Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 augustus 2009, 21:19
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra. Arris modem, Dlink DIR-825 router
DTV: Humax iPVR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Ik heb ook een 825 en een Arris modem en herken jullie problemen niet. De WAN speed staat gewoon op auto bij mij en dan selecteert hij automatisch 1000Mbit. Waarom zetten jullie hem op 100Mbit ipv 1000Mbit?
Omdat als je hem vast op 1000 Mbit zet de downloadsnelheid nog niet maximaal is. Bij mij gaat het dan niet harder dan 30 a 35 Mbit/s. Als de router staat ingesteld op 'auto' haal ik tussen de 20 en 25 Mbit/s. Dit gedrag is reproduceerbaar.

Pas als ik de snelheid op 100 Mbit/s zet haal ik zo'n 48 a 49 Mbit, dus de snelheid die je mag verwachten. Firmware is trouwens 2.01EU, hardware revision B1.
Oud 18 augustus 2009, 21:57
Sali's schermafbeelding
Sali Sali is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra @ Docsis 3.0
DTV: Humax ihdr-5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remyz Bekijk bericht
Dat werkt inderdaad! Goeie tip.

Heb je dit gemeld aan Dlink en zo ja, hoe? Er zitten nog wel wat meer bugs in de huidige firmware, zoals het niet kunnen zetten van een Local Domain Name met punten erin.
Jah ik heb naar Dlink een E-mail reactie verstuurd met uitleg over het probleem, tevens naar dit topic verwezen voor nadere en uitgebreidere informatie.
Oud 18 augustus 2009, 22:01
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sali Bekijk bericht
Jah ik heb naar Dlink een E-mail reactie verstuurd met uitleg over het probleem, tevens naar dit topic verwezen voor nadere en uitgebreidere informatie.
Naar welk email adres? Op de Dlink site kan ik dat niet vinden. Lijkt me wel nuttig dat ik ook mijn bevindingen door stuur, dan is de kans weer wat groter dat er ook echt wat aan gedaan wordt.
Oud 18 augustus 2009, 22:02
Sali's schermafbeelding
Sali Sali is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb ook een 825 en een Arris modem en herken jullie problemen niet. De WAN speed staat gewoon op auto bij mij en dan selecteert hij automatisch 1000Mbit. Waarom zetten jullie hem op 100Mbit ipv 1000Mbit?
Cees,

Wanneer wij hem op auto10/100/1000mbit instellen dan kunnen we zoals Remyz hierboven ook al zegt geen optimaal gebruik maken van de snelheid.

Ik kan bijv. maar met 12mbit/s downloaden, switch ik naar 100mbit dan kan ik gewoon met 48mbit/s downloaden.

Ik heb netzoals Remyz een RevB01 @firmware 2.01eu, misschien heb jij een RevA01 die deze problemen niet heeft?
Oud 18 augustus 2009, 22:06
Sali's schermafbeelding
Sali Sali is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Ik zie nu net het volgende op deze pagina: http://www.dlink.nl/cs/Satellite?c=P...NL%2FDLWrapper

Online formulier voor technische ondersteuning
Opgelet: dit formulier wordt niet ondersteund. Voor technische vragen kan u terecht bij onze technische helpdesk of bij uw reseller.

Ik heb dit formulier helemaal ingevuld maar blijkbaar heb ik dat voor niks gedaan want ze doen op dit moment niets met de formulieren
Oud 18 augustus 2009, 22:13
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Standaard

Citaat:
Online formulier voor technische ondersteuning
Opgelet: dit formulier wordt niet ondersteund. Voor technische vragen kan u terecht bij onze technische helpdesk of bij uw reseller.

Ik heb dit formulier helemaal ingevuld maar blijkbaar heb ik dat voor niks gedaan want ze doen op dit moment niets met de formulieren
Had ik ook gezien, vandaar dat ik zo benieuwd was waar je naar gemaild had. Ach, dan maar een keer bellen en vragen om een adres.
Oud 18 augustus 2009, 23:01
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Cees,

Wanneer wij hem op auto10/100/1000mbit instellen dan kunnen we zoals Remyz hierboven ook al zegt geen optimaal gebruik maken van de snelheid.

Ik kan bijv. maar met 12mbit/s downloaden, switch ik naar 100mbit dan kan ik gewoon met 48mbit/s downloaden.

Ik heb netzoals Remyz een RevB01 @firmware 2.01eu, misschien heb jij een RevA01 die deze problemen niet heeft?
Nee, ik heb dezelfde als jullie met dezelfde firmware en ik haal wel gewoon mijn max speed zonder problemen, en de poort kiest automatisch 1Gigabit er werkt daar ook op.

Het zou eventueel nog het kabeltje kunnen zijn tussen arris en dir-825, heb je daar bijvoorbeeld het bijgeleverde netwerk kabeltje gebruikt?

Ik moet er wel bijzeggen dat ik tussen mijn PC en router ook een Gigabit kabel gebruik. Maar heb net ook even op een paar andere pc's getest die via een 100Mbit kabel eraan hangen en die halen allemaal dik boven de 47Mbit.

Vreemd dus....

De enige bug die ik tot nu toe heb is dat er geen SIP/VOIP verkeer door de router wil lopen, dat schijnt in de US versie 2.02 wel te werken schreef iemand op een USA forum.
Oud 19 augustus 2009, 09:02
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Standaard

Citaat:
Het zou eventueel nog het kabeltje kunnen zijn tussen arris en dir-825, heb je daar bijvoorbeeld het bijgeleverde netwerk kabeltje gebruikt?
Ik heb vorige week nog een DIR-655 met dezelfde UTP aangesloten gehad en die haalde met de WAN poort op 'auto' ook gewoon de snelheid. Vanavond maar eens kijken of het echt een CAT5e betreft en anders zal ik die er eens tussen zetten.
Oud 19 augustus 2009, 19:55
Sali's schermafbeelding
Sali Sali is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb dezelfde als jullie met dezelfde firmware en ik haal wel gewoon mijn max speed zonder problemen, en de poort kiest automatisch 1Gigabit er werkt daar ook op.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik tussen mijn PC en router ook een Gigabit kabel gebruik. Maar heb net ook even op een paar andere pc's getest die via een 100Mbit kabel eraan hangen en die halen allemaal dik boven de 47Mbit.

Vreemd dus....

De enige bug die ik tot nu toe heb is dat er geen SIP/VOIP verkeer door de router wil lopen, dat schijnt in de US versie 2.02 wel te werken schreef iemand op een USA forum.
Kabel is Cat5e circa 35,0m1 lang, ik ga ervanuit dat deze kabel gewoon normaal functioneert bij 1000mbit/s.
Oud 19 augustus 2009, 20:09
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Als je de status opvraagt van je Arris modem op http://192.168.100.1 kun je onderaan het status-tabblad bij "interface parameters" ook de werkelijke lan-speed zien. Staat die als je de router op 'auto' of vast op '1000' zet wel op "1000 full" of staat er dan wat anders ? (misschien springt hij op half-duplex of zoiets of op een lagere speed) ?

(de status van de arris kun je niet altijd uitlezen, als het niet werkt probeer het dan na een kwartiertje of zo opnieuw)

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten