Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 augustus 2009, 17:38
veen3582's schermafbeelding
veen3582 veen3582 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra (Arris modem)
DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard Modem

Ed,

Wellicht blijkt dit niet uit hetgeen ik al op het forum heb geschreven, maar ik heb ook een 'hard' reset gedaan van het modem en vervolgens stroom eraf, etc. En, helaas...ook dit heeft niet het gewenste effect gehad.

Marc
Oud 10 augustus 2009, 17:41
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veen3582 Bekijk bericht
Ed,

Wellicht blijkt dit niet uit hetgeen ik al op het forum heb geschreven, maar ik heb ook een 'hard' reset gedaan van het modem en vervolgens stroom eraf, etc. En, helaas...ook dit heeft niet het gewenste effect gehad.
Sorry, je hebt het wel gezegd, beetje afwezig vandaag, waarvoor mijn excuus maar is soms niet tegen te gaan.

Oké, dan is de modem uitgesloten, de router in principe ook, geen echt merkbare verbeteringen merkbaar. Zit je in een situatie dat je eventueel van iemand een gelijkwaardige router kunt lenen? Eventueel terug gaat naar de winkel en gelijk een andere eist omdat deze gewoon niet werkt?
Oud 10 augustus 2009, 17:45
veen3582's schermafbeelding
veen3582 veen3582 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra (Arris modem)
DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard

Ed,

Ok, ik ga kijken of ik iemand kan vinden die voor een router te leen heeft. Nogmaals bedankt voor je hulp.

Groeten,

Marc
Oud 10 augustus 2009, 17:48
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Ed,

Ok, ik ga kijken of ik iemand kan vinden die voor een router te leen heeft. Nogmaals bedankt voor je hulp.
Al is het eerst maar een 100Mbit/s router, maakt niet zoveel uit, als je eerst maar hoger komt dan die 2.4Mbit/s. Dan weet je in ieder geval dat die D-Link niet goed is. Beter is natuurlijk even een 1Gbit/s router, maar goed, kijk even.
Oud 10 augustus 2009, 18:04
Joep-100's schermafbeelding
Joep-100 Joep-100 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus UBEE-modem
DTV: samsung DCB 9401R
Standaard

Citaat:
Ed,

Ik heb gisteren alle apparatuur van de stroom afgehaald. Bovendien heb ik de router verplaatst van de meterkast (begane grond) naar de 1e verdieping. Ik heb me namelijk laten vertellen dat het plaatsen van de router in de meterkast tot storingen van het signaal kan leiden.

Ik heb vervolgens eerst het modem aangezet en gewacht tot deze online was. Daarna heb ik de router op de 1e verdieping aangezet. Aanvullend heb ik de laatste firmware van mijn router en update van mijn wireless lan-kaart in mijn laptop geïnstalleerd. Een en ander heeft geresulteerd in een positief effect van 1mb. Dit betekent dat op dit moment ik maximaal 2,5mb aan downloadsnelheid haal. Overigens moet ik daarbij opmerken dat de snelheid verre van constant is en alle 'kanten' opgaat.

Marc
Je hebt het steeds over mb.
Maar welke bedoel je nu eigenlijk? Mb of MB?

In jouw openings post zeg je dat je een A-i-1-extra hebt met 50 mb (ik neem aan dat je Mb bedoelt). En de 2,5 mb die je in het stukje noemt die ik quote is dat 2,5 Mb (dan zit je op een 20e van wat je hoort te hebben) of is het 2,5 MB (20Mb, ongeveer een 3e van wat je theoretisch zou moeten halen)

Ikzelf haal met mijn A-i-1-extra deze snelheden niet eens. Mag blij zijn met 14 Mb (14 Megabit)
Maar er wordt aan gewerkt volgens Ziggo.
Oud 10 augustus 2009, 19:12
platt63's schermafbeelding
platt63 platt63 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra | Ubee | Router: D-Link DIR-855 | Accesspoint - EnGenius ECB9500 |Intel Q9300 |
DTV: TX-P42GT30E - Cisco 8485 HD PVR
Standaard

En hoe meet je je downloadsnelheid? Welk programma gebruik je om dit af te lezen?
Oud 15 augustus 2009, 14:30
Sali's schermafbeelding
Sali Sali is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra @ Docsis 3.0
DTV: Humax ihdr-5050c
Standaard

Marc,

Dit probleem komt mij heel bekend voor! Ik haal precies dezelfde snelheden i.c.m. alles-in-1 extra, Arris eurodocsis 3.0 modem en D-link dir 825 router.

Testresultaat via utp-kabel direct aan het modem:
http://www.speedtest.net/result/540589020.png

Testresultaat via utp-kabel aangesloten op d-link dir825 router:
http://www.speedtest.net/result/540600024.png
12Mb/s omgerekend circa 1.4 Mbyte/s

Ik heb het nieuwe modem sinds vanmorgen aangesloten, meerdere pc's en kabels direct geprobeerd, deze werkte zonder enige snelheidsproblemen.

Het probleem moet ergens in de instellingen/firmware van de router zitten, zodra ik iets meer weet laat ik het weten.
Oud 16 augustus 2009, 11:11
Sali's schermafbeelding
Sali Sali is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra @ Docsis 3.0
DTV: Humax ihdr-5050c
Standaard

Probleem is voorlopig op te lossen door in het menu --> Advanced --> Advanced network --> Wan port speed.

Zal waarschijnlijk op Auto10/100/1000mbit staan, deze veranderen in 100mbit. --> Save settings en vervolgens reboot.

http://www.speedtest.net/result/541143278.png

Ik hoop dat Dlink dit probleem in volgende firmware updates gaat oplossen. Zodat wanneer Ziggo de snelheid omhoog gooit naar +100Mbit de wan port instelling op auto of 1000mbit ingesteld kan gaan worden.
Oud 18 augustus 2009, 20:58
remyz's schermafbeelding
remyz remyz is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra. Arris modem, Dlink DIR-825 router
DTV: Humax iPVR-5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sali Bekijk bericht
Probleem is voorlopig op te lossen door in het menu --> Advanced --> Advanced network --> Wan port speed.

Zal waarschijnlijk op Auto10/100/1000mbit staan, deze veranderen in 100mbit. --> Save settings en vervolgens reboot.
Dat werkt inderdaad! Goeie tip.

Citaat:
Ik hoop dat Dlink dit probleem in volgende firmware updates gaat oplossen. Zodat wanneer Ziggo de snelheid omhoog gooit naar +100Mbit de wan port instelling op auto of 1000mbit ingesteld kan gaan worden.
Heb je dit gemeld aan Dlink en zo ja, hoe? Er zitten nog wel wat meer bugs in de huidige firmware, zoals het niet kunnen zetten van een Local Domain Name met punten erin.
Oud 18 augustus 2009, 21:15
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:

http://www.speedtest.net/result/541143278.png

Ik heb ook een 825 en een Arris modem en herken jullie problemen niet. De WAN speed staat gewoon op auto bij mij en dan selecteert hij automatisch 1000Mbit. Waarom zetten jullie hem op 100Mbit ipv 1000Mbit?

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten