Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 augustus 2009, 12:09
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Ergens in Groningen?

6 * gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl (213.51.158.127) 14.416 ms 17.395 ms
7 speedtest.gn.iss.as9143.net (212.54.32.12) 18.049 ms 18.383 ms 18.720 ms
Oud 12 augustus 2009, 17:28
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jknip Bekijk bericht
I
De uiteindelijke snelheid is nooit hoger dan het langzaamste traject. Als Ziggo je een lijn van 50 Mb verhuurt, dan is dat de snelheid tussen je modem en het interne Ziggo netwerk. De snelheid naar een of andere server buiten het Ziggo netwerk in Verwegistan, is niet de verantwoordelijkheid van Ziggo, en je kunt ze er dus nooit op aanspreken.
Dat is iets te kort door de bocht. Ziggo dient wel voor voldoende peers en transit providers te zorgen en met deze partijen te verbinden met genoeg capaciteit. Als ze daar te veel op beknibbelen, zullen bepaalde internationale routes erg traag worden.
Oud 14 september 2009, 11:59
jknip's schermafbeelding
jknip jknip is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All In One max / Technicolor
DTV: HorizonBox 7401
Standaard Snelheid met analyzer gemeten

Inderdaad om1, daar heb je gelijk in.
Ik monitor nu mijn snelheid enige tijd en heb inmiddels diverse sites (speedtest.ziggo.nl; speedtest.net; speedtest.bbned.nl/test/meter.php en www.speed.io/index_en.html)
De speedtest van ziggo geeft meestal de hoogste snelheid, maar ik kom zelden boven de 20Mb/s.

Vandaag had ik de beschikking over een LanAnalyzer die de snelheid op de kabel tussen modem en router meet (100Mb/s verbinding). Deze meting is onafhankelijk van allerlei processen op mijn PC.
Ik heb nu op mijn PC 3 vensters geopend naar de Ziggo speedtest en die alle 3 gestart.

Mijn analyzer geeft nu het totale verkeer aan en dat komt nu hoger uit. Ik zie nu snelheden tussen de 35 en 48 Mb/s.
Dit bewijst voor mij dat het modem en de verbinding naar Ziggo in iedergeval deze snelheid kan verwerken. Er zal dus weinig mis zijn met mijn signaalniveaus en mijn modem firmware denk ik.

Het feit dat ik via speedtest.net naar b.v. Amsterdam of Haarlem (mijn buurt) geen hoge snelheden haal moet dus in het backbone netwerk van Ziggo worden veroorzaakt. Ik denk dat steeds meer 50Mb/s klanten deze tests doen en dat daardoor de backbone ook wel eens verstopt raakt.
Overigens monitor ik continu de netwerkactiviteit met de Taakbeheer van mijn PC. Die blijkt aardig overeen te komen met mijn LanAnalyzer. (zolang ik maar 1 PC aan heb staan)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten