Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 augustus 2009, 22:50
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Ik veronderstel dat je niet met een toestel geconfronteerd wilt worden dat gemiddeld 4 seconden vraagt, voordat je naar de volgende zender kunt zappen. Vanuit klanttevredenheid onderzoeken komt altijd naar voren dat klanten het snel kunnen zappen als belangrijk ervaren.
Als je even zoekt vindt je op dit forum ook gebruikers die klagen als de ontvanger langzamer gaat zappen of als de EPG niet juist is. Uiteraard zijn dit niet de enige eisen. De test specs bevatten ruim 100 pagina's dus we gaan zeker verder dan alleen EPG en zapping snelheid.
Bevatten jullie specs werkelijk 100 pagina's bovenop de afgesproken CI+ standaard? Als dat zo is, dan wordt Ziggo zo langzamerhand vromer dan de Paus. Ik ga er echter vanuit dat dat niet zo is.

Ik vind de voorbeelden die je aanhaalt, niet zozeer een Ziggo certificerings-probleem, maar gewoon iets wat je, als gebruiker, bij Philips & co moet neerleggen als je daar problemen mee hebt. Van dit soort punten mag de certificering van de diverse toestellen niet afhangen. Het lijkt nu alsof Ziggo bepaalt wat oa de "zaptime" en EPG 'juistheid' moet zijn, voordat een toestel gecertificeerd kan worden. Lijken me behoorlijk onbenullige voorbeelden.
Dat kan, denk ik, nooit de bedoeling zijn, en kan (als ik het goed begrijp) het hele certificerings-proces (onnodig) lang ophouden!

Ps. Kun je de specs wellicht even op het forum plaatsen. Ik heb er uiteraard begrip voor dat eea niet helemaal mogelijk is, maar wellicht kun je de belangrijkste tipjes van de sluier oplichten!

Pps. Nemen jullie in jullie klanttevredenheidsonderzoeken ook mee dat mensen met een TV met CI+ slot en Alphacrypt gelijk behandeld willen worden als de abonnees met een TV met een CI slot? En het feit dat een aantal gebruikers gewoon een CI+ module wil en geen behoefte heeft aan een extra smartcard en daar een leuke aanbieding voor verwacht?

Ppps, ArChie heeft een aantal goede suggesties geopperd!

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 16 augustus 2009 om 23:26 Reden: aanvulling
Oud 17 augustus 2009, 08:13
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat je niet met een toestel geconfronteerd wilt worden dat gemiddeld 4 seconden vraagt, voordat je naar de volgende zender kunt zappen. Vanuit klanttevredenheid onderzoeken komt altijd naar voren dat klanten het snel kunnen zappen als belangrijk ervaren.
Als je even zoekt vindt je op dit forum ook gebruikers die klagen als de ontvanger langzamer gaat zappen of als de EPG niet juist is. Uiteraard zijn dit niet de enige eisen. De test specs bevatten ruim 100 pagina's dus we gaan zeker verder dan alleen EPG en zapping snelheid.
Het is wel vreemd dat Ziggo zich gaat bemoeien met oa zapsnelheid. Het is volgens mij belangrijker dat de TV gewoon goed gaat werken op het netwerk, de mensen kopen bewust een TV die aansluit bij hun budget met alle voor- en nadelen.

Als je het vergelijkt met een auto kijkt het RDW voor toelating op het Nederlandse wegennet naar veiligheid enz. Het RDW heeft nog nooit een auto afgekeurd omdat deze niet binnen 4 seconden aan de 100 km/uur zou zitten. Dus schoenmaker houd je bij je leest en zoek geen stokken om andere te slaan, straks gaat Ziggo zich nog bemoeien met de kleur en vormgeving van mijn TV omdat deze niet goed past bij het logo van Ziggo.

Ik denk dat het juist belangrijk is om er alles aan te doen om Nederlandse producten nu te steunen en te helpen in deze moeilijke tijd en deze niet te beschadigen.

Ps. Misschien kan Anoniem eens een verzoek neerleggen bij Philip om ook eens te reageren op dit forum.

Laatst gewijzigd door Lammersh; 17 augustus 2009 om 08:42
Oud 17 augustus 2009, 08:52
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
Als je het vergelijkt met een auto kijkt het RDW voor toelating op het Nederlandse wegennet naar veiligheid enz. Het RDW heeft nog nooit een auto afgekeurd omdat deze niet binnen 4 seconden aan de 100 km/uur zou zitten.
Een goede vergelijking, al is er m.i. een verschil tussen een Rijksdienst als het RDW en een commercieel bedrijf zoals Ziggo. Een Rijksdienst wordt aangestuurd door een minister, die onder de controle van het democratisch gekozen parlement valt.

Een betere vergelijking is dan ook als een exploitant van een tolweg zich met de specificaties van de auto's gaat bemoeien die op zijn tolweg rijden. Daarbij hebben ze dan ook nog de mogelijkheid om een signaaltje naar je auto te sturen waardoor deze stilvalt als deze niet aan de certificeringseisen voldoet!
Oud 17 augustus 2009, 09:28
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G038 Bekijk bericht
Een goede vergelijking, al is er m.i. een verschil tussen een Rijksdienst als het RDW en een commercieel bedrijf zoals Ziggo. Een Rijksdienst wordt aangestuurd door een minister, die onder de controle van het democratisch gekozen parlement valt.

Een betere vergelijking is dan ook als een exploitant van een tolweg zich met de specificaties van de auto's gaat bemoeien die op zijn tolweg rijden. Daarbij hebben ze dan ook nog de mogelijkheid om een signaaltje naar je auto te sturen waardoor deze stilvalt als deze niet aan de certificeringseisen voldoet!
Ik dacht dat het hier over philips tv's ging en niet over auto's ed.

Ik heb zelf het idee dat Philips zich altijd -te- precies aan de standaarden houdt (zoals het eigenlijk natuurlijk wel hoort). Dat baseer ik op het feit dat Philips toch vaak problemen heeft met HDMI handshakes ed. Als er bijvoorbeeld een decoder aan hangt die het "wat minder nauw" neemt met de HDMI standaard dan zijn Philips tv's de eerste waar de problemen bij te voor schijn komen.
Oud 17 augustus 2009, 09:43
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Ik dacht dat het hier over philips tv's ging en niet over auto's ed.

Ik heb zelf het idee dat Philips zich altijd -te- precies aan de standaarden houdt (zoals het eigenlijk natuurlijk wel hoort). Dat baseer ik op het feit dat Philips toch vaak problemen heeft met HDMI handshakes ed. Als er bijvoorbeeld een decoder aan hangt die het "wat minder nauw" neemt met de HDMI standaard dan zijn Philips tv's de eerste waar de problemen bij te voor schijn komen.
Zijn het slechte decoders standaard is standaard maar in iedergeval geen slechte Philips TV
Oud 17 augustus 2009, 10:44
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Alleen de eventnaam wordt gecached, de beschrijving van het event wordt niet gecached, daarvoor moet je gemiddeld 20 sec voor wachten

Dat lijkt me wel kloppen, ik vind de gids ook wat aan de niet-zo-snelle kant.
Maar vooral het feit dat zoveel zenders missen, stoort mij enorm. Ik heb wederom Philips hierover een e-mail gestuurd.
Wel vervelend hoor, ik zou eerste en Samsung kopen, maar alleen de P modellen hebben CI+. En nergens (bij winkels) kon men mij vertellen of zij een P of een W model hadden. En zelfs Samsung vertelde mij eerst via de mail, dat ALLE varianten (dus ook -W) een CI+ slot hadden...
Omdat dit dus heel erg twijfelachtig was allemaal, heb ik besloten een Philips te kopen. Maarja, dan heb je dit weer. En dat staat nooit in de specs he.
Zoiets van:
- Pixel Plus HD
- 1920x1080 resolutie
- 3 x HDMI
- Gids bevat maximaal 60 zenders
- CI+ misschien niet compatible
- Langzame EPG (zonder cache)
Oud 17 augustus 2009, 18:31
Senior Member

DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Dat lijkt me wel kloppen, ik vind de gids ook wat aan de niet-zo-snelle kant.
Maar vooral het feit dat zoveel zenders missen, stoort mij enorm. Ik heb wederom Philips hierover een e-mail gestuurd.
Wel vervelend hoor, ik zou eerste en Samsung kopen, maar alleen de P modellen hebben CI+. En nergens (bij winkels) kon men mij vertellen of zij een P of een W model hadden. En zelfs Samsung vertelde mij eerst via de mail, dat ALLE varianten (dus ook -W) een CI+ slot hadden...
Omdat dit dus heel erg twijfelachtig was allemaal, heb ik besloten een Philips te kopen. Maarja, dan heb je dit weer. En dat staat nooit in de specs he.
Zoiets van:
- Pixel Plus HD
- 1920x1080 resolutie
- 3 x HDMI
- Gids bevat maximaal 60 zenders
- CI+ misschien niet compatible
- Langzame EPG (zonder cache)
Je hebt gelijk. Ik had me niet zo in de EPG verdiept, omdat ik het niet veel gebruik. Idd traag (is persoonlijk) en een beperkt aantal zenders. Ik ben benieuwd naar het antwoord van Philips.
Overigens mag de certificering door Ziggo natuurlijk niet afhankelijk zijn van dit soort zaken. Dit is gewoon iets wat Philips voor en met de klanten zelf moet oplossen. Het lijkt me dat er hierbij geen rol is weggelegd voor Ziggo!

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 17 augustus 2009 om 19:24
Oud 17 augustus 2009, 19:55
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Ik had me niet zo in de EPG verdiept, omdat ik het niet veel gebruik. Idd traag (is persoonlijk) en een beperkt aantal zenders. Ik ben benieuwd naar het antwoord van Philips.
Overigens mag de certificering door Ziggo natuurlijk niet afhankelijk zijn van dit soort zaken. Dit is gewoon iets wat Philips voor en met de klanten zelf moet oplossen. Het lijkt me dat er hierbij geen rol is weggelegd voor Ziggo!
Maar bij problemen is Ziggo wel het eerste pispaaltje en de servicedesk de lul. Denk niet dat klanten direct de frabrikant gaan aanspreken bij problemen met digitale televisie. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Ziggo dit meeneemt in de certificering.
Oud 17 augustus 2009, 20:06
timothee's schermafbeelding
timothee timothee is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Maar bij problemen is Ziggo wel het eerste pispaaltje en de servicedesk de lul. Denk niet dat klanten direct de frabrikant gaan aanspreken bij problemen met digitale televisie. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Ziggo dit meeneemt in de certificering.
Kan ik me ook wat bij voorstellen, evenals de zapsnelheid die wordt meegenomen. Je zult grenzen moeten stellen en een toestel dat bijv. 4 seconden doet over het wisselen van zender i.c.m. de CAM module zal dan mogelijk niet worden gecertificeerd. Dat is dan zo.
Het wordt echter pas zuur voor ons als consument als straks blijkt dat Ziggo die toestellen dan ook gaat blokkeren. Daar lijkt vooralsnog geen sprake van te zijn, maar dat kunnen ze wel gaan doen.
Oud 17 augustus 2009, 21:06
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Ik kan mij dat niet voorstellen. Als je je certificering laat afhangen of je 'Klantenservice' weleens wat meer calls kan krijgen (terwijl je dit binnen je organisatie dit uitstekend kunt afstemmen), vind ik dit geen legitieme reden om een certificering tegen te houden.

Het lijkt er nu op dat Ziggo wel bepaalt wat goed voor ons is en niet andersom. Volgens mij gaan we dan ver terug in de tijd!
Het lijkt mij dat klanten wensen/eisen hebben en dat leveranciers daaraan (proberen) te voldoen. En niet dat een leverancier bepaalt wat wel of nietbgoed is voor een klant.

En dat Ziggo (misschien) het eerste 'pispaaltje' is, heeft misschien ook wel iets met het verleden te maken. Je kunt een organisatie verbeteren of zorgen dat klachten niet meer bij jou terecht komen. Ik persoonlijk zou als professioneel bedrijf opteren voor het eerste!

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 17 augustus 2009 om 22:22
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten