Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 augustus 2009, 21:13
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
@anoniem. Ik weet natuurlijk niet waar jij je in de organisatie van Ziggo bevindt. Heb jij directe relaties en regelmatig overleg met Philips (of misschien één van je directe collega's)?
Dan zul jij (of één van je collega's) in zo'n overleg kunnen vragen of Philips zich door één van zijn medewerkers wil laten vertegenwoordigen op dit forum. Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar "niet geschoten is altijd mis".
PHILIPS

Geachte heer xx,

U heeft ons gevraagd naar de problemen tussen Philips en Ziggo.

Ik kan u melden dat de meeste 2009-modellen van Philips zijn uitgerust met een common interface welke CI+ ondersteund voor het gebruik van Ziggo. Ziggo dient echter zelf de module te ontwikkelen en uit te geven om onze interface te kunnen gaan gebruiken. Als de smartcard van Ziggo nog niet werkt met onze tv is dit helaas te wijten aan Ziggo. Zij hebben de benodigde extra apparatuur nog niet afgestemd om onze toestellen. Voor verdere vragen/klachten omtrend de werking van onze tv's met het Ziggo signaal kunt u zich richten naar Ziggo. Wij hebben onze technologie al klaar en kunnen niets anders dan wachten op de ondersteuning van Ziggo.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0800-0230076 (gratis) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 18.00. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer:50-385449697.

Philips is geinteresseerd in uw mening. Nadat uw dossier is afgesloten ontvangt u een korte enquete waarin naar uw ervaring met Philips wordt gevraagd. Uw mening helpt ons om onze service nog verder te verbeteren. Alvast hartelijk dank voor uw deelname.

Met vriendelijke groet,

xx
Philips Nederland

Wie is er nu voor wie en wie helpt nu wie om dit op te lossen?? Ik weet het niet meer wie wel!!!!

Laatst gewijzigd door Lammersh; 19 augustus 2009 om 21:24
Oud 19 augustus 2009, 21:27
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
PHILIPS

Geachte heer xx,

U heeft ons gevraagd naar de problemen tussen Philips en Ziggo.

Ik kan u melden dat de meeste 2009-modellen van Philips zijn uitgerust met een common interface welke CI+ ondersteund voor het gebruik van Ziggo. Ziggo dient echter zelf de module te ontwikkelen en uit te geven om onze interface te kunnen gaan gebruiken. Als de smartcard van Ziggo nog niet werkt met onze tv is dit helaas te wijten aan Ziggo. Zij hebben de benodigde extra apparatuur nog niet afgestemd om onze toestellen. Voor verdere vragen/klachten omtrend de werking van onze tv's met het Ziggo signaal kunt u zich richten naar Ziggo. Wij hebben onze technologie al klaar en kunnen niets anders dan wachten op de ondersteuning van Ziggo.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0800-0230076 (gratis) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 18.00. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer:50-385449697.

Philips is geinteresseerd in uw mening. Nadat uw dossier is afgesloten ontvangt u een korte enquete waarin naar uw ervaring met Philips wordt gevraagd. Uw mening helpt ons om onze service nog verder te verbeteren. Alvast hartelijk dank voor uw deelname.

Met vriendelijke groet,

xx
Philips Nederland

Ik weet het niet meer wie wel!!!!
Naar mijn idee "van het kastje naar de muur". Wat ik begrijp is dat Philips gewoon zegt dat zij aan de CI+ standaard voldoet. Verder begrijp ik dat er vanuit Philips gezegd wordt dat Ziggo de zaken niet op orde heeft.

Ik durf het bijna niet te zeggen (zonder een half forum over me heen te krijgen), maar ik geef het voordeel van de twijfel aan Philips!

Wij worden hier op het forum natuurlijk alleen maar geinformeerd door anoniem, die de 'schuld' (vanuit zijn positie wellicht begijpelijk, maar heel eenzijdig) bij Philips neerlegt.

Maar als consument kun je uiteindelijk wel de klos worden.
Oud 19 augustus 2009, 21:36
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
CI Plus LLP is a UK Registered Limited Liability Partnership. The members of CI Plus LLP are Sony, SmarDTV, Samsung, Philips, Panasonic and Neotion.
Bron: http://www.ci-plus.com/index.php?page=what
Oud 19 augustus 2009, 21:37
Senior Member

Standaard

Citaat:
Naar mijn idee "van het kastje naar de muur". Wat ik begrijp is dat Philips gewoon zegt dat zij aan de CI+ standaard voldoet. Verder begrijp ik dat er vanuit Philips gezegd wordt dat Ziggo de zaken niet op orde heeft.

Ik durf het bijna niet te zeggen (zonder een half forum over me heen te krijgen), maar ik geef het voordeel van de twijfel aan Philips!

Wij worden hier op het forum natuurlijk alleen maar geinformeerd door anoniem, die de 'schuld' (vanuit zijn positie wellicht begijpelijk, maar heel eenzijdig) bij Philips neerlegt.

Maar als consument kun je uiteindelijk wel de klos worden.
Dat worden wij ook denk ik.
Oud 19 augustus 2009, 21:43
Senior Member

DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
@ArChie.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.
Zeg ik het het goed als ik beweer dat Philips voldoet aan de CI+ standaard/specificaties/normen, maar dat Ziggo met oneigenlijke additionele eisen in gebreke blijft?
Oud 19 augustus 2009, 21:48
Senior Member

Standaard

Citaat:
@ArChie.

Zeg ik het het goed als ik beweer dat Philips voldoet aan de CI+ standaard/specificaties/normen, maar dat Ziggo met oneigenlijke additionele eisen in gebreke blijft?
Dat denk ik ook, maar als je naar Ziggo wijst ben je je vinger kwijt, jammer.
Oud 19 augustus 2009, 21:51
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
De vraag was wie is er nu voor wie en wie helpt wie. Philips is in deze één van de leden van CI Plus LLP samen met de andere bedrijven die in die quote genoemd zijn en daarmee één van de opstellers van de CI+ specificatie zoals die nu uitgebracht is en geïmplementeerd wordt.
Oud 19 augustus 2009, 21:56
john61's schermafbeelding
john61 john61 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
@ArChie.

er is meer aan de hand tussen philips en ziggo wat wij denken.
het wordt er niet duidelijker op voor mij, maar hoop toch echt als de smartcard uit komt dat het gaat werken op mijn philips tv.
ik vind het wel vreemd dat philips hier niet meer over naar buiten brengt in de pers of internet ?
Oud 19 augustus 2009, 22:05
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
De vraag was wie is er nu voor wie en wie helpt wie. Philips is in deze één van de leden van CI Plus LLP samen met de andere bedrijven die in die quote genoemd zijn en daarmee één van de opstellers van de CI+ specificatie zoals die nu uitgebracht is en geïmplementeerd wordt.
Sorry ArChie (ik ben niet zo technisch), ik begrijp dat Philips 1 van de leden is van CI+ LLP en met de andere leden de Ci+ standaard heeft opgesteld.

Het gaat er mij om of in jouw ogen Philips zich aan deze standaard houdt (lijkt mij wel, als je tenslotte 1 van de leden bent), en dat Ziggo nu met allerlei additionele eisen komt bovenop deze standaard om de diverse TV's te willen/kunnen certificeren?
Oud 19 augustus 2009, 22:55
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Het gaat er mij om of in jouw ogen Philips zich aan deze standaard houdt (lijkt mij wel, als je tenslotte 1 van de leden bent), en dat Ziggo nu met allerlei additionele eisen komt bovenop deze standaard om de diverse TV's te willen/kunnen certificeren?
Dat kan ik uiteraard niet bepalen omdat ik niet voor een CI Plus LLP authorized certificate agent werk waar ongetwijfeld de TV's van Philips langs zijn geweest voor hun CI+ certificatie. Wat ik wel weet is dat de eisen van Ziggo voor hun eigen "certificering" niets met CI+ certificatie van doen hebben, anders dan dat één van de eisen van Ziggo voor die eigen "certificering" is dat er in de TV een CI+ compatbile slot moet zitten. Ziggo gaat immers geen standaard DVB CAM uitbrengen, maar een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM.

De doelstelling van de Common Interface (Plus) is nu juist om er voor te zorgen dat een fabrikant niet voor iedere digitale TV provider een aparte uitvoering van het apparaat moet maken, maar dat het apparaat na aankoop geschikt is te maken voor het door de digitale TV provider gekozen Conditional Access System (CAS). Ziggo probeert nu echter om via een eigen "certificering" toch de fabrikanten te dwingen om de extra Ziggo kabel specificaties te implementeren als een soort "standaard" voor alle Nederlandse kabelbedrijven. De meeste fabrikanten werken met een Nederlandse distributeurs en die distributeurs hebben over het algemeen niet veel kaas gegeten van DVB techniek. Dergelijke distributeurs zullen daarom snel geneigd zijn om te geloven wat ze verteld wordt door Ziggo en aan de engineering afdelingen in het buitenland melden dat de aanvullende eisen van Ziggo geïmplementeerd moeten worden omdat dit de "standaard" zou zijn in Nederland en men wil graag veel dozen gaan schuiven dus hebben ze belang bij dat stickertje.

Met Philips ligt dat wat anders aangezien we hier te maken hebben met niet alleen een Nederlandse fabrikant, maar ook nog eens een fabrikant die weet dat de aanvullende eisen van Ziggo helemaal geen Nederlandse "standaard" zijn omdat ze ook HDTV DVR Mediaboxen maken voor UPC. Ik kan me dus voorstellen dat de Nederlandse engineers bij Philips het met een aantal eisen van Ziggo niet eens zijn waardoor de relatie met Ziggo wat moeizamer verloopt omdat Ziggo geen tegenspraak duldt. Maar goed, dat is mijn inschatting van de huidige toestand.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten