Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Mededelingen

Internet - Eigen Netwerk Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 september 2009, 09:04   #21
anotheruser
Member

anotheruser's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superdave Bekijk bericht
ik heb de router inmiddels ook in bezit, aangeschaft wegens gigabit netwerk.
Ik had/heb de Linksys 160, deze heeft een download van 45mbit via speedtest.net

De 825, komt niet hoger dan 10 a 12mbit, firmware versie 2.01EU.
Iemand tips (QOS engine heb ik al uitgezet.)

Als ik direct de linksys weer terug plaats, werkt het weer als een speer.
Wat heb je zoal al gedaan om het probleem op te lossen van de DIR-825 ?
anotheruser is offline  
Oud 20 september 2009, 10:28   #22
superdave
Junior Member

superdave's schermafbeelding
Standaard

Het is nog niet opgelost;
http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1368555/1

is ook een topic met problemen.... ik laat lekker me linksys 160n routertje maar even staan, totdat dlink een update uitbrengt
superdave is offline  
Oud 20 september 2009, 11:50   #24
superdave
Junior Member

superdave's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anotheruser Bekijk bericht
Heb je al geprobeerd QoS uit te zetten?
Lees mijn berichtje nog eens door
superdave is offline  
Oud 20 september 2009, 12:08   #25
anotheruser
Member

Standaard

Probleem is al verholpen lees ik, heb zelf nog wel de 825 en helemaal geen bijzondere dingen gedaan maar gaat gewoon volle bak hier. Herken helemaal niks in de problemen die jij ondervonden heb.
anotheruser is offline  
Oud 20 september 2009, 16:49   #26
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

QoS niet uitzetten maar handmatig de upload snelheid invoeren die bij je abbo hoort was bij mij de oplossing. Ik heb gewoon de WAN poort ook op automatisch staan en er gaat dan automatisch 1Gbit tussen modem en router lopen. Waar je wel op moet letten is dat je de router niet vlak bij het modem zet zodat de WiFi zenders kunnen gaan storen op het modem. Ik heb er een 3 meter lange netwerk kabel tussen zitten en er zit ongeveer 2 meter tussen router en modem.
Oud 20 september 2009, 17:11   #27
anotheruser
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
QoS niet uitzetten maar handmatig de upload snelheid invoeren die bij je abbo hoort was bij mij de oplossing. Ik heb gewoon de WAN poort ook op automatisch staan en er gaat dan automatisch 1Gbit tussen modem en router lopen. Waar je wel op moet letten is dat je de router niet vlak bij het modem zet zodat de WiFi zenders kunnen gaan storen op het modem. Ik heb er een 3 meter lange netwerk kabel tussen zitten en er zit ongeveer 2 meter tussen router en modem.
Hier staan ze praktisch boven op/naast elkaar en totaal geen verlies in signaal sterkte of andere functionaliteit.
anotheruser is offline  
Oud 20 september 2009, 17:14   #28
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anotheruser Bekijk bericht
Hier staan ze praktisch boven op/naast elkaar en totaal geen verlies in signaal sterkte of andere functionaliteit.
Maar er zijn gevallen bekend waar een Arris modem wel op tilt ging, dus even proberen of het iets uitmaakt als je wel snelheids problemen hebt, kan geen kwaad.
Oud 17 oktober 2009, 07:44   #29
bandietjeoo7
Member

bandietjeoo7's schermafbeelding
Standaard

Ik had half september de Netgear Netgear Router WNDR3700-100PES WLAN 300Mbit, 4P Switch NL besteld, maar die is pas leverbaar half november.
Ben dus maar voor deze D-link gegaan.
Hoop dat ik de problemen die ik lees niet tegen ga komen.
bandietjeoo7 is offline  
Oud 17 oktober 2009, 07:56   #30
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bandietjeoo7 Bekijk bericht
Ik had half september de Netgear Netgear Router WNDR3700-100PES WLAN 300Mbit, 4P Switch NL besteld, maar die is pas leverbaar half november.
Ben dus maar voor deze D-link gegaan.
Hoop dat ik de problemen die ik lees niet tegen ga komen.
Laat je resultaten nog even weten, hij bevalt mij tot nu toe prima. VOIP werkt nu ook goed met de laatste beta software die ik erin heb en er schijnt binnenkort ook een nieuwe officiele versie firmware te komen.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten