Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 augustus 2009, 20:10
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra. Arris modem, Dlink DIR-825 router
DTV: Humax iPVR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remyz Bekijk bericht
Vanavond maar eens kijken of het echt een CAT5e betreft en anders zal ik die er eens tussen zetten.
Bij mij ook CAT5e, zo'n 30 cm lang. En met de DIR-655 dus geen problemen. Het ligt niet aan de UTP als je het mij vraagt.
Oud 19 augustus 2009, 20:14
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Als je de status opvraagt van je Arris modem op http://192.168.100.1 kun je onderaan het status-tabblad bij "interface parameters" ook de werkelijke lan-speed zien. Staat die als je de router op 'auto' of vast op '1000' zet wel op "1000 full" of staat er dan wat anders ? (misschien springt hij op half-duplex of zoiets of op een lagere speed) ?
Router op auto -> modem op 1000/Full.
Oud 19 augustus 2009, 20:18
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Router op auto -> modem op 1000/Full.
Da's dus goed...
En heb je altijd dan een lage speed en een 'vast verschil' of is dat wisselend? En is het verschil in speed op alle testsites gelijk ?
Bijvoorbeeld http://speedtest.ziggo.nl
Oud 19 augustus 2009, 20:31
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Standaard

Citaat:
Da's dus goed...
En heb je altijd dan een lage speed en een 'vast verschil' of is dat wisselend? En is het verschil in speed op alle testsites gelijk ?
Bijvoorbeeld http://speedtest.ziggo.nl
Ik gebruik altijd speedtest.net en het resultaat is reproduceerbaar, dus ja, de lage speed is er altijd.

Maar... ik heb net eens een wat langere UTP (1 meter, bij de router geleverd) gebruikt met als resultaat dat als de router op auto staat, de speedtest.net meting uitkomt op zo'n 35 Mbps. Met de korte kabel is dat altijd zo'n 20 Mbps. Ik meen me iets ter herinneren dat korte kabels invloed hebben op Gbit performance, vandaar dat ik het probeerde. Met de router vast op 100 Mbps is er geen verschil tussen lange of korte kabel, ik zit dan strak op 48 Mbps.

Persoonlijk kan ik er wel mee leven (met het op 100 Mbps zetten van de router), maar het zit me wel dwars dat ik dit niet kan verklaren.
Oud 19 augustus 2009, 20:59
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik gebruik altijd speedtest.net en het resultaat is reproduceerbaar
Wil je ook eens kijken of het bij speedtest.ziggo.nl ook hetzelfde is ? Die test duurt wat langer namelijk.

Zelf ook nog eens het verschil geprobeerd en het maakt hier niets uit. Ik heb een kant-en-klare CAT-5e kabel van 3 meter tussen router en modem zitten.
Oud 20 augustus 2009, 17:50
Sali's schermafbeelding
Sali Sali is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra @ Docsis 3.0
DTV: Humax ihdr-5050c
Standaard

Citaat:
Wil je ook eens kijken of het bij speedtest.ziggo.nl ook hetzelfde is ? Die test duurt wat langer namelijk.

Zelf ook nog eens het verschil geprobeerd en het maakt hier niets uit. Ik heb een kant-en-klare CAT-5e kabel van 3 meter tussen router en modem zitten.
Mijn router kwam niet hoger dan 12mb/s, met het switchen naar 100mbit is alsof ik een begrenzer uitzet in de router.
Oud 7 september 2009, 23:06
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sali Bekijk bericht
Mijn router kwam niet hoger dan 12mb/s, met het switchen naar 100mbit is alsof ik een begrenzer uitzet in de router.
Ik heb nog een vraag aan jou en aan remyz :

Hoe hebben jullie de "QOS - WAN traffic shaping" ingesteld staan ? (Advanced >> QOS Engine)

Als "automatic uplink speed" aangevinkt staat werkt QOS namelijk niet goed. De router bepaalt niet goed de uplink speed als hij op automatisch staat waardoor de QOS niet goed werkte. Dat zou misschien ook wel de speed-beperking kunnen veroorzaken die jullie ervaren. Ik heb daar handmatig de upload-snelheid van 5Mbit ingevoerd. Daarna werkte de QOS traffic shaping goed hier. Zouden jullie dit nog eens kunnen bekijken in je router en dan daarna de WAN poort weer op 1000Mbit zetten en kijken of de speed dan wel goed blijft ? Ik heb bij "manual uplink speed" 4900 kbps ingevoerd (dus ietsje onder de theoretisch maximale uplink speed)
Oud 8 september 2009, 08:35
barre's schermafbeelding
barre barre is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 extra /modem: Ubee EVM3200 /Router: DIR-825
DTV: Humax IPVR-9200C / nmt HDX-1000
Standaard

nou ik ben er uit met mijn DIR-825

Ik heb die DIR-825 veel getest

Advanced Network -> WAN port speed

Als ik hem op 10 mbit inste, zit ik met DL/UL/ op 9.4/3.81
Als ik hem op 100 mbit inste, zit ik met DL/UL/ op 50.1/3.77
Zet ik hem op auto 1000 mbit dan is de DL/UL 16.1/4.15
Zet ik hem op 1000 mbit dan is de DL/UL 38.1/3.83

Er is dus verschil merkbaar met het instellen van de wan poort speed.

Mijn pc heb ik ook opnieuw ingesteld naar 100Mbps full duplex.

dat doe je via:
netwerk centrum / staatus weergeven / eigenschappen /configureren / geavanceerd en dan snelheid en duplex instellen op 100 Mbps full duplex

en bij mijn net werk centrum had ik 2 netwerken en die heb ik weer samen gevoegd en alles is nu zo als het hoord

speedtest BBnet: DL/5.13

speedtest.net :
Oud 8 september 2009, 20:22
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Maar... ik heb net eens een wat langere UTP (1 meter, bij de router geleverd) gebruikt met als resultaat dat als de router op auto staat, de speedtest.net meting uitkomt op zo'n 35 Mbps. Met de korte kabel is dat altijd zo'n 20 Mbps. Ik meen me iets ter herinneren dat korte kabels invloed hebben op Gbit performance, vandaar dat ik het probeerde. Met de router vast op 100 Mbps is er geen verschil tussen lange of korte kabel, ik zit dan strak op 48 Mbps.
Sowieso vind ik het een raar verschijnsel, maar wat ik nog vreemder, en wat ik ook niet echt kan verklaren, is waarom je op 1000Mbps een hogere snelheid haalt met een langere UTP kabel. Beiden zijn kabels van dezelfde klasse? (CAT5E)? Als een een CAT5 kabel is zou het nog verklaarbaar zijn, die hebben wat moeite met 1000Mbps.

Citaat:
Persoonlijk kan ik er wel mee leven (met het op 100 Mbps zetten van de router), maar het zit me wel dwars dat ik dit niet kan verklaren.
Same here, ik loop ook te zoeken naar een verklaring, maar kan er ook zo 123 niet een vinden. (heb overigens zelf het probleem niet, heb ook nog geen ED3 modem).

Oud 8 september 2009, 22:33
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Sowieso vind ik het een raar verschijnsel
Ik ook, vooral omdat ik gewoon met 1000Mbit WAN verbindingen draai en geen speedproblemen heb. Wel het effect van QoS instellingen, maar dat wordt ook beschreven in de help en manuals dat je dit beter handmatig kunt instellen als auto niet werkt. Blijkbaar is dat hier ook niet de oorzaak.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten