Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 augustus 2009, 22:25
Holly's schermafbeelding
Holly Holly is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Locatie: Delden @Home
Ziggo Internet: Digitale televisie
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 1
Standaard Storing E48 geen signaal enkel en alleen op RTL5, SBS6, Veronica, RTL7

Hallo,

ik heb al een hele tijd last van storingen/blokkerig beeld/wegvallen beeld/foutmelding 'E48 Geen signaal', enkel en alleen op RTL5, SBS6, Veronica, RTL7 (allen transportstream 11). De rest van de zenders doet het uitstekend. Tevens zie ik de BER waarden, de kwaliteit en signaalsterkte van de slechte zenders sterk fluctueren.

Ik heb een Humax IR-FOX C ontvanger en digitale tv van Ziggo (voorheen @Home).

Ik woon in Delden, postcode 7491. Netwerk ID 9004, Freq. 369 MHz ingevoerd.

Mijn vraag is: Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Bij voorbaat dank...
  #2  
Oud 13 augustus 2009, 23:16
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Locatie: Ziggo / @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Berichten: 3.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holly Bekijk bericht
Ok tnx! Sliep al half door dat gekloot met die TV !
Staat nu goed Doe rustig aan, komt allemaal goed... De kanalen die jij noemt, zijn er gevoelig voor slecht signaal. Geloof me, als je de connectoren en kabels door KOKA van Hirschmann vervangt, gaat de signaalkwaliteit goed omhoog. Let maar eens op als je in het menu gaat kijken bij 1 van die zenders. Signaalsterkte: De BER waarde schiet omhoog en dan weer naar beneden en ga zo maar door. Advies, eerst kabels vervangen door kwaliteitskabels.
  #3  
Oud 13 augustus 2009, 23:40
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Hoe heb je alles aangesloten?
Zitten er nog splitter(s) of een versterker tussen?
Wat voor bekabeling heb je?
Wat voor connectoren gebruik je?

Wat als je je decoder met een zo kort mogelijke en goed afgeschermde kabel (coax 12, Hirschmann) direct op het AOP (abonnee overname punt) aansluit? Dus zonder splitter(s) en versterker er tussen.
Kijk dan eens naar je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde.
Heb je ook internet via Ziggo?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #4  
Oud 14 augustus 2009, 10:16
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Locatie: Ziggo
DTV: Allemaal
Berichten: 1.048
Standaard

Via het kabelnetwerk van de Cogas waar je digitaal via kijkt is de frequentie van de transportstroom (TS 11) van RTL5 t/m Veronica 831.50 Mhz.

Bij hogere frequentie's heb je eerder last van afzwakking van het signaal als je b.v. niet de juiste kabel en connectoren gebruikt. Probeer andere eens de decoder rechtstreeks aan te sluiten op AOP (Doos waarop kabel binnenkomt).

Kijk voor tips op www.kabelkeur.nl

Als je eigen installatie wel helemaal in orde is neem dan contact op met je kabelaanbieder in jouw geval Cogas:

http://www.cogaskabel.nl/home/thuis/...k_zoek_contact
__________________
Voor vragen en opmerkingen kunt u contact opnemen met de collega's van Webcare.

  #5  
Oud 18 september 2009, 20:58
rvg06238's schermafbeelding
rvg06238 rvg06238 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Locatie: Berkel-Enschot/@home
DTV: Humax en Samsung HD
Berichten: 5
Standaard Identiek probleem sinds drie weken in Haaren NBr

Sinds een week of drie zie ik een identiek probleem op postcode 5056 HG. Er is in de huisinstallatie (alleen TV van Ziggo via signaal splitter in meterkast naar antenne aansluiting van Humax ontvanger) niets veranderd. Bij een scan van de zenders worden deze zenders niet gevonden. De kanalen 5 t/m 8 blijven na de scan dus ook leeg.

Zitten ook in dit gebied deze 4 zenders in de hoogste frequentie band en is dus bekabeling de meest waarschijnlijke oorzaak?
  #6  
Oud 19 september 2009, 16:57
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvg06238 Bekijk bericht
Sinds een week of drie zie ik een identiek probleem op postcode 5056 HG. Er is in de huisinstallatie (alleen TV van Ziggo via signaal splitter in meterkast naar antenne aansluiting van Humax ontvanger) niets veranderd. Bij een scan van de zenders worden deze zenders niet gevonden. De kanalen 5 t/m 8 blijven na de scan dus ook leeg.

Zitten ook in dit gebied deze 4 zenders in de hoogste frequentie band en is dus bekabeling de meest waarschijnlijke oorzaak?
In deze draad had ik al een antwoord gegeven, zie hieronder de quote daarvan. Heb je dat al geprobeerd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Wat als je je decoder met een zo kort mogelijke en goed afgeschermde kabel (coax 12, Hirschmann) direct op het AOP (abonnee overname punt) aansluit? Dus zonder splitter(s) en versterker er tussen.
Kijk dan eens naar je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde.
Heb je ook internet via Ziggo?
__________________
Power is nothing without control !!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl