dus... als topicstarter nu maar niet zijn kaart in de decoder stopt om te testen,want dan start ie de preview...
Oud 25 augustus 2009, 17:39
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Je geeft de woorden van anoniem wel een twist die in je eigen straatje past. Anoniem zegt alleen maar dat Ziggo gaat overstappen op een systeem van registratie vooraf om minder klachten te krijgen van klanten die de kaart niet of niet op tijd hebben aangemeld, waardoor het beeld na afloop van de preview periode op (bijna) alle kanalen op zwart gaat.
Ik ben wellicht wat uit mijn slof geschoten. Het gaat er mij om dat je niet altijd alleen naar de klant hoeft te wijzen die niets weet of alles verkeerd doet, maar ook eens een keer met een gezonde dosis zelfkritiek naar jezelf kunt kijken. Dat is precies wat ik mis.
Aangezien ik dit zelf (en anderen) hebben ondervonden werd ik een beetje . Sorry.
Oud 25 augustus 2009, 19:09
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard

Ik heb deze nieuwe smartcard een maand of twee in huis.
Maar ik ga het gewoon proberen.
Ik zou het overigens wel jammer vinden als je als klant niet eens je ontvanger mee kunt nemen.
Oud 25 augustus 2009, 21:05
Senior Member

DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Overigens is het in de huidige situatie ook mogelijk om na te gaan of de registratie van een smardcard is verwerkt, namelijk via Mijn Ziggo. Als het goed is moet een nieuwe online aangemelde smartcard daar na ca. 1 werkdag in je overzicht verschijnen. Is dat niet het geval, dan kun je er van uit gaan dat er iets mis is gegaan met de verwerking van de registratie.
Beste Riparius, ik weet natuurlijk niet wat jouw ervaringen zijn , maar ik kan mijn onlangs (ca. 1,5 maand geleden) geactiveerde smartcard met geen mogelijkheid terugvinden, Sterker nog, in mijn overzicht vind ik nog steeds een product terug, welke in ik eind maart al heb opgezegd.
Gelukkig lijken de facturen wel te kloppen.
Oud 25 augustus 2009, 21:11
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Ik vind dit zo flauw! Ik heb de dag dat ik m'n derde smartcard had gekocht, deze direct online geregistreerd. Na 3 weken ging deze op zwart. Na een hoop "heen en weer" gebel heb ik 'm dankzij een vriendelijke medewerker (ik werd eerst door de 'klantensenservice' gewezen op het feit dat ik niet wilde weten hoe lang de activatie zou duren) geactiveerd gekregen! Overigens heb ik dit van meerdere mensen gehoord, maar ik wil niet voor hen praten.

En dan zeg jij doodleuk dat het aan de klanten ligt die hun smartcard niet of niet op tijd activeren. Geen enkele kritiek naar Ziggo! Het zou je sieren om er eens voor uit te komen dat er wel degelijk dingen misgaan bij Ziggo.
En dat is op zich helemaal niet erg, want overal gaan er dingen mis. Maar om nu heel hooghartig te zeggen dat alles aan de klant ligt, gaat mij echt te ver. Bah!
Dit zal me wel weer op de nodige kritiek komen te staan, maar dat neem ik voor lief!

Zo, dat ben ik ff kwijt.
Uiteraard gaan er dingen mis die tot gevolg hebben dat de kaart op zwart kan gaan tijdens de aanmelding. Dat is nu juist de reden dat we het anders willen inrichten. De klant kan de kaart zelf online registreren en de achterliggende systemen zorgen ervoor de aanmelding administratief verwerkt wordt en de kaart realtime wordt geactiveerd. Mocht dit om de één of andere reden niet lukken dan kan de helpdesk nog steeds benaderd worden.
Oud 25 augustus 2009, 21:18
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Je geeft de woorden van anoniem wel een twist die in je eigen straatje past. Anoniem zegt alleen maar dat Ziggo gaat overstappen op een systeem van registratie vooraf om minder klachten te krijgen van klanten die de kaart niet of niet op tijd hebben aangemeld, waardoor het beeld na afloop van de preview periode op (bijna) alle kanalen op zwart gaat.

Het probleem is kennelijk dat veel mensen in de veronderstelling verkeren dat ze hun (nieuwe) smartcard hebben aangemeld, terwijl de kaart in werkelijkheid niet blijkt te zijn geregistreerd. Of dat nu komt door de klant of door Ziggo laat ik maar even in het midden, maar het is duidelijk dat beide mogelijkheden in de praktijk voorkomen.

Door gebruik te gaan maken van aanmelding vooraf wordt een feedback ingebouwd: een klant die een kaart koopt die nog niet werkt, deze aanmeldt en vervolgens wel beeld heeft weet in ieder geval zeker dat de registratie van de kaart is verwerkt.

Overigens is het in de huidige situatie ook mogelijk om na te gaan of de registratie van een smardcard is verwerkt, namelijk via Mijn Ziggo. Als het goed is moet een nieuwe online aangemelde smartcard daar na ca. 1 werkdag in je overzicht verschijnen. Is dat niet het geval, dan kun je er van uit gaan dat er iets mis is gegaan met de verwerking van de registratie.
De administratieve verwerking duurt langer, daarom zul mischien de nieuwe kaart nog niet direct in het overzicht terug zien. Daarnaast vindt de activatie bijna realtime plaats waardoor je binnen een aantal minuten kunt vaststellen of de activatie met succes is uitgevoerd (zo lang de kaart in de ontvanger zit, anders moet je ~30-45 minuten wachten). Er zullen nog een aantal aanpassingen plaatsvinden, waarmee de actuele situatie zo goed mogelijk wordt weergegeven in de mijn ziggo omgeving.
Oud 25 augustus 2009, 21:33
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Uiteraard gaan er dingen mis die tot gevolg hebben dat de kaart op zwart kan gaan tijdens de aanmelding. Dat is nu juist de reden dat we het anders willen inrichten. De klant kan de kaart zelf online registreren en de achterliggende systemen zorgen ervoor de aanmelding administratief verwerkt wordt en de kaart realtime wordt geactiveerd. Mocht dit om de één of andere reden niet lukken dan kan de helpdesk nog steeds benaderd worden.
Beste anoniem,
Wellicht heb ik te heftig gereageerd. Maar in jouw post kwam het (op mij) over alsof, alles wat er mis gaat met registreren/activeren aan de klant ligt. Zoals je nu weet heb ik (en anderen) heel andere ervaringen. Daarom vond ik het heel eenzijdig om vrijwel altijd (om het vrij te zeggen) de oorzaak bij de klant te leggen, terwijl er bij Ziggo natuurlijk ook het nodige fout gaat (oa. eigen ervaring. maar dat heb je wellicht al gelezen).
Het gaat mij er principieel om dat ook wel eens genoemd mag worden dat er bij Ziggo ook weleens het eea fout gaat en dat Ziggo daar ook weleens voor uit mag komen. En het zou Ziggo sieren om ook eens wat zelfkritiek te uiten op dit forum.

Overigens: "no personal offense" en ga vooral door om de mensen vroegtijdig te informeren. Op het beleid van Ziggo heb jij tenslotte ook geen invloed.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten