Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Bekijk resultaten enquête: Ik heb Lip-Sync problemen met de volgende decoder;
Samsung DCB-H360RA decoder 56 51,85%
Samsung DCB-H380R decoder 9 8,33%
Humax 5000C decoder 4 3,70%
Humax 5050C decoder 5 4,63%
Cisco 8455 DVR decoder 4 3,70%
ingebouwde decoder in mijn TV (geef s.v.p. type tv aan) 3 2,78%
Ik heb geen problemen met Lip-Sync (geef s.v.p. type ontvanger aan in forumpost) 27 25,00%
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 augustus 2009, 15:50
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Een 'vaste vertragings instelling' zul je soms moeten doen om de vertraging die sommige audio-receivers introduceren eruit te halen. Dat is een normaal verschijnsel waar de digitale-ontvanger niets aan kan doen. Die vertraging zul je dan op alle kanalen hebben neem ik aan, niet alleen op de HD, want anders lopen de niet-hd weer uit-sync bij deze compensatie ?
De audio receivers introduceren geen vertraging, het is juist de tv en/of decoder die vertraagt. Het beeld loopt achter op het geluid. Vandaar dat je in een receiver audio delay kan instellen. Dit was trouwens ook een "tip"die de HD gaf om het probleem te verminderen
De vaste vertraging waar jij het over hebt is de tijd die je tv nodig heeft om het beeld op te bouwen. Er zijn dus ook tv's die samen met de HDMI handshake ook deze vaste tijd door kunnen geven aan een daarvoor geschikte versterker.
Oud 12 augustus 2009, 15:58
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
De audio receivers introduceren geen vertraging, het is juist de tv en/of decoder die vertraagt. Het beeld loopt achter op het geluid. Vandaar dat je in een receiver audio delay kan instellen. Dit was trouwens ook een "tip"die de HD gaf om het probleem te verminderen
De vaste vertraging waar jij het over hebt is de tijd die je tv nodig heeft om het beeld op te bouwen. Er zijn dus ook tv's die samen met de HDMI handshake ook deze vaste tijd door kunnen geven aan een daarvoor geschikte versterker.
In elk geval bedoelde ik hiermee dat in de TV dit intern al gecompenseerd is zodat het wanneer er geen tijdverschil tussen beeld/geluid in het input signaal is, de TV beeld en geluid ook "in-sync" zal tonen, ondanks dat beeld meer tijd nodig heeft. Gebruik je een los audio-deel (door een losse dolby-receiver) is die 'koppeling' er niet en moet je dus handmatig vertragen als het geluid voorloopt.
Oud 12 augustus 2009, 16:26
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
In elk geval bedoelde ik hiermee dat in de TV dit intern al gecompenseerd is zodat het wanneer er geen tijdverschil tussen beeld/geluid in het input signaal is, de TV beeld en geluid ook "in-sync" zal tonen, ondanks dat beeld meer tijd nodig heeft. Gebruik je een los audio-deel (door een losse dolby-receiver) is die 'koppeling' er niet en moet je dus handmatig vertragen als het geluid voorloopt.
Alleen bij de Samsung 360 wordt de lipsync gedurende het programma meer en is op alle zenders niet even veel. Dus dan kan je bij blijven stellen. Op een gegeven moment kan ik niet meer genoeg bijstellen op mijn voorversterker (max 200ms)
Oud 12 augustus 2009, 16:36
janos's schermafbeelding
janos janos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een plus - TC7210Z
DTV: Quantis rechtstreeks in TV
Standaard

Heb samsung Dcb - H360 RS heb ook zelfde probleem decoder staat niet in lijst, heb hem bij de 360 ingevuld.
Wel raar dat als ik een andere HDMI audio uitgang optie kies hel lijkt of het minder is.
Staat nu op Type C
Oud 12 augustus 2009, 19:35
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Alleen bij de Samsung 360 wordt de lipsync gedurende het programma meer en is op alle zenders niet even veel. Dus dan kan je bij blijven stellen. Op een gegeven moment kan ik niet meer genoeg bijstellen op mijn voorversterker (max 200ms)
Ja daarom schreef ik ook "wanneer er geen tijdverschil tussen beeld/geluid in het input signaal is" en bij de Samsung 360 is dat er blijkbaar wel omdat er een bug in de ontvanger zit. Daar werkt dat compenseren met de instelling dus niet, zeker als het ook nog eens per zender en tijd varieert.
Oud 14 augustus 2009, 12:50
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is offline
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janos Bekijk bericht
Heb samsung Dcb - H360 RS heb ook zelfde probleem decoder staat niet in lijst, heb hem bij de 360 ingevuld.
Dat is goed. Die "S" betekent volgens mij alleen maar dat het een zilverkleurig toestel is.
=========
Oud 15 augustus 2009, 19:36
skie's schermafbeelding
skie skie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra - Arris TM-702B
DTV: Humax IHDR-5050C +2x IRHD-5000C
Standaard

Geen Lipsync problemen, dan wel (nog) niet geconstateerd.
2 x humax 5000
1x humax 5050
Allen via hdmi aangesloten
Oud 17 augustus 2009, 08:33
willem3's schermafbeelding
willem3 willem3 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo alles in 1
DTV: Samsung DCB H360R / Humax IR-Fox C
Standaard geen Lipsync Ziggo HD kanalen

1 Samsung DCB H360R
2 Scheveningen
3 HDMI rechtstreeks
4 ?

reset helpt voor een aantal minuten
probleem was er al bij WK voetbal toendertijd, dus Ziggo heeft boter op het hoofd als men zegt dat het nu pas voorkomt

Laatst gewijzigd door willem3; 17 augustus 2009 om 09:06
Oud 20 augustus 2009, 10:52
JanL.'s schermafbeelding
JanL. JanL. is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Een 'vaste vertragings instelling' zul je soms moeten doen om de vertraging die sommige audio-receivers introduceren eruit te halen. Dat is een normaal verschijnsel waar de digitale-ontvanger niets aan kan doen. Die vertraging zul je dan op alle kanalen hebben neem ik aan, niet alleen op de HD, want anders lopen de niet-hd weer uit-sync bij deze compensatie ?
Ook bij mijn Humax 5050c loopt het geluid, zowel op de HD als de SD kanalen, voor op het beeld, maar het verschil is wel bij beide evenveel
Dus na wat experimenteren ben ik nu op een vertraging in de Humax van 160 ms uitgekomen. Nu loopt alles perfect in de pas .
Dus nu eindelijk lekker HD kijken
Oud 28 augustus 2009, 17:11
HBx2000's schermafbeelding
HBx2000 HBx2000 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung DCB-H360S
Standaard

zowel met plasma-tv als versterker (7.1) geen enkel probleem qua beeld en geluid van Ned 1,2,3 HD via de Samsung DCB-H360RS
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten