Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-P850R (PVR)

Mededelingen

Samsung DCB-P850R (PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Samsung twintuner PVR

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 augustus 2009, 09:21   #1
mglat
Junior Member
 
mglat's schermafbeelding
Question Vertraging bij zappen

Ik heb het idee dat ziggo aanpassingen heeft gedaan, want sinds iets meer dan een maand staat de decorder soms echt een paar seconden te "denken" voordat het volgende kanaal wordt getoond.

Daarvoor nooit problemen gehad en aan mijn kant niets gewijzigd. Heeft iemand dit zelfde probleem? En belangrijker is er een oplossing?

Grt Marcel.
mglat is offline  
Oud 16 augustus 2009, 00:31   #2
us heit
Senior Member
 
us heit's schermafbeelding
Standaard

Ik heb hier ook last van. Ook bij de EPG, daar zap ik soms en na een paar secondes springt hij een paar zenders verder. Bij het zappen op tv heb ik wel eens 15 secondes wachten gemeten.
Het enige wat mij (tijdelijk) helpt is: Het apparaat even een minuut van de stroom af. (stekker er uit)

Greetz Heit
us heit is offline  
Oud 17 augustus 2009, 13:50   #3
Jassy
Senior Member
 
Jassy's schermafbeelding
Standaard

Idem, dit heb ik ook jongst leden opgemerkt. Ben tijdelijk overgeschakeld naar satelliet omdat daar het schakelen wel snel gaat.
Jassy is offline  
Oud 17 augustus 2009, 14:15   #4
Leetje65
Senior Member
 
Leetje65's schermafbeelding
Standaard

ja bekend probleem, ik heb het ook alles zo lekker langzaam, zender overzetten x aantal seconden blijft het zwart.
Leetje65 is offline  
Oud 22 augustus 2009, 13:46   #5
neozion
Member
 
neozion's schermafbeelding
Standaard

klopt, dit is gekomen na het grote onderhoud bij ons. Sinds een maand loopt hij steeds te wachten op een volgend kanaal.

In een minuut kan je als je geluk hebt 10 kanalen zappen
neozion is offline  
Oud 1 september 2009, 15:50   #6
@home2Ziggo
Member
 
@home2Ziggo's schermafbeelding
Standaard

Yep, hier dus ook idd.
Met zappen eigenlijk geen last, wel in de EPG. Even apparaat uit en aan 'does the trick', maar dat is vaak van korte duur.
Iedereen die ik ken met deze PVR heeft dit probleem. En allemaal vanaf 1 bepaald moment. Mijn collega wilde het ding al zelfs weggooien, omdat ie dacht dat ie kapot was.
Maar, dit probleem zit ergens in het netwerk ofzo ?? Dat moet haast wel, omdat iedereen ( met deze PVR ) er last van heeft. Maar wat dan ?
En wat gaan "men" er aan doen ?
Iemand van Ziggo wellicht enig idee ?

Groeten
@home2Ziggo is offline  
Oud 10 september 2009, 09:37   #7
robertmol
Junior Member
 
robertmol's schermafbeelding
Standaard

Ik ervaar ook sinds een aantal maanden dit probleem.

1. Zappen gaat soms traag 8-15 seconden
2. EPG die niet direct komt, eigenlijk reageert die niet op de AB.

Volgens mij is de proccessor druk met andere dingen, of kan z'n data niet kwijt. Misschien dat de harde schijf moet worden geformatteerd, door 3 jaar opnemen de disk te veel defragmentatie heeft.

wat ik wel ervaar is wanneer ik de batterij uit de AB haal, dat die het daarna wel weer doet. (maar deze handeling vereist ongeveer 10 seconden. Dus de proccessor krijgt geen nieuwe commando's en in die tijd kan die recoveren.

Maar dat neemt niet weg dat dit ook gebeurd tijdens kijken zonder opnemen.

Mijn signaal sterkte is 35-40% maar belangrijker de SNR is meer dan 85% en geen bit fouten. Reset IC is vervangen in het verleden

Dit is wel een probleem van Ziggo en Samsung, want Ziggo wil geen investering doen in huur ontvangers, en legt het risico van defecte en niet functionerende apparatuur bij de gebruikers neer. Hoewel ik bij UPC had gezeten ik gewoon mijn apparaat had laten vervangen. Hierbij vraag ik Ziggo en/of Samsung om een onderzoek in te stellen naar aanleiding van deze problemen.

Laatst gewijzigd door robertmol; 10 september 2009 om 10:11
robertmol is offline  
Oud 10 september 2009, 10:04   #8
svanderlinden
Member
 
svanderlinden's schermafbeelding
Standaard

Ik ervaar de laatste tijd het zelfde, met mijn 2 jaar geleden door samsung gerepareerde 850.

Maar ik heb een tweede, die ik vorige week zelf heb gerepareerd (reset ic, en de 3 elco`s) die het NIET heeft.....

Harddisk formatteren vind ik geen optie, ik heb er best veel opstaan dat ik wil bewaren (vooral muziek).

Als ik me verveel, zal ik iig eens het reset ic vervangen, mij lijkt het daar in te zitten.....

Grtz, Steven
svanderlinden is offline  
Oud 10 september 2009, 11:10   #9
neozion
Member
 
neozion's schermafbeelding
Standaard

heb de hdd al geformateerd. Is de oplossing niet.
Heb de decoder al een keer een nacht uitgehad, fabrieksinstellingen, niets lost het op.
neozion is offline  
Oud 10 september 2009, 11:44   #10
svanderlinden
Member
 
svanderlinden's schermafbeelding
Standaard

Daarom lijkt mij het een hardware probleem...

Grtz, Steven
svanderlinden is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-P850R (PVR)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl