Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 september 2009, 13:20
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht
Nogmaals, CI+ is geen codering, en staat daar los van. Er hoeft niets uitgefaseerd te worden.
Uitfaseren werd genoemd als volgende stap.
Aangezien CI modules het kabel-signaal nu nog steeds kunnen decoderen, en daarna met het gedecodeerde signaal kunnen doen wat ze willen, moet de volgende stap zijn om de codering aan te passen. Anders stelt die hele bescherming die in de CI+ modules ingebouwd zit niks voor. Iemand die kopieen wil maken gebruikt gewoon een CI-module, en CI+ gebruikers zitten voor niks opgescheept met die authenticatie meldingen.
Oud 24 september 2009, 13:31
Sathobbyist's schermafbeelding
Sathobbyist Sathobbyist is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Vantage 8000 CS
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Uitfaseren werd genoemd als volgende stap.
Aangezien CI modules het kabel-signaal nu nog steeds kunnen decoderen, en daarna met het gedecodeerde signaal kunnen doen wat ze willen, moet de volgende stap zijn om de codering aan te passen. Anders stelt die hele bescherming die in de CI+ modules ingebouwd zit niks voor. Iemand die kopieen wil maken gebruikt gewoon een CI-module, en CI+ gebruikers zitten voor niks opgescheept met die authenticatie meldingen.

Met uitfaseren bedoel ik dat je straks alleen nog Ned 1,2 en 3 via een gewone CI kunt bekijken en de rest alleen met een CI+

Let wel, je hebt dus een CI+ module nodig en een CI+ interface in je tv of ontvanger, dus praktisch gezien duurt het nog wel even.
In mijn ontvanger zit een aston module voor satelliet en een alphacrypt voor kabel.
Wat met CI+ mogelijk is dat ik met een CI+ module niet meer naar satelliet kan kijken, of een andere kabel aanbieder, dat kan Ziggo blokkeren.
Oud 24 september 2009, 13:38
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Idd overheengelezen, excuus. Het leek het zoveelste sateliet is zo veel beter verhaal, wat dat betreft te snel geoordeeld.
Ik kan ze met de zelfde ontvanger naast elkaar bekijken bv Ned 1 kabel en Ned 1 satelliet.
En eerlijk gezegd vindt ik digitale kabel op dit moment beter.
Ik heb voor kabel erbij gekozen omdat CDS achterloopt met het aanbieden van HDTV.
Redelijke kans dat ik CDS zelfs de deur uit doe.
Ze liepen 10 jaar voor op de kabel, ze lopen nu een paar jaar achterop.
Oud 24 september 2009, 13:50
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sathobbyist Bekijk bericht
Even terug lezen in dit topic:
Ziggo gaat de Alphacrypt modulles in CI+ TV's uitschakelen.
Een andere aanbieder die van welke codering dan ook gebruikt maakt kan dus weldegelijk uitgezet worden.
Het is ook geen bedenksel van mij, in Duitsland wordt al massaal de hakken in de grond gezet tegen CI+
Maar droom rustig verder dat het allemaal wel goed komt.
Alphacrypt is GEEN andere codering, het is en blijft Irdeto2. Het is een gewone CI cam. Het is inderdaad mogelijk om een CI+ TVte vertellen dat hij niet mag weer geven als de gebruikte CAM niet CI+ is. Maar dat kan dan nog steeds een Conax CI+ CAM zijn (als voorbeeld). Die twee systemen zouden dan naast elkaar kunnen werken om concurrentie mogelijk te maken. Met CI+ kan je niet een CI+ Conax cam blokkeren.

Het is natuurlijk wel zo dat als een contentprovider van Ziggo eist dat ze een programma extra beschermen met CI+, ze een andere concurerende kabelboer geen toestemming zullen geven om een systeem te gebruiken dat "open" is. Dus als een concurrent geen CI+ wil gebruiken, maar gewoon CI, dan zullen misschien sommige zenders geen toestemming geven voor doorgifte via die concurrent.

Dat Ziggo deze extra bescherming nu al aanzet op alle kanalen, en daarmee de alphacrypt uitschakelt op CI+ toestellen, is inderdaad een rare keuze van Ziggo, maar niet een eigenschap van CI+ om andere coderingen te blokkeren. Als er concurrentie komt die de signalen van Ziggo wil doorgeven met een eigen codering me gewoon CI, dan zou Ziggo de CI+ vlag moeten uitzetten. De OPTA zou dat dan moeten reguleren en toezien, maar of die kennis daar aanwezig is...

Dat CI+ geen zegen is voor de mensheid zal ik meteen onderchrijven, maar t.o.v. de bestaande ondersteunde decoders is de achteruitgang niet zo groot als sommige mensen denken. Bestaande PVRs hebben deze beperkingen al, ze worden alleen nog niet gebruikt.

En waarover ik droom maak ik zelf wel uit, dankuwelbeleefd.
Oud 24 september 2009, 15:57
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Dat Ziggo deze extra bescherming nu al aanzet op alle kanalen, en daarmee de alphacrypt uitschakelt op CI+ toestellen, is inderdaad een rare keuze van Ziggo....
Zo'n rare keuze is dat niet,want zo hou je de verkoop van je eigen module's in de hand.
Immers,als de klant eenmaal een alphacrypt heeft zal ie toch proberen dat aan de praat te krijgen/houden.
Lijkt me verkooptechnisch alleen maar interessant als je je eigen cammetje kan verkopen omdat de concurrerende Alphacrypt het niet doet.
Natuurlijk onder het mom van content beveiliging.

@sathobbyist: "dream on" opmerkingen tegen elkaar maken is niet zo netjes,iemand kan van mening verschillen maar laat elkaar wel in elkaars waarde.
Toevallig is Eric van digitale kabeltelevisie iemand die goed is ingelicht,al jaren een eigen zeer informatieve site er op nahoudt met vele bezoekers en een eigen onafhankele mening heeft.
Maar ook al was dat niet zo,dan nog...
Oud 24 september 2009, 18:16
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
@sathobbyist: "dream on" opmerkingen tegen elkaar maken is niet zo netjes,iemand kan van mening verschillen maar laat elkaar wel in elkaars waarde.
Was niet kwaad bedoeld, maar kennelijk wel zo opgevat.
Ik zal beter opletten.

Maar om on toppic te blijven voor degene die het Duits wat machtig zijn:
http://de.wikipedia.org/wiki/CI%2B

De Duitsers zijn er beter doordrongen van de gevaren van CI+
Poll op de Vantage site, koop je een CI+ module?
Antwoord
Ja 39
Weet nog niet 176
Nee zeker niet 386
Intresseerd me niet 80

Laatst gewijzigd door Sathobbyist; 24 september 2009 om 18:28
Oud 24 september 2009, 19:08
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sathobbyist Bekijk bericht
Maar om on toppic te blijven voor degene die het Duits wat machtig zijn:
http://de.wikipedia.org/wiki/CI%2B
Ik ben ook geen fan van CI+, maar deze pagina ziet er niet erg betrouwbaar uit. Bij voorbeeld wordt gesteld dat CI+ doorspoelen van reclame-blokken kan blokkeren. In de bron daarvoor wordt echter juist gesteld dat de duitse commerciële zenders CI+ niet ver genoeg vinden gaan, omdat deze functie daarin ontbreekt. Het geeft wel de gevaren aan natuurlijk, het zijn de aanbieders die stukje bij beetje de mogelijkheden die consumenten nu hebben blokkeren. En de volgende stap op het CI+ pad kan heel goed deze zijn. Daar wordt erg weinig tegengas tegen gegeven (inderdaad zou de Opta zich hiermee meer bezig moeten houden).
Oud 25 september 2009, 01:02
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dit soort beperkingen gelden ook al voor de bestaande goedgekeurde Ziggo decoders.
Met welke PVR decoders kunnen dan de opnames geblokkeerd worden?
Ik zou wel eens merken en types willen horen dan, aangezien ik van plan ben binnenkort er één te vervangen.
Oud 25 september 2009, 03:56
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Ik ben ook geen fan van CI+, maar deze pagina ziet er niet erg betrouwbaar uit. Bij voorbeeld wordt gesteld dat CI+ doorspoelen van reclame-blokken kan blokkeren. In de bron daarvoor wordt echter juist gesteld dat de duitse commerciële zenders CI+ niet ver genoeg vinden gaan, omdat deze functie daarin ontbreekt. Het geeft wel de gevaren aan natuurlijk, het zijn de aanbieders die stukje bij beetje de mogelijkheden die consumenten nu hebben blokkeren. En de volgende stap op het CI+ pad kan heel goed deze zijn. Daar wordt erg weinig tegengas tegen gegeven (inderdaad zou de Opta zich hiermee meer bezig moeten houden).
De Duitse Wikipedia is juist erg betrouwbaar, onder meer omdat het bij de Duitse Wikipedia niet mogelijk is veranderingen aan te brengen in pagina's zonder dat deze eerst door andere ervaren en als betrouwbaar bekend staande gebruikers zijn goedgekeurd.

Het artikel geeft een (niet uitputtende) lijst van mogelijkheden die zenders zouden kunnen benutten om per programma via de zogeheten host shunning flags allerlei beperkingen op te leggen aan de functionaliteit van CI+ compatibele opname-apparatuur. Dergelijke opname-apparatuur is op dit moment echter nog niet commercieel beschikbaar.

De mogelijkheid om bij een opname gemaakt met een PVR - bijvoorbeeld - het doorspoelen van opgenomen reclameblokken te verhinderen is zeker niet beperkt tot CI+ compatibele opname-apparatuur. Ook bij de o.a. in de VS populaire TiVo zijn gebruikers hier al mee geconfronteerd.

Interessant is verder dat dat de aangehaalde woordvoerster van RTL Duitsland in het artikel van Heise online stelt:

"Ziel der Mediengruppe RTL ist nicht, Aufzeichnungen zu verhindern. Entscheidend ist, die Umgehung der Werbung zu vermeiden, mit der wir unsere Inhalte finanzieren."

Tegelijk wordt opgemerkt dat deze mogelijkheid weliswaar nog niet is voorzien in de huidige CI+ specificatie die uitsluitend van toepassing is op TV toestellen zonder opname-functie, maar dat al wordt gewerkt aan een uitbreiding van de specificatie voor opname-apparatuur, en dat RTL het 'wenselijk' acht dat de bedoelde beperking in de uitgebreide specificatie wordt opgenomen.
Oud 25 september 2009, 04:16
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Met welke PVR decoders kunnen dan de opnames geblokkeerd worden?
Ik zou wel eens merken en types willen horen dan, aangezien ik van plan ben binnenkort er één te vervangen.
Of de door Ziggo gecertificeerde PVR's een voorziening bevatten om via een met het signaal meegestuurde flag een opname daadwerkelijk te verhinderen is mij niet bekend, maar aannemelijk is dit wel.

Wat wél vaststaat is dat alle door Ziggo gecertificeerde PVR's een voorziening bevatten om programma's indien dat door de content provider wordt gewenst versleuteld op te nemen. Dat houdt in dat de gebruiker niets meer met het opgenomen programma kan doen, behalve terugkijken en weer wissen. Het overzetten van een versleuteld opgenomen programma via USB of Ethernet is onmogelijk, en zelfs als dit wel zou lukken (bijvoorbeeld door de harde schijf uit te bouwen), dan nog kun je vanwege de versleuteling niets met de opgenomen bestanden beginnen. Ook wordt bij weergave van een versleuteld opgenomen programma Macrovision toegevoegd aan de output via alle analoge uitgangen, zodat het zelfs niet meer mogelijk is een versleutelde opname langs analoge weg over te zetten naar een DVD recorder of een videorecorder. Het is maar dat je het weet.

Welke andere verborgen trucs zich nog meer in de door Ziggo gecertificeerde PVR's bevinden is onduidelijk, omdat zowel Ziggo als de betreffende fabrikanten weigeren inzage te geven in de certificatieprotocollen, de uitgevoerde tests, en de resultaten van die tests. Maar je zou daarbij kunnen denken aan flags die met een programma kunnen worden meegestuurd om te verhinderen dat je opgenomen reclameblokken nog kunt doorspoelen of flags die maken dat een opgenomen programma nog slechts gedurende een heel beperkte tijd (bijvoorbeeld 24 uur, of een week) kan worden teruggekeken, en daarna niet meer.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten