Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 augustus 2009, 14:57
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Je kunt de EPG volgens mij ook zo instellen dat de gegevens uit de DVB-C stroom komen en niet van internet. Ik heb in ieder geval geen last van vertraging (8404).
Klopt, dat kun je idd gewoon instellen (9604). Alleen duurt het vrij lang voordat de TV is opgestart (het lijkt af en toe wel een PC die even moet booten).
Met de "zapperformance" en EPG heb ik iig geen problemen. Gaat bij mij zeer vlot.

Overigens verder niets dan lof over deze TV!
Oud 16 augustus 2009, 15:01
Senior Member

DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Hmmm, ik moet mijn opmerking een beetje aanpassen. Wanneer ik namelijk vanuit de EPG kies voor Info voor een specifiek programma, dan gaat de TV de gegevens van internet halen en dat schiet inderdaad niet op. Wanneer ik tijdens het kijken op Info klik, gaat het wel snel.
Volgens mij is dit een bug, ik ga dit aan Philips melden.
Lijkt mij geen bug. "Just the way it works"!

Wel aanmelden! Wellicht heb ik het eea gemist! Je weet maar nooit.

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 16 augustus 2009 om 19:38 Reden: toevoehing
Oud 16 augustus 2009, 17:37
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Wat nog niet geheel duidelijk is en ik mij toch nog afvraag:

Zijn de toestellen met CI+ die (nog?) niet "gecertificeerd" zijn en dus niet aan de eisen van Ziggo voldoen gewoon bruikbaar met de Ziggo CI+ CAM?
Of worden deze ook actief geweerd van het Ziggo netwerk?
resp. ja en vooralsnog nee
Oud 16 augustus 2009, 17:54
timothee's schermafbeelding
timothee timothee is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
resp. ja en vooralsnog nee
Dank voor de uitleg.
Ik zat hier ook net aan te denken. In principe komt het er dus op neer dat e.e.a. technisch wel werkt, maar dat een certificering mogelijk uiteindelijk niet verstrekt wordt vanwege overige criteria. Onder die criteria o.a. een aantal zaken die met name te maken hebben met gebruiksgemak (o.a. EPG implementatie en zapsnelheid).

Nu sta ik op het punt om een Philips 37PFL8404 te kopen en ik zou het op zich niet zo'n ramp vinden als dat toestel uiteindelijk niet het predicaat "Ziggo-proof" zou krijgen, mits hij niet actief wordt geblokkeerd (wat dus kennelijk technisch mogelijk is). Omdat e.e.a. gewoon technisch functioneert, zou ik dan toch zo'n Ziggo CAM module kopen en gebruiken.

Probleem is echter dat:

- Wij als consumenten natuurlijk niet precies weten welke overige criteria Ziggo hanteert voor de certificering. We weten dus niet op basis van welke punten de toestellen niet door het certificeringsproces zijn gekomen. We kunnen dan dus ook niet voor onszelf uitmaken of we dat al dan niet een probleem vinden (bijv. als je de zapsnelheid acceptabel vind dan wil je die CAM module gewoon kunnen gebruiken ondanks het ontbreken van de certificering).

- Ziggo bovenstaande waarschijnlijk niet wil omdat ze in principe enkel apparaten met die CAM willen laten werken die officieel zijn gecertificeerd.
Je zou kunnen zeggen dat je dan eenzelfde situatie krijgt als bij de huidige Alphacrypt modules (werkt wel, maar niet gecertificeerd, niet ondersteund, dus werkt het straks niet meer), maar het verschil is natuurlijk dat óók niet officieel door Ziggo gecertificeerde CI+ TV's mét Ziggo CI+ CAM gewoon voldoen aan de eisen die de content providers stellen aan Ziggo (althans, e.e.a. wordt gecodeerd en blijft gecodeerd, ik weet niet welke additionele eisen er worden gesteld).

Vanuit dat oogpunt zou ik het dus wel fair vinden als Ziggo ook niet gecertificeerde toestellen zou toelaten. De certificering heeft dan als waarde dat je als gebruiker van een gecertificeerd toestel kunt klagen bij Ziggo als het niet werkt omdat de set gecertificeerd is.

Als het alleen op kunnen / mogen klagen bij Ziggo aankomt, dan boeit het mij niet of dat genoemde Philips toestel het betreffende predicaat krijgt, als ik maar weet dat die module technisch functioneert.
Oud 16 augustus 2009, 20:22
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Lijkt mij geen bug. "Just the way it works"!

Wel aanmelden! Wellicht heb ik het eea gemist! Je weet maar nooit.
Het bericht is verzonden.
Overigens: wanneer de EPG uit het DVB-C signaal wordt gehaald (i.p.v. via nettv), worden de gegevens echt wel in de cache geplaatst. Het zou anders onmogelijk zijn om de volledige EPG zo snel (relatief) te tonen. Maar misschien bedoelt Anoniem wat anders.
Oud 16 augustus 2009, 20:24
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dit is nu juist zo'n voorbeeld van de eisen die Ziggo stelt aan gecertificeerde ontvangers (setop boxen en TV's).
Een ander voorbeeld is de zapping performance, voor een iDTV geldt dat de gemiddelde zapping performance kleiner moet zijn dan 3 sec. Als een toestel daarboven zit dan voldoet het niet aan de certificeringscriteria. Dit zijn maar enkele voorbeelden. Uiteraard is dit nog maar een fractie van het totaal aan eisen.
Als Ziggo alleen al moeilijk gaat doen over de "zapperformance" van een TV, dan weet ik niet waar dit moet eindigen! Dalijk is de certificering ook nog afhankelijk van waar de TV geplaatst moet worden.
Kortom, houd je met belangrijke zaken bezig en niet met "zapperformance", EPG-snelheid en andere onbelangrijke zaken.
Ik zou bijna (en ik zeg bijna) zeggen: geen wonder dat eea zo lang duurt!
Oud 16 augustus 2009, 20:47
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Als Ziggo alleen al moeilijk gaat doen over de "zapperformance" van een TV, dan weet ik niet waar dit moet eindigen! Dalijk is de certificering ook nog afhankelijk van waar de TV geplaatst moet worden.
Dit toont nog maar eens aan in wat voor een machtspositie Ziggo zichzelf aan het manoeuvreren is!

Televisieleveranciers en klanten (TV kijkers) moeten maar hopen dat hun TV, CAM of smartcard in genade blijft bij Ziggo. Zo niet, dan zet Ziggo even een knopje om en krijg je geen beeld meer. Een TV leverancier wiens TVs niet gecertificeerd worden door Ziggo kan het wel schudden binnen het verzorgingsgebied van Ziggo (met zo'n 3,5 miljoen abonnees). Zeker als straks de IDTVs de standaard worden, en de settopboxen naar het museum kunnen...
Oud 16 augustus 2009, 21:10
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Het bericht is verzonden.
Overigens: wanneer de EPG uit het DVB-C signaal wordt gehaald (i.p.v. via nettv), worden de gegevens echt wel in de cache geplaatst. Het zou anders onmogelijk zijn om de volledige EPG zo snel (relatief) te tonen. Maar misschien bedoelt Anoniem wat anders.
Alleen de eventnaam wordt gecached, de beschrijving van het event wordt niet gecached, daarvoor moet je gemiddeld 20 sec voor wachten
Oud 16 augustus 2009, 21:16
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Kortom, houd je met belangrijke zaken bezig en niet met "zapperformance", EPG-snelheid en andere onbelangrijke zaken.
Ik zou bijna (en ik zeg bijna) zeggen: geen wonder dat eea zo lang duurt!
Ik veronderstel dat je niet met een toestel geconfronteerd wilt worden dat gemiddeld 4 seconden vraagt, voordat je naar de volgende zender kunt zappen. Vanuit klanttevredenheid onderzoeken komt altijd naar voren dat klanten het snel kunnen zappen als belangrijk ervaren.
Als je even zoekt vindt je op dit forum ook gebruikers die klagen als de ontvanger langzamer gaat zappen of als de EPG niet juist is. Uiteraard zijn dit niet de enige eisen. De test specs bevatten ruim 100 pagina's dus we gaan zeker verder dan alleen EPG en zapping snelheid.
Oud 16 augustus 2009, 22:28
timothee's schermafbeelding
timothee timothee is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat je niet met een toestel geconfronteerd wilt worden dat gemiddeld 4 seconden vraagt, voordat je naar de volgende zender kunt zappen. Vanuit klanttevredenheid onderzoeken komt altijd naar voren dat klanten het snel kunnen zappen als belangrijk ervaren.
Als je even zoekt vindt je op dit forum ook gebruikers die klagen als de ontvanger langzamer gaat zappen of als de EPG niet juist is. Uiteraard zijn dit niet de enige eisen. De test specs bevatten ruim 100 pagina's dus we gaan zeker verder dan alleen EPG en zapping snelheid.
Zeker, die zapsnelheid is iets waar je je mateloos aan kunt ergeren. Van een vriend van me begreep ik dat het zappen met een Digitenne CAM module in zijn Samsung LCD TV ook nogal lang duurde (al weet ik niet hoeveel sec.) en dat hij dat behoorlijk irritant vond.
Maar mijn huidige JVC CRT TV zapt ook niet bijzonder snel, zeker niet in vergelijking met de oude bakkies die ik ervoor had...

Maar het moet niet zo zijn dat een toestel alleen door dit soort zaken niet kan worden gecertificeerd (als dat de enige "kruisjes" op de checklist zijn).
Zoals in mijn eerdere post gezegd, zouden wij als consument dan de mogelijkheid willen krijgen om de Ziggo CAM alsnog te gebruiken in zo'n CI+ toestel, als het hardwarematig gewoon werkt. We kunnen dan voor onszelf bepalen of die tragere zapsnelheid een bottleneck is.

Als die lijst met criteria ruim 100 pagina's lang is, dan verwacht ik al helemaal niet dat wij mogen weten waarop jullie de testen baseren. Ik kan mij voorstellen dat Ziggo dat niet wil publiceren en kan mij voorstellen dat een TV producent dat ook schadelijk zou vinden. Desondanks hoop ik dat er andere zaken meer waarde in de schaal leggen t.b.v. de certificering dan de zapsnelheid en EPG (en aanverwante zaken).

Maar goed...als Ziggo CI+ toestellen zonder certificering niet gaat blokkeren, dan maakt het verder niks uit. Dan is het aan de consument of deze e.e.a. zonder garantie van Ziggo wil gebruiken. Dat risico wil ik wel nemen, want ik heb doorgaans geen servicedesks nodig.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten