Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 augustus 2009, 15:52
Geleihoofd's schermafbeelding
Geleihoofd Geleihoofd is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SANEX^ Bekijk bericht
...
Stel dat Ziggo in het áller-ergste-geval zelfs ervoor kiest om niet ondersteunde televisies op zwart te zetten, dan zou ik dat zelf niet waarderen maar anderzijds hebben ze het recht wel.
...
Misschien is dit normaal in Noord-Korea maar niet in een democratisch westers land! Straks gaat je internetprovider ook voor je bepalen welk merk PC je moet hebben (en anders neem je maar een inbelverbinding) of weigert je bureaustoelenverkoper jou een stoel te verkopen omdat je huis minder waard is dan €1.000.000,- (bierkratjes kan je ook prima op zitten)...

Dat Ziggo een soort "certificering" wil hebben kan ik wel inkomen, maar hou dat aan als een "guideline" en douw het niet onze strot door...

Wat zou Ziggo gedaan hebben als mensen de keuze hadden tussen meerdere kabelaars? Waarschijnlijk hadden ze dan op een ander toontje gepiept...
Oud 18 augustus 2009, 16:00
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Stel dat Ziggo in het áller-ergste-geval zelfs ervoor kiest om niet ondersteunde televisies op zwart te zetten, dan zou ik dat zelf niet waarderen maar anderzijds hebben ze het recht wel. Als zij daarmee denken een hogere klanttevredenheid te halen dan is het jammer dat het de mogelijkheden van klanten beperkt, maar het is hun goed recht.
Dat recht heeft Ziggo niet. Artikel 24 van de Mededingingswet luidt:
"Het is ondernemingen verboden misbruik te maken van een economische machtspositie."
Oud 18 augustus 2009, 16:02
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Ziggo zorgt door de organisatie te verbeteren (de Ziggo CI+ certificatie) dat klachten niet meer Ziggo terecht komen. Twee vliegen in één klap dus.
Volgens mij heeft de heer Vos in het voorjaar gezegd, dat Ziggo gedwongen wordt door de diverse contentproviders om CI+ in te voeren. Wat dit nu te maken heeft met "het verbeteren van een organisatie" ontgaat mij volkomen!

Eigenlijk ontgaat mij jouw hele redenering. Laten we het er maar op houden, dat dat aan mij ligt.
Oud 18 augustus 2009, 16:09
SANEX^'s schermafbeelding
SANEX^ SANEX^ is offline
Member

DTV: Samsung H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Volgens mij heeft de heer Vos in het voorjaar gezegd, dat Ziggo gedwongen wordt door de diverse contentproviders om CI+ in te voeren. Wat dit nu te maken heeft met "het verbeteren van een organisatie" ontgaat mij volkomen!
Ik heb het niet over de invoering van CI+ maar over de invoering van CI+ certificering van Ziggo zelf.
Oud 18 augustus 2009, 16:18
SANEX^ SANEX^ is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G038 Bekijk bericht
Dat recht heeft Ziggo niet. Artikel 24 van de Mededingingswet luidt:
"Het is ondernemingen verboden misbruik te maken van een economische machtspositie."
Om daar meer over te kunnen zeggen denk ik dat we eerst moeten weten waarom producten een certificatie krijgen. Ik vermoed dat dat is zodat Ziggo zeker weet dat een product aan de eisen van Ziggo voldoet, waardoor de verwachtingen van de klant waargemaakt kunnen worden. Dit valt bij mij onder klanttevredenheid.

Jij ziet, correct me if I'm wrong, de certificering als machtsmisbruik om meer geld te kunnen verdienen of als een andere manier om misbruik te plegen.

Daar kunnen we beide, vermoedelijk ook beide zonder de echte benodigde kennis, eeuwig over discussieren. Ik vind namelijk dat dat helemaal geen misbruik is en jij vermoedelijk wel.
Oud 18 augustus 2009, 16:18
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de invoering van CI+ maar over de invoering van CI+ certificering van Ziggo zelf.
Ziggo certificeert geen CI+, maar TV's met CI+ slot. CI+ certificering wordt nog altijd gedaan door een CI Plus LLP authorized certificate agent / License Agreement agent. Daarvan is er maar één benoemd, namelijk TC TrustCenter GmbH. Dat bedrijf certificeert dus ook de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM's zodat die het CI+ logo mogen voeren.
Oud 18 augustus 2009, 16:23
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ziggo zorgt door de organisatie te verbeteren (de Ziggo CI+ certificatie) dat klachten niet meer Ziggo terecht komen. Twee vliegen in één klap dus.
De klachten gaan nu dus juist bij Ziggo terecht komen als "testende en certificerende" partij voor TV's met CI+ slot. Alle bugs die namelijk na "certificering" door Ziggo in de TV's gevonden worden door de klanten zijn dan namelijk aan slecht testwerk van Ziggo toe te wijzen. Net als bij de door Ziggo "gecertificeerde" kabel ontvangers dus. Als Ziggo dat niet wil, dan hadden ze gewoon hun specificaties moeten publiceren zoals bijvoorbeeld ook de Nordig groep doet zodat de fabrikanten zelf verantwoordelijk blijven voor de eventuele implementatie van die specificaties en de gevonden bugs.
Oud 18 augustus 2009, 16:24
SANEX^ SANEX^ is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ziggo certificeert geen CI+, maar TV's met CI+ slot.
Sorry, dat bedoel ik.
Oud 18 augustus 2009, 16:27
SANEX^ SANEX^ is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
De klachten gaan nu dus juist bij Ziggo terecht komen als "testende en certificerende" partij voor TV's met CI+ slot. Alle bugs die namelijk na "certificering" door Ziggo in de TV's gevonden worden door de klanten zijn dan namelijk aan slecht testwerk van Ziggo toe te wijzen. Net als bij de door Ziggo "gecertificeerde" kabel ontvangers dus. Als Ziggo dat niet wil, dan hadden ze gewoon hun specificaties moeten publiceren zoals bijvoorbeeld ook de Nordig groep doet zodat de fabrikanten zelf verantwoordelijk blijven voor de eventuele implementatie van die specificaties en de gevonden bugs.
Áls er dan nog klachten zijn dan vind ik het ook terecht dat die bij Ziggo terecht komen.
Oud 18 augustus 2009, 16:40
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Áls er dan nog klachten zijn dan vind ik het ook terecht dat die bij Ziggo terecht komen.
Dit wordt dan heel makkelijk wederom een "kastje muur verhaal". Fabrikanten wijzen straks naar Ziggo als klanten klachten hebben en Ziggo zegt lees onze disclaimer maar "de fabrikant blijft verantwoordelijk voor de werking".
Ziggo hinkt volgens mij hiermee op twee gedachten. Aan de ene kant certificeren met bijbehorende eisen en aan de ander kant de verantwoording bij de fabrikant leggen om het werkend te houden (bijvoorbeeld zoals ArChie zegt bij Nordig groep).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten