Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 augustus 2009, 11:19
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Post Software probleem Philips TV?

Beste Anoniem,

De afgelopen maanden geeft mij duidelijk de indruk dat het niet lekker verloopt tussen Philips en Ziggo.
De meldingen vanuit Ziggo zijn al enkele maanden “wij zijn op de helft” deze opmerking(en) geven mij een slecht gevoel over de voortgang en de afloop van de testfase.

Navraag bij Philips (per mail) over de eventuele installatie problemen van de CAM doen zij eigenlijk een beetje lacherig af met “Ziggo is al een jaar bezig enz, enz.”.

Afsluitzinnen waar wij als gebruiker totaal niets maar dan ook niet mee kunnen:
1 Philips - Wij kunnen momenteel u nog geen echte duidelijkheid geven of het nu is opgelost. Onze welgemeende excuses.
2. Ziggo - Wij weten het nog niet afwachten.

Anoniem het kan toch niet zo moeilijk zijn om deze simpele vraag aan Philips / Ziggo “ komt de nieuwe software op tijd voor de start van de verkoop van de Ziggo CI+ CAM?” te beantwoorden?

Laatst gewijzigd door Lammersh; 13 augustus 2009 om 19:57
Oud 13 augustus 2009, 11:26
Ziggoetoo's schermafbeelding
Ziggoetoo Ziggoetoo is offline
Member

Standaard

Dus jij weet welke Philips tv's in de testfase zitten?

Pfff, wacht nou gewoon eventjes. Wellicht dat er vanavond een Philips lijst komt met daarop de tv's die nog getest worden.
Oud 13 augustus 2009, 11:28
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggoetoo Bekijk bericht
Dus jij weet welke Philips tv's in de testfase zitten?
Worden al maanden geen uitspraken door gedaan door Philips en Ziggo.
Oud 13 augustus 2009, 13:34
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Het lijkt inderdaad alsof Philips en Ziggo ruzie hebben... Beetje jammer, want dat gaat dan weer over de rug van de klanten.
Toch is Philips een van de grootste fabrikanten / TV-merken dus heb ik er wel vertrouwen in dat het ze lukt om alles alsnog in orde te maken voor de beschikbaarheid.
Als je in de Philips release notes kijkt, zie je dat ze ook een firmware hebben uitgebracht voor Riks-certificatie in Noorwegen (of stond er nou Zweden?), dus dat stemt mij positief!
Oud 13 augustus 2009, 14:07
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Het lijkt inderdaad alsof Philips en Ziggo ruzie hebben... Beetje jammer, want dat gaat dan weer over de rug van de klanten.
Toch is Philips een van de grootste fabrikanten / TV-merken dus heb ik er wel vertrouwen in dat het ze lukt om alles alsnog in orde te maken voor de beschikbaarheid.
Als je in de Philips release notes kijkt, zie je dat ze ook een firmware hebben uitgebracht voor Riks-certificatie in Noorwegen (of stond er nou Zweden?), dus dat stemt mij positief!
Het was Noorwegen. Volgens mij wil / kan Philips niet meegaan met de eisen van Ziggo. Hierover zijn al meer vragen gesteld door gebruikers maar t/m heden geen reactie.

Velen met mij hebben de afgelopen maanden bewust een Philips tv met CI+ gekocht. Zoals het er nu uitziet zijn deze gebruikers niet een van de eerste maar waarschijnlijk een van de laatste die gebruik kunnen maken van een TV zonder installatie problemen van de CAM CI+.
Oud 13 augustus 2009, 17:33
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

Het valt mij wel op dat er zowel bij samsung en bij sony wel is aangegeven welke tv's in het certificatie traject zitten. Er is al verschillende keren gemeld dat er philips tv's in het certificatie traject zitten. Waarom zijn die dan niet genoemd? Zijn de problemen dan zo groot dat een eventuele certificering van philips niet doorgaat? Dan ga ik mijn tv toch terug brengen naar de dealer. Hij heeft mij namelijk verzekerd dat philips gecertificeerd gaat worden. Voor nu balen.
Oud 13 augustus 2009, 20:26
kohsamui's schermafbeelding
kohsamui kohsamui is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All-In-One plus
DTV: 42PFL9664 + Samsung HD decoder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
Het was Noorwegen. Volgens mij wil / kan Philips niet meegaan met de eisen van Ziggo. Hierover zijn al meer vragen gesteld door gebruikers maar t/m heden geen reactie.

Velen met mij hebben de afgelopen maanden bewust een Philips tv met CI+ gekocht. Zoals het er nu uitziet zijn deze gebruikers niet een van de eerste maar waarschijnlijk een van de laatste die gebruik kunnen maken van een TV zonder installatie problemen van de CAM CI+.
Lammersh,
Ik heb de discussie m.b.t. CI+ en Ziggo aardig gevolgd en begrijp hem tot op zekere hoogte, maar jouw laatste zin vat ik niet. Kun jij uitleggen waarom reeds gekochte Philips CI+ toestellen geen problemen zullen ondervinden en nieuwe toestellen mogelijk wel?
Ik ben zelf namelijk voornemens een 42pfl9664 aan te schaffen en CI+ is voor mij een van de belangrijkste opties.
B.v.d.
Oud 13 augustus 2009, 20:41
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
Beste Anoniem,

De afgelopen maanden geeft mij duidelijk de indruk dat het niet lekker verloopt tussen Philips en Ziggo.
De meldingen vanuit Ziggo zijn al enkele maanden “wij zijn op de helft” deze opmerking(en) geven mij een slecht gevoel over de voortgang en de afloop van de testfase.

Navraag bij Philips (per mail) over de eventuele installatie problemen van de CAM doen zij eigenlijk een beetje lacherig af met “Ziggo is al een jaar bezig enz, enz.”.

Afsluitzinnen waar wij als gebruiker totaal niets maar dan ook niet mee kunnen:
1 Philips - Wij kunnen momenteel u nog geen echte duidelijkheid geven of het nu is opgelost. Onze welgemeende excuses.
2. Ziggo - Wij weten het nog niet afwachten.

Anoniem het kan toch niet zo moeilijk zijn om deze simpele vraag aan Philips / Ziggo “ komt de nieuwe software op tijd voor de start van de verkoop van de Ziggo CI+ CAM?” te beantwoorden?
De positieve test resultaten noodzakelijk voor een goedkeuring laten zich niet afdwingen. Er moeten nog een aantal testen worden doorlopen, waarvan we op de voorhand de resultaten niet kunnen inschatten. Zowel Ziggo als Philips kan deze simpele vraag op dit moment niet beantwoorden.
Oud 13 augustus 2009, 20:47
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FriendlyGhost Bekijk bericht
Het valt mij wel op dat er zowel bij samsung en bij sony wel is aangegeven welke tv's in het certificatie traject zitten. Er is al verschillende keren gemeld dat er philips tv's in het certificatie traject zitten. Waarom zijn die dan niet genoemd? Zijn de problemen dan zo groot dat een eventuele certificering van philips niet doorgaat? Dan ga ik mijn tv toch terug brengen naar de dealer. Hij heeft mij namelijk verzekerd dat philips gecertificeerd gaat worden. Voor nu balen.
We certificeren zgn platformen. Van deze platformen zijn de verschillende series / modellen afgeleid. We zijn nog niet in de fase dat we onderzocht hebben wat de delta's zijn en welke modellen rechtstreeks afgeleid zijn van het huidige platform dat wordt getest. Daar waar Philips aangeeft dat een toestel CI+ compliant is, komt het toestel / model in aanmerking voor certificeren. Aan de hand hiervan kun je zelf bepalen of het model uberhaupt in aanmerking komt voor certificeren.
Oud 13 augustus 2009, 22:06
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

Bedankt voor de info Kun je aangeven hoe lang het ongeveer nog gaat duren voor de testen met de platformen afgerond zijn?

Mijn toestel, de 9604, is volgens philips geschikt voor ci+. Als ik het goed begrijp zal dit toestel uiteindelijk gecertificeerd gaan worden. Ik heb het toestel niet gekocht omdat het geschikt is voor ci+. Dit is uiteindelijk een mooie bijkomstigheid.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten