Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 augustus 2009, 21:02
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht

..
De Nokia decoders werden ook omgeruild voor Humaxen.
De philips decoders bleken het niet te doen.
..

CI+ "ik zeg: niet doen"
je maakt het wel erg bond !

- De nokia decoders zijn NOOIT omgeruild voor Humaxen. De Nokia decoders functioneren nog steeds.
- De Philips ontvangers zijn vorig jaar nog aangeboden icm met een Ai1. Als je de scores op kieskeurig vergelijkt dan doet de nieuwe ontvanger het niet slecht

- Samsung 9401, samsung heeft een nieuwe release, echter deze versie werkt niet op onze test samples. Zodra Samsung een juiste versie heeft geprepareerd zullen we de testen starten

- Panasonic, de toeleverancier is out of business. Panasonic is op zoek naar alternatieve haalbare oplossingen Dit dossier is dus zeker niet gesloten, ondanks dat de ontvanger als ~ 3 jaar niet meer geleverd worden.

- Humax 5000 en 5050, nieuwe software release in fieldtest.
Oud 17 augustus 2009, 22:15
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
je maakt het wel erg bond !

- De nokia decoders zijn NOOIT omgeruild voor Humaxen. De Nokia decoders functioneren nog steeds.
- De Philips ontvangers zijn vorig jaar nog aangeboden icm met een Ai1. Als je de scores op kieskeurig vergelijkt dan doet de nieuwe ontvanger het niet slecht

- Samsung 9401, samsung heeft een nieuwe release, echter deze versie werkt niet op onze test samples. Zodra Samsung een juiste versie heeft geprepareerd zullen we de testen starten

- Panasonic, de toeleverancier is out of business. Panasonic is op zoek naar alternatieve haalbare oplossingen Dit dossier is dus zeker niet gesloten, ondanks dat de ontvanger als ~ 3 jaar niet meer geleverd worden.

- Humax 5000 en 5050, nieuwe software release in fieldtest.
Ik doelde op de Philips die precies een week er is geweest,de voorganger van de huidige.
Samsung 9401 met steeds zwart beeld, wacht al 2,5 jaar op bugfix ( probleem trad in dezelfde periode op als de Panasonic ) (nadat deze ook nog eens spontaan een "verboden op te nemen" bit activeerde)
Nokia decoder, 3 keer al een upgrade voor geweest, door Casema wel degelijk omgeruild door Humax, zie archief op het oude forum.
Panasonic..Haagtechno, Ron W. gaf zelf toe dat door de veranderingen in het Ziggo netwerk de firmware's steeds geupgraded moest worden.
Diezelfde Ron W. is er bij Panasonic maar mee gestopt.
Dat die decoder al 3 jaar niet meer geleverd wordt maakt weinig uit,dus een tv die 3 jaar geleden gekocht wordt en het niet meer doet omdat er door de provider teveel mee geklooid wordt moet je dan na 3 jaar maar afschrijven ?
De Siemens die voor een paar 100 euro over de toonbank ging en daarna zonder support gedumpt werd voor 8 tientjes ...
De essentie is dat bijna iedereen wel minimaal 1 decoder in huis heeft die het niet goed doet,gecertificeerd is door Ziggo en wacht op een upgrade.
Trek die lijn door, of was het steeds die decoder bouwer die de fouten maakte ?
Nah,dan maak ik het echt niet te bont hoor.
Er komt een Humax HD decoder (let op HD <- ) gecertificeerd door Ziggo..en wat gebeurt er,hij raakt in de war tussen SD en HD uitzendingen en zo kan ik het lijstje nog veel langer maken.
Het is niet persoonlijk bedoeld meneer anoniem,maar gecertificeerd door Ziggo klinkt voor mij persoonlijk niet echt meer als betrouwbaar.
Elke paar maanden treedt er met een decoder wel weer een probleem op.
Dat is niet te bont maar gewoon de eerlijke echte gang van zaken.
Oud 17 augustus 2009, 22:23
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Ik doelde op de Philips die precies een week er is geweest,de voorganger van de huidige.
Samsung 9401 met steeds zwart beeld, wacht al 2,5 jaar op bugfix ( probleem trad in dezelfde periode op als de Panasonic ) (nadat deze ook nog eens spontaan een "verboden op te nemen" bit activeerde)
Nokia decoder, 3 keer al een upgrade voor geweest, door Casema wel degelijk omgeruild door Humax, zie archief op het oude forum.
Panasonic..Haagtechno, Ron W. gaf zelf toe dat door de veranderingen in het Ziggo netwerk de firmware's steeds geupgraded moest worden.
Dat die decoder al 3 jaar niet meer geleverd wordt maakt weinig uit,dus een tv die 3 jaar geleden gekocht wordt en het niet meer doet omdat er door de provider teveel mee geklooid wordt moet je dan na 3 jaar maar afschrijven ?
De Siemens die voor een paar 100 euro over de toonbank ging en daarna zonder support gedumpt werd voor 8 tientjes ...
De essentie is dat bijna iedereen wel minimaal 1 decoder in huis heeft die het niet goed doet,gecertificeerd is door Ziggo en wacht op een upgrade.
Er komt een Humax HD decoder (let op HD <- ) gecertificeerd door Ziggo..en wat gebeurt er,hij raakt in de war tussen SD en HD uitzendingen en zo kan ik het lijstje nog veel langer maken.
Het is niet persoonlijk bedoeld meneer anoniem,maar gecertificeerd door Ziggo klinkt voor mij persoonlijk niet echt meer als betrouwbaar.
Je vergeet de Samsung DCB-B270R , ook zwarte schermen, zeer gebruikersonvriendelijk teletekst en andere bugs. Deze wordt nog steeds uitgeleverd door Ziggo, echter nog steeds geen update...

Ik denk echter wel dat de CI+ standaard heel lang meegaat. Aangezien alle tv-fabrikanten meegaan wordt moet dit een duurzaam product worden zonder bugs. Zowel Ziggo als de tv-fabrikanten willen niet over een jaar bij Kassa zitten en al helemaal geen jammerende klanten lijkt me zo!
Oud 17 augustus 2009, 23:43
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Klopt, ik heb een door Ziggo "gecertificeerde" Humax IR-FOX C met de nodige bugs waar maar geen firmware upgrade voor komt.
Oud 18 augustus 2009, 10:38
m-snel's schermafbeelding
m-snel m-snel is offline
Member

DTV: Mutant HD2400 en Xtrend ET9000
Standaard

Volgens mij is de handel van Ziggo om abonnementen te verkopen en zo veel mogelijk abonnees te krijgen/houden. Ik snap de actie van het moedwillig uitschakelen van CI dan ook niet (nu alleen nog op CI+ apparatuur maar dan nog). Als je toevallig een CI+ tv hebt en een CI module werkt dit toch? Maak het dan niet expres en onnodig moeilijk door dit uit te zetten (dat je geen ondersteuning geeft vind ik prima en begrijp ik heel goed, maar het uitzetten... heeft de klantenservice tijd teveel). Je wil het de klant toch niet moeilijker maken om een abbo af te nemen (of op extra kosten jagen door iets wat tot nu toe werkte ineens uit te schakelen)?

Die eisen van de contentaanbieders geloof ik niet. Ziggo is de eerste die aangeeft het te gaan gebruiken op de hele wereld, lijkt me sterk dat Hollywood zich enorm druk maakt om een landje als Nederland en alleen hier en bij één provider de eis neerlegt.

Ziggo had bij mij een positieve associatie aangezien ze klanten de mogelijkheid gaven eigen apparatuur te gebruiken zoals eigen decoders, HTPC's etc. (in tegenstelling tot UPC welke je hun decoders door de strot duwen en verder alles blokkeren). Maar dit is weer gedrag van een arrogante monopolist (wij bepalen wel wat goed voor je is).

Ik kijk even aan hoe dit loopt (ook met de aankomende concurrentie op de kabel lijkt het me toch dat je graag zo positief mogelijk bij mensen in het geheugen zit) maar als mijn smartcard niet meer werkt in mijn DM8000 is het dag Ziggo en hallo Canal Digitaal. Misschien qua zenders en bitrate iets minder als Ziggo digitaal, maar voor mij is dit ondergeschikt aan het gebukt gaan onder een totalitaire aanbieder die moedwillig en zonder reden bepaalt wat ik in huis moet hebben om het privelege te hebben om hun abbo af te nemen.
Oud 19 augustus 2009, 01:41
gewoon in de kroeg's schermafbeelding
gewoon in de kroeg gewoon in de kroeg is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Klinkt misschien raar, maar ik ben dan natuurlijk ook nog maar nieuw op dit forum, ik had (al was het maar voor de vorm) hier een reactie van anoniem op verwacht.
of heeft G.bruiker toch gekijk??

Gr.E
Oud 19 augustus 2009, 08:38
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Maar dan gaat UPC toch nog een stap verder die alleen zijn eigen mediaboxen toelaat op het kabelnet?

Die komt er ook mee weg tot nu toe.
Oud 19 augustus 2009, 13:21
flipper's schermafbeelding
flipper flipper is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Ik hoor of zie geen reacties. Wordt dus waarschijnlijk een kansloze missie!
Ik heb gisteren de volgende reactie gekregen;

Hartelijk dank voor uw e-mail van 12 augustus 2009. Door de grote hoeveelheid e-mails die wij ontvangen is de reactietermijn op e-mailberichten langer dan gebruikelijk. Onze welgemeende excuses voor de vertraging die daardoor is opgelopen bij het beantwoorden van uw vraag.

Een aanbieder is vrij om te bepalen op welke wijze zij haar diensten aanbiedt. Op basis van de wet zijn de handelingen van Ziggo niet verboden.

Maar op basis van artikel 7.2 in de Telecommunicatiewet is een aanbieder wel verplicht om een wijziging minimaal vier weken van tevoren aan u te melden. Als een wijziging – zoals in uw geval – nadelig is voor de consument, mag u op dat moment de overeenkomst zonder verdere kosten opzeggen.

Daarbij hebben consumenten sinds 1 juli 2009 dankzij de nieuwe Telecommunicatiewet 'maandelijks opzeggen', het recht om na de oorspronkelijke contractsperiode uitgezeten te hebben te beëindigen. Wellicht is een andere aanbieder meer naar uw smaak.

Wij hebben uw melding wel geregistreerd. De OPTA is hierover geïnformeerd. De OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten welke erop gericht is concurrentie op deze markten te bevorderen.

ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.

Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.

Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 3076450.

Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,
Oud 19 augustus 2009, 13:49
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Hetzelfde mailtje heb ik ondertussen ook gekregen. Exact dezelfde tekst.
Van de inhoud word ik overigens niet direct vrolijk.

Dat ik binnen 4 weken mag opzeggen weet ik ook wel, maar dat wil ik ook niet. Ik heb een alles in 1 pakket.

Laatst gewijzigd door Fjacobse; 19 augustus 2009 om 13:53 Reden: toevoegen tekst
Oud 19 augustus 2009, 13:56
flipper's schermafbeelding
flipper flipper is offline
Junior Member

Standaard

Nee ik ook niet, hopelijk dat de OPTA er meer van zal vinden
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten