Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 augustus 2009, 15:21
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Exclamation CI+ gebruikers: Alphacrypt wordt uitgeschakeld !

Gradus Vos van Ziggo vermeldt het volgende op Dutchmedia's web blog:

Gebruikers van televisietoestellen met de CI+ standaard zullen over circa twee weken geen gebruik meer kunnen maken van de AlphaCrypt module. Deze module die voor een prijs van iets meer dan 100 euro wordt verkocht, is vanaf dan voor deze gebruikers onbruikbaar. De Ziggo-woordvoerder stelt het “kijken niet actief onmogelijk te maken,” alleen de CI+ televisiegebruikers zijn uitgezonderd.

Lees het volledige artikel op:
http://dutchmedia.nl/blog/?p=1790
Oud 7 augustus 2009, 16:10
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

??? Wat staat hier nu eigenlijk? Alle tv's met een CI+module kunnen geen gebruik maken van Alphacript en moeten verplicht een CI+module hebben

Zo lees ik het.... Of worden alle Alphacripts onbruikbaar? Dat staat namenlijk haaks op eerdere berichten...
Oud 7 augustus 2009, 16:26
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
??? Wat staat hier nu eigenlijk? Alle tv's met een CI+module kunnen geen gebruik maken van Alphacript en moeten verplicht een CI+module hebben

Zo lees ik het....
Inderdaad

Citaat:
Of worden alle Alphacripts onbruikbaar?
Nee.
=========
Oud 7 augustus 2009, 19:19
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Zoals ik het lees en ook in de titel heb gezet,zijn de tv's met CI+ aan de beurt,heb je zo'n toestel dan werkt alphacrypt niet meer.

Stap 1, dat denk ik er wel bij.
Oud 7 augustus 2009, 20:11
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Ja, maar hoe kan het Ziggo-signaal nu weten of jouw Ci+ tv een Alphacrypt heeft?
Wordt er dan een signaal meegestuurd als 'let op CI+ tv's, zit er een CI module in je slot? Dan mag je niets meer doen!' ?
Oud 7 augustus 2009, 20:19
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Ja, maar hoe kan het Ziggo-signaal nu weten of jouw Ci+ tv een Alphacrypt heeft?
Wordt er dan een signaal meegestuurd als 'let op CI+ tv's, zit er een CI module in je slot? Dan mag je niets meer doen!' ?
Je redeneert verkeerd om. Er wordt een instructie meegestuurd met het signaal die CI+ slots laat testen of er wel een module met CI+ functionaliteit in het slot zit. Zo niet, dan geen decodering en dus geen ontvangst (behalve van Nederland 1). Er zijn nog veel meer duistere zaken mogelijk met CI+, dit is pas het begin.
Oud 7 augustus 2009, 21:39
snuggles123's schermafbeelding
snuggles123 snuggles123 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1-Extra / Cisco EPC 3928 Modem .
DTV: Vu plus solo 4k /Amiko Alien 2 Triple tuner / Sony KD-49X8505B / Quantis Interactieve CI+ 1.3 module
Standaard

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plu...iggo-20090807/
Oud 8 augustus 2009, 02:07
Fjacobse's schermafbeelding
Fjacobse Fjacobse is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1-plus
DTV: Samsung UE48H6400AWXXH Neotion, 32pfl7675H/12 Neotion, Samsung DCB-H380, Humax IR-FOX C(2x), Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Je redeneert verkeerd om. Er wordt een instructie meegestuurd met het signaal die CI+ slots laat testen of er wel een module met CI+ functionaliteit in het slot zit. Zo niet, dan geen decodering en dus geen ontvangst (behalve van Nederland 1). Er zijn nog veel meer duistere zaken mogelijk met CI+, dit is pas het begin.
Iemand enig idee waarom Ziggo dit doet? CI gebruikers voorlopig met rust laten, en mensen met een CI+ slot in hun TV direct afknijpen van hun Alphacrypt!
Komt bij mij in ieder geval niet over als een noodzakelijke ingreep, temeer omdat de heer Vos in het voorjaar duidelijk heeft aangegeven, dat Alphacrypt gebruikers het eerste anderhalf jaar niet tegengewerkt zouden worden. Allemaal leuk en aardig, maar nu blijkt dat als je een TV hebt met CI+ slot dit hele mooie verhaal blijkbaar niet opgaat!
Maar wellicht heb ik het mis en kan "anoniem" (of iemand anders op het forum) mij de noodzaak hiervan nader toelichten?!

ps. Als anoniem reageert, dan alsjeblieft in begrijpelijke taal voor een leek als ik.

pps. Als eea inderdaad doorgaat, dan heb ik binnen een paar weken eenl Aphacrypt in de aanbieding. Bijna niet gebruikt en bieden maar!
Oud 8 augustus 2009, 02:34
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Iemand enig idee waarom Ziggo dit doet? CI gebruikers voorlopig met rust laten, en mensen met een CI+ slot in hun TV direct afknijpen van hun Alphacrypt!
Komt bij mij in ieder geval niet over als een noodzakelijke ingreep, temeer omdat de heer Vos in het voorjaar duidelijk heeft aangegeven, dat Alphacrypt gebruikers het eerste anderhalf jaar niet tegengewerkt zouden worden. Allemaal leuk en aardig, maar nu blijkt dat als je een TV hebt met CI+ slot dit hele mooie verhaal blijkbaar niet opgaat!
Maar wellicht heb ik het mis en kan "anoniem" (of iemand anders op het forum) mij de noodzaak hiervan nader toelichten?!
Of je van Anoniem begrijpelijke taal gaat krijgen weet ik niet, maar van mij wel. Twee woorden: knalharde commercie.

Ziggo weet heel goed dat mensen dat gedoe met losse decoders en extra afstandsbedieningen zat zijn of er niet eens aan willen beginnen (daarom zijn er ook nog zoveel mensen die analoog kijken) en dat TV's met een ingebouwde digitale tuner steeds populairder worden en ook steeds beter verkrijgbaar. Daar spelen ze dus op in met het hele CI+ verhaal. Door het gebruik van een 'goedgekeurde' CI+ CAM in een CI+ slot van een TV af te dwingen kunnen ze veel meer CI+ CAM's verkopen, en dat is precies wat ze willen, dat is goed voor de business.

En als je je nu afvraagt waarom de gebruikers van apparatuur met een 'gewoon' CI slot buiten schot blijven: ook dat is heel simpel te verklaren. Ziggo kan de werking van een AlphaCrypt in een CI slot helemaal niet blokkeren zonder dat ook alle 'goedgekeurde' decoders op zwart gaan. En uiteraard kunnen ze zich dat niet permitteren. Een wijziging van de codering zou een firmware update vereisen van alle in gebruik zijnde decoders, en dat is niet zomaar te realiseren. Ook logistiek is dat een heel lastig iets. Bovendien is de kans groot dat ook na een dergelijke wijziging de AlphaCrypt toch weer aan de praat is te krijgen met een firmware hack ...

Citaat:
ps. Als anoniem reageert, dan alsjeblieft in begrijpelijke taal voor een leek als ik.

pps. Als eea inderdaad doorgaat, dan heb ik binnen een paar weken eenl Alphacrypt in de aanbieding. Bijna niet gebruikt en bieden maar!
Je zult die AlphaCrypt gemakkelijk kunnen slijten, die blijft immmers gewoon bruikbaar bij alle andere Nederlandse kabelexploitanten uitgezonderd UPC uiteraard (maar daar was ie toch al nooit te gebruiken).
Oud 8 augustus 2009, 10:43
Hotzenwalder's schermafbeelding
Hotzenwalder Hotzenwalder is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Extra (Ubee EVM3200)
DTV: Sony 40W4710 + XTrend 6000 + Sundtek DVB-C stick
Standaard

En ik dacht nog wel een goede aankoop te doen door een CI+ toestel te kopen. Ben ik blij dat ik een paar maanden daarvoor een CI toestel heb aangeschaft die nog heel wat jaren mee kan.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten