Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > LG

Mededelingen

LG Nieuws, vragen en opmerkingen over LG CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 november 2009, 12:39
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schizo007nl Bekijk bericht
Volgens interne bronnen bij LG zou de SL8000 ook geschikt moeten zijn voor CI+, kan jij dit bevestigen anoniem?
nee, dat kan ik niet bevestigen.
Mij niet bekend.
Oud 16 december 2009, 19:34
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

berichten van dste46 over de Lg32lf7300 zijn verplaatst naar een eigen topic
Oud 18 januari 2010, 12:33
jabunnik's schermafbeelding
jabunnik jabunnik is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo digitale TV
DTV: Humax
Standaard Lh5000

Komt er een software update voor de LH5000 serie zodat er toch CI+ gebruikt kan worden? Philips doet dat namelijk wel. Gewoon via je USB stick.
Oud 18 januari 2010, 12:42
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jabunnik Bekijk bericht
Komt er een software update voor de LH5000 serie zodat er toch CI+ gebruikt kan worden? Philips doet dat namelijk wel. Gewoon via je USB stick.
Een TV kan niet met software geschikt gemaakt worden voor CI+.
De hardware in de TV is anders. Dat geldt ook voor Philips, die zijn ook niet via een USB stick te veranderen naar CI+. Uiteraard kan de software wel gewijzigd worden via een USB stick, maar dat wil niet zeggen dat hij dan ineens ci+ geschikt wordt. Waar je op doelt is dat de CI+ tv's van philips waarvan de software nog niet ziggo goedgekeurd is, door een nieuwe versie dat wel kan worden in de toekomst. Maar de hardware in de TV wijzigt daar niet door.
Oud 19 januari 2010, 09:02
jabunnik's schermafbeelding
jabunnik jabunnik is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo digitale TV
DTV: Humax
Standaard Ziggo met CI ipc CI+

Laat ik mijn vraag dan herformuleren: is de hardware van de LG5000 geschikt voor CI+?
Waar ik wel ben achter gekomen is dat als je een CI slot in je tv hebt i.p.v. een CI+ je gewoon Ziggo kan gebruiken met een normalen CI CAM van Alphacrypt. Die blijft het gewoon doen. Alleen zijn deze duurder dan een CI+ CAM.
Oud 19 januari 2010, 13:48
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Laat ik mijn vraag dan herformuleren: is de hardware van de LG5000 geschikt voor CI+?
Nee, de hardware van een "niet-CI+ TV" zal nooit CI+ kunnen ondersteunen in de toekomst.

Citaat:
Waar ik wel ben achter gekomen is dat als je een CI slot in je tv hebt i.p.v. een CI+ je gewoon Ziggo kan gebruiken met een normalen CI CAM van Alphacrypt. Die blijft het gewoon doen. Alleen zijn deze duurder dan een CI+ CAM.
Of hij het altijd blijft doen is de vraag, Ziggo heeft een alphacrypt nooit ondersteund, dus als het door een code wijziging ineens niet meer zal werken heb je geen 'rechten'. Maar voorlopig zal het wel blijven werken denk ik.
Oud 19 januari 2010, 14:23
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Zie ook het interview met Gradus Vos van april vorig jaar.
Daarin komt ter sprake dat de A-Crypt "voorlopig" ongemoeid gelaten wordt bij gebruik in een PC CI slot. Dít is daarmee vergelijkbaar.
En bij dat "voorlopig" noemde hij in dat interview een termijn van anderhalf à twee jaar, als ik me goed herinner. Daarbij vertelde hij dat Ziggo dan met een passende oplossing zou komen, of woorden van gelijke strekking.

Groet,
JW
Oud 20 januari 2010, 20:31
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
De woordvoerder heeft in april 2009 beloofd de "Alphacryptgebruikers", hoewel niet ondersteund door Ziggo, niet bewust te zullen weren. Daarbij werd iig aan een termijn gedacht van, 1,5 tot 2 jaar. En dan nog is beloofd om te kijken naar een passend alternatief.

Maar ja, dat was toen en er is alweer veel gebeurd.
Oud 20 januari 2010, 20:37
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
De woordvoerder heeft in april 2009 beloofd de "Alphacryptgebruikers", hoewel niet ondersteund door Ziggo, niet bewust te zullen weren. Daarbij werd iig aan een termijn gedacht van, 1,5 tot 2 jaar. En dan nog is beloofd om te kijken naar een passend alternatief.

Maar ja, dat was toen en er is alweer veel gebeurd.
Dat heeft hij niet in algemene zin beloofd, maar bij gebruik van een Alphacrypt in een PC. Zie het interview met Gradus Vos.
Die discussie hebben we al eens eerder gevoerd, het lijkt mij niet juist die hier nog eens dunnetjes over te doen.

Groet,
JW
Oud 20 januari 2010, 20:47
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Dat heeft hij niet in algemene zin beloofd, maar bij gebruik van een Alphacrypt in een PC. Zie het interview met Gradus Vos.
Die discussie hebben we al eens eerder gevoerd, het lijkt mij niet juist die hier nog eens dunnetjes over te doen.

Groet,
JW
Je hebt gelijk, we moeten deze discussie niet oprakelen. De informatie was echter bedoeld voor jabunnik en niet zozeer voor jou!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > LG

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten