Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H360R (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H360R (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 augustus 2009, 08:21
pexxx's schermafbeelding
pexxx pexxx is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1, Tv Extra
DTV: Samsung H360R, Samsung SMT-C7140, Cisco 8455DVB, Cisco 8485DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziggo-marc Bekijk bericht
ik ondervind hetzelfde probleem......resetten dmv stekker uit het stopcontact met/zonder smartcard erin; met/zonder coax-kabel erin.....het enige lampje dat brand is die blauwe met HDTV......geen lcd display.......weet iemand een oplossing ???
Ik heb een week lang de decoder dan weer een paar uur uit, dan een dag aan, dagje uit, halve dag aan .... gedaan.
Na 1 week heeft hij het weer een halve dag gedaan. Weer een dag later deed alles het weer. Nu al 2 dagen achter elkaar weer kunnen kijken.

Vaag apparaat, maar ja, ik heb weer beeld.
Misschien wil dit ook voor jou werken. Succes.
Oud 30 augustus 2009, 22:34
Herrie's schermafbeelding
Herrie Herrie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Casema Midi/Motorola
DTV: Humax IR-FOX&Samsung DCB-H360R
Standaard

Ik heb nooit een goed beeld gekregen van NED 1, 2 & 3 sinds die in HD uitzonden worden. Heel veel blokken. Afgelopen week weer eens proberen en ziedaar: superbeeld. Maar dat was maar voor korte duur. Even daarna stopt die Samsung ermee en blijft alleen het blauwe HDTV-lampje branden. Het apparaat reageert op niks meer. Kabels eruit, voeding eraf, voeding erop, alle knoppen indrukken niks helpt.
Kan ik 'm weggooien (was maar EUR 250,00.....) of is het te maken?

Laatst gewijzigd door Herrie; 30 augustus 2009 om 23:29
Oud 31 augustus 2009, 09:09
ziggo-marc's schermafbeelding
ziggo-marc ziggo-marc is offline
Junior Member

Ziggo Internet: digitaal + hdtv
DTV: dhcb 360s
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herrie Bekijk bericht
Ik heb nooit een goed beeld gekregen van NED 1, 2 & 3 sinds die in HD uitzonden worden. Heel veel blokken. Afgelopen week weer eens proberen en ziedaar: superbeeld. Maar dat was maar voor korte duur. Even daarna stopt die Samsung ermee en blijft alleen het blauwe HDTV-lampje branden. Het apparaat reageert op niks meer. Kabels eruit, voeding eraf, voeding erop, alle knoppen indrukken niks helpt.
Kan ik 'm weggooien (was maar EUR 250,00.....) of is het te maken?
Mijn decoder is opgestuurd door de verkoper naar SAMSUNG. Hoop dat de decoder nog te maken is...........Wacht pas 1 week.......verwacht dat het nog wel 2 weken.........kan duren............volgens ervaring van de verkoper kan het de voeding zijn, of de printplaat, etc.....

Is wel raar dat bij gewoon normaal gebruik dwz niet 80-duizend keer aan en uitzetten of zo.......het binnen 30 maanden kapot is........daar kan je met alle blabla verkooppraatjes niets anders dan constateren dat er in de decoder veel gebruik is gemaakt van goedkope componenten. Niet eerlijk dat dit simpele apparaat dan niet goedkoop is. Zit niet eens een digitale recorder in; gewoon een tuner dat is alles.

Ben niet de enige met een kapotte samsung decoder maar ook zeker niet de laatste............
Oud 30 september 2009, 15:10
ilonab's schermafbeelding
ilonab ilonab is offline
Junior Member

Ziggo Internet: samsung
DTV: hd
Standaard Samsung

Hallo,

Het blauwe lampje van mijn samsung blijft ook branden en ik kan er geen kant meer mee op. Zou graag van je weten hoeveel de reperatie gekost heeft want als het veel is kan ik beter denk ik een nieuwe kopen.

Bvd

Ilona..
Oud 30 september 2009, 15:37
ziggo-marc's schermafbeelding
ziggo-marc ziggo-marc is offline
Junior Member

Ziggo Internet: digitaal + hdtv
DTV: dhcb 360s
Standaard

het heeft mij 120 euro gekost...........daarvoor heb ik een nieuwe voeding, diverse halfgeleiders en nog wat electronische spullen gekregen in mijn decoder..........dacht dat die nieuwe rond de 200 euro kosten.

HD-beeld is prachtig.......daar geniet ik nog steeds van en ik heb geen lipsync problemen meer bij de nederlandse HD zenders 1,2,3..........

succes met je beslissing!
Oud 30 september 2009, 15:54
hmolen's schermafbeelding
hmolen hmolen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-extra/Arris 120/10
DTV: CI+ 1.3
Standaard

Ik had exact hetzelfde probleem....(HD lampje bleef branden)
Na heel wat klooien kwam ik erachter dat de stekker er half uit lag.
Stekker er weer goed in (stroom) gedaan, smartcard eruit, tot ie zegt dat je hem erin moet stoppen en alles werkt weer.
Is nu een maand of 3 geleden, nooit meer problemen gehad.
Oud 1 oktober 2009, 00:53
ilonab's schermafbeelding
ilonab ilonab is offline
Junior Member

Ziggo Internet: samsung
DTV: hd
Standaard Bedankt

Bedankt Marc voor de snelle reactie.. Ik ga hem laten maken..
Oud 12 oktober 2009, 20:26
phjm's schermafbeelding
phjm phjm is offline
Junior Member

DTV: Samsung H360R en CI+
Standaard

Ook ik heb exact hetzelfde probleem (gehad?).
Eind 2006 Samsung H360R gekocht. Door aanschaf van een CI+ Cam is de Samsung 3 weken geleden afgekoppeld. Afgelopen weekend wilde ik de Samsung op de slaapkamer in bedrijf nemen en......
Ja hoor....alleen blauw licht (HDTV) en voor de rest zo dood als een pier.

Gezien de opmerkingen van pexxx, waarvoor dank, ook maar eens een paar uur uit, paar uur aan aan ....etc. gedaan en langzaam begon het ding weer te leven.
Hij ging booten maar crashte na enkele minuten weer. Blijven volhouden, dacht ik!!!
Vanochtend heeft hij 3 uur gewerkt (heb zelfs de nieuwe update kunnen installeren) waarna hij toch weer is afgestort.
Om 14:00 uur heb ik hem voor het laatst geboot en hij werkt nog steeds (inmiddels meer dan 8 uur). Ik ben benieuwd!!!
€ 120,- voor een reparatie ga ik niet meer uitgeven. Ik hoop dat hij het blijft doen!
Oud 21 oktober 2009, 12:15
ellyenjanvanloon@home.nl's schermafbeelding
ellyenjanvanloon@home.nl ellyenjanvanloon@home.nl is offline
Junior Member

Ziggo Internet: 3 in 1
DTV: humax 5000
Standaard hd decorder h360 r

ik heb het zelfde gehad,opsturen zeiden ze bij micro elektro. 35 euro verzendkosten en 125. euro reparatie. totaal 160 euro, endan maar afwachten. nooit geen samsung meer. ik heb nu de HUMAX 5000 gekocht, ik wist niet wat ik zag, ik dacht dat ik een andere tv gekocht had. zo haarscherp. volgens mij is de samsung 360 nooit goed geweest, als ik dit beeld zie. HUMAX 5000 is voor mij een topper.
Groetjes Jan.
Oud 23 oktober 2009, 00:08
Peter_Celica's schermafbeelding
Peter_Celica Peter_Celica is offline
Junior Member

DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard Vastlopen Decoder

Bij mij is dit ook een tijdje terug gebeurd nadat ik de spanning eraf gehad had voor +/- 10 Min, ben een tijdje aan het expirimenteren geweest om hem weer aan de praat te krijgen.
Het is mij uiteindelijk gelukt door de spanning er weer op te zetten terwijl ik de aan/uit knop ingedrukt hield.
Misschien is hier iemand mee geholpen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H360R (HDTV)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten