Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Telefonie - Vast

Mededelingen

Telefonie - Vast Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 augustus 2009, 17:13   #1
smittie17
Junior Member

smittie17's schermafbeelding
Standaard doorschakelen via *21*

Ik krijg mijn telefoon niet doorgeschakeld. Via klantenservice krijg ik alleen maar te horen dat ik *21* e.d. moet intoetsen.
Toch pakt mijn tel het niet. Mijn tel heb ik op het KPN net getest daar doet hij het wel.
Heeft iemand een tip?
Ook een tip hoe ik bij ziggo kan doordringen? We lijken soms tegen een muur te praten/typen.
smittie17 is offline  
Oud 10 augustus 2009, 17:49   #2
chrbox
Junior Member

chrbox's schermafbeelding
Standaard

Hallo,

Het doorschakelen lukt mij ook niet. Als ik door schakel naar mobiel gaat de vaste telefoon gewoon over en stopt ook niet met bellen tot dat ik de stekker van het modem uit het stopcontact haal #21# helpt niet. Ik heb zelfs gehad dan de vaste en mobiel over gingen. De helpdesk begreep het probleem en zou het uitzoeken.
chrbox is offline  
Oud 11 augustus 2009, 18:37   #3
eagle90
Junior Member

eagle90's schermafbeelding
Standaard doorschakelen

Ook ik heb problemen, het werkt bij mij wel, maar daarna blijft de doorgeschakelde telefoon doorrinkelen.
eagle90 is offline  
Oud 12 augustus 2009, 09:59   #4
chrbox
Junior Member

chrbox's schermafbeelding
Standaard

Probleem is bij mij opgelost.
Ik had 's avonds gebeld en 's morgen een telefoontje gekregen dat het opgelost was. Even getest en het werkte weer.

gr. Chris
chrbox is offline  
Oud 12 augustus 2009, 11:34   #5
smittie17
Junior Member

Standaard gelukt! DE oplossing

Nou hé hé!
Het heeft even geduurd maar ik denk dat ik nu weet waar het probleem bij ziggo in zit.
Alle ziggo telefonieklanten krijgen de optie om voicemail te gebruiken. Voor het gemak heeft ziggo in hun computers de voorbereidingen al getroffen om voicemail met 1 druk op de knop te kunnen activeren.
Deze schakeling belemmert het doorschakelen van *21*.
Ik heb een techneut van ziggo aan de telefoon gehad. Hij heeft deze voicemail voorbereiding/schakeling ongedaan gemaakt. Nu kan ik gewoon op de normale manier *21* gebruiken.

De callecenter/klantenservice medewerkers kennen alleen de standaard oplossingen. Die weten niet hoe het technisch werkt. Je zult als klant dus moeten blijven bellen of de juiste persoon aan de telefoon moeten krijgen die normaal op de technische afdeling werkt maar af en toe ook tel. diensten draait.

Tip voor alle mensen die dit probleem ook tegen komen:
bel ziggo
vraag of ze de schakeling naar voicemail er af willen halen

Probleem opgelost!
smittie17 is offline  
Oud 12 augustus 2009, 11:38   #6
Clevegt
Senior Member

Clevegt's schermafbeelding
Standaard

Kunnen ze dat niet standaard voor alle klanten doen...
Clevegt is offline  
Oud 12 augustus 2009, 12:01   #7
Netbios
Senior Member

Netbios's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smittie17 Bekijk bericht
Nou hé hé!
Het heeft even geduurd maar ik denk dat ik nu weet waar het probleem bij ziggo in zit.
Alle ziggo telefonieklanten krijgen de optie om voicemail te gebruiken. Voor het gemak heeft ziggo in hun computers de voorbereidingen al getroffen om voicemail met 1 druk op de knop te kunnen activeren.
Deze schakeling belemmert het doorschakelen van *21*.
Ik heb een techneut van ziggo aan de telefoon gehad. Hij heeft deze voicemail voorbereiding/schakeling ongedaan gemaakt. Nu kan ik gewoon op de normale manier *21* gebruiken.

De callecenter/klantenservice medewerkers kennen alleen de standaard oplossingen. Die weten niet hoe het technisch werkt. Je zult als klant dus moeten blijven bellen of de juiste persoon aan de telefoon moeten krijgen die normaal op de technische afdeling werkt maar af en toe ook tel. diensten draait.

Tip voor alle mensen die dit probleem ook tegen komen:
bel ziggo
vraag of ze de schakeling naar voicemail er af willen halen

Probleem opgelost!
Dit is niet waar. Standaard zet Ziggo de optie voor voicemail uit en de mogelijkheid om je nummer door te schakelen aan.

Je kunt zowel de voicemail aan hebben als een doorschakeling naar een ander nummer kiezen. Let er wel op dat er geen blokkades op je nummer mogen zijn. bijvoorbeeld: je hebt een blokkade om naar 06 nummers te bellen op je telefoon, dan kun je ook je telefoon niet doorschakelen naar een 06 nummer.

je kunt de dienst (dus ongeacht of voicemail nu aan of uit staat) activeren door middel van *21*bestemming, je krijgt dan een gesproken bevestiging na een aantal seconden.

opheffen werkt dmv #21# je hoort dan ook naar een paar seconden een gesproken bevestiging.

Hoop dat het nu duidelijk is
Netbios is offline  
Oud 12 augustus 2009, 14:59   #8
smittie17
Junior Member

Standaard van klantenservice ziggo

Ik heb voor u de instellingen op onze server nagekeken en geconstateerd dat bepaalde doorschakelingen aan stonden. Deze staan aan als voorbereiding op doorschakelingen naar de voicemail. Aangezien u de voicemail niet ingeschakeld heeft heb ik deze doorschakelingen verwijderd. Vervolgens heb ik contact met u opgenomen en het doorschakelen laten testen. Dit werkt nu naar behoren.
smittie17 is offline  
Oud 15 oktober 2009, 11:43   #9
Ziggo Support Peter
Ziggo Medewerker

Ziggo Support Peter's schermafbeelding
Standaard

@Smittie.. zou je mij de naam van de medewerker kunnen sturen in een prive bericht?

het is namelijk inderdaad niet waar.

Op het telefonie platform van Ziggo (zogenaamde softswitches) staan ook alle instellingen voor doorschakelingen en voicemail ingesteld.
Het kan voorkomen dat de optie om het middels *21* door te schakelen niet aan staat. Een kleine handeling kan dit aanpassen.

Mochten er nog mensen zijn met deze problemen, stuur me dan het telefoonnummer waar het om gaat in een privebericht. Binnen 24 uur zal ik dit dan voor u oplossen (mits ik geen weekend of vakantie heb )
Ziggo Support Peter is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Telefonie - Vast

Labels
doorschakelen, storing, telefonie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten