Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Mededelingen

Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition Personal Video Recorder

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 augustus 2009, 22:23
Bert V.'s schermafbeelding
Bert V. Bert V. is offline
Member

Ziggo Internet: standaard + film 1
DTV: Humax 9200c + Humax 5050c
Standaard Humax 9200c geen spanning

De humax is "dood" Hij is niet meer in te schakelen, display is zwart. Toen ik dit constateerde was hij nog wel warm.
Zekering, ventilator kapot?
Oud 10 augustus 2009, 13:00
Nickname's schermafbeelding
Nickname Nickname is offline
Junior Member

DTV: Humax Duovision iPVR-9200C
Standaard

Over welke Humax heb je het? Want in eerdere berichten van jou op dit forum lees ik dat je het over de Humax iHDR5050-C hebt.
Oud 10 augustus 2009, 16:00
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickname Bekijk bericht
Over welke Humax heb je het? Want in eerdere berichten van jou op dit forum lees ik dat je het over de Humax iHDR5050-C hebt.
Het is de 9200c.
Oud 11 augustus 2009, 12:11
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert V. Bekijk bericht
De humax is "dood" Hij is niet meer in te schakelen, display is zwart. Toen ik dit constateerde was hij nog wel warm.
Zekering, ventilator kapot?
Heb je al de Humax een tijdje spanningsloos gehad en daarna weer ingeschakeld met de schakelaar op de achterzijde?
Nog aparte geluiden uit je Humax gehoord vlak voordat hij op "zwart" ging?
Hoe oud is hij en ben je zelf een beetje technisch?
Oud 11 augustus 2009, 17:33
Member

Standaard

Geen aparte geluiden gehoord. De decoder was nog wel warm toen ik dit constateerde. Ook, na een poos, via de schakelaar op de achterzijde geprobeerd, echter zonder resultaat. De decoder is 2 jaar en 6 weken oud. Ik heb de decoder bij een satellietshop gekocht in Zoetermeer met de naam die begint met de laatste letter van het alfabet. (ik weet niet zeker of, op dit forum, firmanamen mogen worden genoemd). Misschien is het nog wel garantie. Ik heb vandaag gepoogd te bellen echter, zonder resultaat. Op vakantie misschien, ik mag hopen dat ze nog bestaan. Zelf sleutelen is een optie als het geen garantie is.

Laatst gewijzigd door Bert V.; 11 augustus 2009 om 17:55
Oud 11 augustus 2009, 20:32
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Geen aparte geluiden gehoord. De decoder was nog wel warm toen ik dit constateerde. Ook, na een poos, via de schakelaar op de achterzijde geprobeerd, echter zonder resultaat. De decoder is 2 jaar en 6 weken oud. Ik heb de decoder bij een satellietshop gekocht in Zoetermeer met de naam die begint met de laatste letter van het alfabet. (ik weet niet zeker of, op dit forum, firmanamen mogen worden genoemd). Misschien is het nog wel garantie. Ik heb vandaag gepoogd te bellen echter, zonder resultaat. Op vakantie misschien, ik mag hopen dat ze nog bestaan. Zelf sleutelen is een optie als het geen garantie is.
Even voor je opgezocht op Consuwijzer:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Consuwijzer
Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de extra garantie of fabrieksgarantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

Let op: Hebt u een product lange tijd zonder problemen kunnen gebruiken voordat het kapot gaat? Dan kunt u niet meer al uw geld terug vragen. Dat is dan niet redelijk.

Europese wettelijke garantietermijn
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
Oud 12 augustus 2009, 11:45
HB's schermafbeelding
HB HB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1 Plus
DTV: Humax iHDR-5200c
Standaard

Citaat:
Lijkt op een defecte harddisk.
Als het apparaat nog verzegeld is zou je je nog kunnen beroepen op de garantie maar ik geef je daar weinig kans die van mij was ook net buiten de garantie dooverklaard en humax geeft na twee jaar niet meer thuis.
Er is dan wel de regel dat een apparaat een verwachte levensduur heeft die langer is dan de garantie maar dan ligt dus de bewijslast bij de consument zie hier en hier.
In mijn geval gaf Humax en de leverancier niet meer thuis omdat het apparaat niet meer was verzegeld en ik zou opdraaien voor de volledige reparatie kosten van ongeveer 100 tot 150 euro.
Ik heb toen zelf de stoute schoenen aan getrokken en na verwijderen van de harddisk werkte het apparaat weer wat mijn vermoeden van een defecte disk bevestigde.
Via dit forum heb ik uiteindelijk een originele seagate harddisk kunnen bemachtigen en na het plaatsen daarvan werkt de Humax weer perfect.
Als je het aandurft kan je dus als eerste de harddisk verwijder als hij dan weer opstart zonder schijf is die dus defect.
Oud 12 augustus 2009, 11:53
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

@HB:
Had jij hetzelfde probleem dat hij totaal niets meer deed?
Mogelijk dus dat de harddisk een complete storing veroorzaakt of één of andere beveiliging activeert.

@Bert V. Ik heb evt nog een originele DB35 schijf liggen. Reactie via PB.
Dus als jouw 9200 weer werkt als je de oude (mogelijk) defecte harddisk hebt verwijderd kan ik je evt helpen.
Oud 12 augustus 2009, 12:05
HB's schermafbeelding
HB HB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1 Plus
DTV: Humax iHDR-5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
@HB:
Had jij hetzelfde probleem dat hij totaal niets meer deed?
Mogelijk dus dat de harddisk een complete storing veroorzaakt of één of andere beveiliging activeert.

@Bert V. Ik heb evt nog een originele DB35 schijf liggen. Reactie via PB.
Dus als jouw 9200 weer werkt als je de oude (mogelijk) defecte harddisk hebt verwijderd kan ik je evt helpen.
Inderdaad met een defecte schijf lijkt er niks te gebeuren, alleen na het openen van de humax bleek de schijf nog wel te draaien (geconstateerd door de trilling die ik voelde) na de boel spanningsloos te hebben gemaakt en de schijf te hebben verwijderd startte hij tot mijn verbazing weer gewoon op.
En na het plaatsen van de door jou mij toegestuurde schijf loopt alles weer als een trein.
Oud 12 augustus 2009, 17:16
Member

Standaard

“Reanimatiepoging” d.m.v. het verwijderen van de harde schijf werkte niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten