Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Mededelingen

Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 augustus 2009, 00:29
Righard's schermafbeelding
Righard Righard is offline
Member

DTV: Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD). Sony KDL52-Z4500, Sony STR-DA5400ES, Sony BDP-350, Sony RDR-HX980, ...
Standaard Kdl-52z4500

Ik heb de Sony KDL-Z4500. Volgens de specificaties heeft deze een PCMCIA slot (CAM CI?). Werkt de CI+ daar ook op? Indien niet, zou een firmware update dat wel bewerkstelligen?

Zou het een grote luxe vinden om gewoon allses via de TV afstandsbediening te kunnen doen en de CISCO box alleen voor opnames te gaan gebruiken (helemaal top zodra dit wordt gefixed in de firmware van de CISCO!!!)
Oud 13 augustus 2009, 00:44
Ziggoetoo's schermafbeelding
Ziggoetoo Ziggoetoo is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Righard Bekijk bericht
Ik heb de Sony KDL-Z4500. Volgens de specificaties heeft deze een PCMCIA slot (CAM CI?). Werkt de CI+ daar ook op? Indien niet, zou een firmware update dat wel bewerkstelligen?

Zou het een grote luxe vinden om gewoon allses via de TV afstandsbediening te kunnen doen en de CISCO box alleen voor opnames te gaan gebruiken (helemaal top zodra dit wordt gefixed in de firmware van de CISCO!!!)
CI+ CAM gaat niet werken met Sony KDL-Z4500. Je tv heeft geen CI+ slot, dus firmware update is zinloos.
Oud 13 augustus 2009, 09:11
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

had ergens gelezen dat van af de 5500 serie ci+ ondersteund word.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 15 augustus 2009, 11:30
hennied's schermafbeelding
hennied hennied is offline
Junior Member

Ziggo Internet: standaard digitaal
DTV: samsung b270r
Standaard Kld-40v3000

ik heb een sony KLD-40V3000 met DVB-T en C ingang, zou deze ook voor ziggo geschikt zijn?
Oud 15 augustus 2009, 11:46
Ziggoetoo's schermafbeelding
Ziggoetoo Ziggoetoo is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hennied Bekijk bericht
ik heb een sony KLD-40V3000 met DVB-T en C ingang, zou deze ook voor ziggo geschikt zijn?

Nee, je TV heeft geen CI+ slot.

Laatst gewijzigd door Ziggoetoo; 15 augustus 2009 om 11:51
Oud 18 augustus 2009, 00:02
Righard's schermafbeelding
Righard Righard is offline
Member

DTV: Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD). Sony KDL52-Z4500, Sony STR-DA5400ES, Sony BDP-350, Sony RDR-HX980, ...
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggoetoo Bekijk bericht
CI+ CAM gaat niet werken met Sony KDL-Z4500. Je tv heeft geen CI+ slot, dus firmware update is zinloos.
Hmmmm... De z5500 en de z4500 hebben een PCMCIA slot. De CAM module die is afgebeeld zegt CAM CI+, maar de CAM is PCMCIA... Zit de CI+ dan niet in de CAM die gewoon in het PCMCIA slot past?

Dat is nl het voordeel van een PCMCIA slot. De module (hetzij CI of CI+) heeft gewoon een standaard, toch?

Righard
Oud 18 augustus 2009, 08:08
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Righard Bekijk bericht
Hmmmm... De z5500 en de z4500 hebben een PCMCIA slot. De CAM module die is afgebeeld zegt CAM CI+, maar de CAM is PCMCIA... Zit de CI+ dan niet in de CAM die gewoon in het PCMCIA slot past?

Dat is nl het voordeel van een PCMCIA slot. De module (hetzij CI of CI+) heeft gewoon een standaard, toch?
Righard
Nee! CI en CI+ verschillen niet in het type slot (beide PDMCIA), maar in de manier waarop de CI+ CAM en de CI+ TV met elkaar omgaan. Voor een uitleg hiervan, zie http://www.digitalekabeltelevisie.nl...upport_c.shtml

Een CI CAM past dus prima in een CI+ TV, en ook een CI+ CAM past prima in een CI TV. Deze combinaties KUNNEN zelfs goed werken. De kabelmaatschappij heeft echter de mogelijkheid om een CI+ CAM te instrueren om alleen met een CI+ TV samen te werken, en evenzo kan de kabelmaatschappij de CI+ TV instrueren om alleen met een CI CAM samen te werken. Hiertoe stuurt de kabelmaatschappij CI+ instructies mee met het TV signaal. Een CI CAM in een CI TV heeft hier geen last van, omdat zowel de CAM als de TV de CI+ instructies niet herkennen en er ook niets mee doen...

Ziggo heeft inmiddels aangekondigd het gebruik van CI CAMs in CI+ TVs en van CI+ CAMs in CI TVs te zullen gaan blokkeren.

Laatst gewijzigd door G038; 18 augustus 2009 om 10:29 Reden: paar zinnen toegevoegd onderaan
Oud 22 augustus 2009, 19:23
slayer's schermafbeelding
slayer slayer is offline
Member

Ziggo Internet: Alle in 1 extra, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB, Samsung DCB-H360R, Samsung, Sony Z4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G038 Bekijk bericht
Ziggo heeft inmiddels aangekondigd het gebruik van CI CAMs in CI+ TVs en van CI+ CAMs in CI TVs te zullen gaan blokkeren.
Het gaat een stapje verder dan dat. Zie citaat hieronder;
Citaat:
Digitaal televisie kijken zonder gebruik te maken van een aparte digitale ontvanger?
Tot nu toe ondersteunde Ziggo dit niet. Digitale TV kijken kon alleen met een losse digitale ontvanger die op de TV aangesloten wordt. Er bestaat wel een mogelijkheid (die niet door Ziggo ondersteund wordt) om via een zogenaamde CI-CAM van Alphacrypt, digitale TV te ontvangen op daarvoor geschikte TV's.

Ziggo ondersteunt deze oplossing dus niet en binnen een paar jaar zal het vermoedelijk niet meer werken. Gradus Vos, de persvertegenwoordiger van Ziggo heeft enkele maanden geleden verklaard dat de Alphacrypt modules in standaard TV's over 2 jaar waarschijnlijk niet meer zullen werken. Tot die tijd gedoogt Ziggo het gebruik van een Alphacrypt CAM in standaard TV's nog.
Bron: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...435#post192435

Hieruit concludeer ik dat over twee jaar Ziggo doelbewust het gebruik van Alphacrypt gaat saboteren, voorzover dat al niet begonnen is. Ik vraag mij af hoeveel klanten dat gaat kosten...
Oud 22 augustus 2009, 20:34
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slayer Bekijk bericht
Hieruit concludeer ik dat over twee jaar Ziggo doelbewust het gebruik van Alphacrypt gaat saboteren, voorzover dat al niet begonnen is. Ik vraag mij af hoeveel klanten dat gaat kosten...
Ik denk dat het heel erg gaat liggen aan hoe de concurrentie op de kabel vorm zal krijgen. Vanaf volgend jaar schijnen concurrenten toegelaten te moeten worden op de kabel en providers als Tele2 hebben daar wel oren naar. Mocht een dergelijke partij er voor zorgen dat er zonder flauwe kul met een CAM gekeken kunnen worden, dan zou het me niets verbazen als Ziggo haar beleid zal bijstellen.

Als die concurrentie uiteindelijk weinig vernieuwend werkt, dan denk ik dat het wel mee gaat vallen met de weglopende klanten. De alternatieven voor kabel zijn dan Digitenne (wat achterblijft in kwaliteit door de beperkte bandbreedte) en schotel oplossingen (waar een investering in schotelapperatuur voor gedaan moet worden). Oftewel geen gelijkwaardige alternatieven
Oud 22 augustus 2009, 21:07
slayer's schermafbeelding
slayer slayer is offline
Member

Ziggo Internet: Alle in 1 extra, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB, Samsung DCB-H360R, Samsung, Sony Z4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Ik denk dat het heel erg gaat liggen aan hoe de concurrentie op de kabel vorm zal krijgen. Vanaf volgend jaar schijnen concurrenten toegelaten te moeten worden op de kabel en providers als Tele2 hebben daar wel oren naar. Mocht een dergelijke partij er voor zorgen dat er zonder flauwe kul met een CAM gekeken kunnen worden, dan zou het me niets verbazen als Ziggo haar beleid zal bijstellen.

Als die concurrentie uiteindelijk weinig vernieuwend werkt, dan denk ik dat het wel mee gaat vallen met de weglopende klanten. De alternatieven voor kabel zijn dan Digitenne (wat achterblijft in kwaliteit door de beperkte bandbreedte) en schotel oplossingen (waar een investering in schotelapperatuur voor gedaan moet worden). Oftewel geen gelijkwaardige alternatieven
Het is ook mogelijk dat ze meegaan in de standaard van UPC (dat is volgens mij nog erger). Lijkt mij sterk want daarmee vervalt iedere reden om over te stappen. Hoe dan ook is het een kwestie van afwachten.

Hopelijk heb jij gelijk. Ik ben erg tevreden met mijn kdl-46z4500, de ingebouwde HD decoder werkt erg goed i.c.m. de Alphacrypt.

Laatst gewijzigd door slayer; 24 augustus 2009 om 17:58
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten