Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 augustus 2009, 17:14
veen3582's schermafbeelding
veen3582 veen3582 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra (Arris modem)
DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard Instellingen

Ed,

Wat bedoel je met MTU?

Internet Connection Type
Choose the mode to be used by the router to connect to the Internet.
My Internet Connection is : Static IP Dynamic IP (DHCP) PPPoE (Username / Password) PPTP (Username / Password) L2TP (Username / Password) 3G USB Adapter

Advanced Wireless SettingsWireless Band : 2.4GHzTransmit Power : High Medium Low Beacon Period : (20..1000) RTS Threshold : (0..2347) Fragmentation Threshold : (256..2346) DTIM Interval : (1..255) WLAN Partition : WMM Enable : Short GI :
Advanced Wireless Settings

Wireless Band : 5GHzTransmit Power : High Medium Low Beacon Period : (20..1000) RTS Threshold : (0..2347) Fragmentation Threshold : (256..2346) DTIM Interval : (1..255) WLAN Partition : WMM Enable : Short GI :

WAN Port Speed WAN Port Speed : 10Mbps 100Mbps 1000Mbps Auto 10/100/1000Mbps

IPv6 CONNECTION TYPE
Choose the mode to be used by the router to the IPv6 Internet.
My IPv6 Connection is : Static IPv6 DHCPv6 PPPoE IPv6 in IPv4 Tunnel 6to4 Link-local only

Heb je hier wat aan?
Oud 9 augustus 2009, 17:17
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veen3582 Bekijk bericht
Ed,

Wat bedoel je met MTU?

Internet Connection Type
Choose the mode to be used by the router to connect to the Internet.
My Internet Connection is : Static IP Dynamic IP (DHCP) PPPoE (Username / Password) PPTP (Username / Password) L2TP (Username / Password) 3G USB Adapter

Advanced Wireless SettingsWireless Band : 2.4GHzTransmit Power : High Medium Low Beacon Period : (20..1000) RTS Threshold : (0..2347) Fragmentation Threshold : (256..2346) DTIM Interval : (1..255) WLAN Partition : WMM Enable : Short GI :
Advanced Wireless Settings

Wireless Band : 5GHzTransmit Power : High Medium Low Beacon Period : (20..1000) RTS Threshold : (0..2347) Fragmentation Threshold : (256..2346) DTIM Interval : (1..255) WLAN Partition : WMM Enable : Short GI :

WAN Port Speed WAN Port Speed : 10Mbps 100Mbps 1000Mbps Auto 10/100/1000Mbps

IPv6 CONNECTION TYPE
Choose the mode to be used by the router to the IPv6 Internet.
My IPv6 Connection is : Static IPv6 DHCPv6 PPPoE IPv6 in IPv4 Tunnel 6to4 Link-local only

Heb je hier wat aan?
Ten eerste bij internet connection type even dynamisch selecteren en alles even rebooten. Eert modem van het stroom, router van het stroom, modem helemaal online laten komen, dan router aanzetten.
Oud 9 augustus 2009, 17:22
Junior Member

Standaard

Ed,

Sorry, maar de routerinstellingen zijn bij het kopiëren niet helemaal goed overgekomen. Mijn internet instelling is "dynamisch". En hetgeen jij beschrijft inzake stroom eraf heb ik al geprobeerd. Ik heb zowel het modem als de router volledig van het stroom gehaald. Daarbij zowel het modem als de router gereset. Helaas, ook dit heeft geen effect gehad.
Oud 9 augustus 2009, 17:30
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Ed,

Sorry, maar de routerinstellingen zijn bij het kopiëren niet helemaal goed overgekomen. Mijn internet instelling is "dynamisch". En hetgeen jij beschrijft inzake stroom eraf heb ik al geprobeerd. Ik heb zowel het modem als de router volledig van het stroom gehaald. Daarbij zowel het modem als de router gereset. Helaas, ook dit heeft geen effect gehad.
Maar heb je het ook in de goede volgorde aangezet allemaal? Zeker bij het wisselen van de apparatuur is dat heel belangrijk.
Oud 9 augustus 2009, 17:56
Junior Member

Standaard

Ed,

Oeh, dat weet ik niet of ik dat in die volgorde heb gedaan. Wellicht dat ik dat vanavond nog even ga proberen.

Als ik jou zo lees, dan ligt het waarschijnlijk dus niet aan een instelling van de router?
Oud 9 augustus 2009, 18:28
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Ed,

Oeh, dat weet ik niet of ik dat in die volgorde heb gedaan. Wellicht dat ik dat vanavond nog even ga proberen.

Als ik jou zo lees, dan ligt het waarschijnlijk dus niet aan een instelling van de router?
Nee die instellingen zijn gewoon goed. Veel storingen kunnen verholpen worden door de goede volgorde van aanzetten. Ik hoor het wel van je.
Oud 10 augustus 2009, 17:14
Junior Member

Standaard Router

Ed,

Ik heb gisteren alle apparatuur van de stroom afgehaald. Bovendien heb ik de router verplaatst van de meterkast (begane grond) naar de 1e verdieping. Ik heb me namelijk laten vertellen dat het plaatsen van de router in de meterkast tot storingen van het signaal kan leiden.

Ik heb vervolgens eerst het modem aangezet en gewacht tot deze online was. Daarna heb ik de router op de 1e verdieping aangezet. Aanvullend heb ik de laatste firmware van mijn router en update van mijn wireless lan-kaart in mijn laptop geïnstalleerd. Een en ander heeft geresulteerd in een positief effect van 1mb. Dit betekent dat op dit moment ik maximaal 2,5mb aan downloadsnelheid haal. Overigens moet ik daarbij opmerken dat de snelheid verre van constant is en alle 'kanten' opgaat.

Marc
Oud 10 augustus 2009, 17:22
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Ed,

Ik heb gisteren alle apparatuur van de stroom afgehaald. Bovendien heb ik de router verplaatst van de meterkast (begane grond) naar de 1e verdieping. Ik heb me namelijk laten vertellen dat het plaatsen van de router in de meterkast tot storingen van het signaal kan leiden.

Ik heb vervolgens eerst het modem aangezet en gewacht tot deze online was. Daarna heb ik de router op de 1e verdieping aangezet. Aanvullend heb ik de laatste firmware van mijn router en update van mijn wireless lan-kaart in mijn laptop geïnstalleerd. Een en ander heeft geresulteerd in een positief effect van 1mb. Dit betekent dat op dit moment ik maximaal 2,5mb aan downloadsnelheid haal. Overigens moet ik daarbij opmerken dat de snelheid verre van constant is en alle 'kanten' opgaat.
Als je dit allemaal gedaan hebt, lijkt het mij toch echt aan je modem te liggen. Sorry dat al deze dingen even gebeuren moesten, maar is puur het afvinken van oorzaken. Tevens geen DECT basisstation in de buurt staan?
Oud 10 augustus 2009, 17:32
Junior Member

Standaard Modem

Ed,

Ok, bedankt voor de info. Maar wat ik dan niet begrijp, is dat wanneer ik mijn laptop rechtstreeks met een utp-kabel aansluit op mijn modem, ik wel behoorlijke snelheden (4,5mb) haal (zie oorspronkelijk bericht). Dan betekent dit dat het modem dan toch goed is?

Marc
Oud 10 augustus 2009, 17:35
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Ed,

Ok, bedankt voor de info. Maar wat ik dan niet begrijp, is dat wanneer ik mijn laptop rechtstreeks met een utp-kabel aansluit op mijn modem, ik wel behoorlijke snelheden (4,5mb) haal (zie oorspronkelijk bericht). Dan betekent dit dat het modem dan toch goed is?
Bedankt voor het onder de aandacht brengen weer, dat je rechtstreeks op modem wel fullspeed hebt, sorry dat ik het vergeten was. Het enige wat je nog kunt doen is een echte harde reset van de router overwegen. 1 maal ruim 30 seconden de reset knop ingedrukt houden terwijl de router aan het stroom zit. Tegelijkertijd ook even weer modem uit, bla bla. Je snapt me. Mocht dat niet lukken dan is er nog één optie. Maar die komt zo wel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten