Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 augustus 2009, 21:48
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Dolby op de 5000 is echt beduidend zachter..geen hickups.
Oud 5 augustus 2009, 22:06
JanvdB's schermafbeelding
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: LOEWE
Standaard klachten Ned HD

Geachte Heer Cees,
Ik twijfel niet aan Uw deskundigheid, maar ik betwijfel of het probleem met hickups aan de combinatie Loewe- alphacrypt ligt.
En wel om de volgende reden: Ik heb op geen enkel ander kanaal ,geluid en/of beeld problemen. Ook niet op andere HD zenders.
Het beperkt zich uitsluitend tot Ned 1-2-3-HD.
Signaalsterkte is op Ned 1-2 HD 100 % en Ber 0-E5. Op Ned 3 HD signaal 88 % en Ber 0 E5.
Daarnaast lees ik op het forum,dat Samsung decoders soms last hebben van uit de pas lopen vwb lipsynchroniteit.
Bij de Humax decoders komen soms hickup klachten voor.
Bij de start van Ned.HD zenders was het volume nivo gelijk aan de andere zenders. Sinds kort echter is het volume veel lager.
Dat U geen hickup problemen ondervindt, komt dat U geen gebruik maakt van het Dolby signaal.
Dit laatste heb nl op het forum gelezen, van iemand die dit uitgeprobeerd heeft.
Ergo ik kom tot de conclusie, dat het toch wel bij het signaal gezocht moet worden.
Ik zelf woon in een voorheen Casema gebied, misschien heeft het nog te maken met bv de schakelkasten in de woonwijken.
Volledigheidshalve merk ik nog op,dat, als er een hickup is, dit niet te zien is in de signaalsterkte en ook blijft Ber keurig op 0.
Met vr.gr JanvdB
Oud 6 augustus 2009, 09:08
leend31's schermafbeelding
leend31 leend31 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: allesin1 plus
DTV: humax 5050
Standaard hickups

Ook ik heb last van zgn hickups op nl hd 1,2 en 3. Voormalig homegebied. Ook volgens mij kan het niet liggen aan mijn thuis situatie. Nieuw huis, alles met hirschmann bekabeld en geplugd. Nieuwe LED tv met nieuwe humax decoder 5050, ber 0 signaal kwaliteit 100% en signaalsterkte 66%. Ik heb het probleem bij ziggo voorgelegd en toch maar op hun advies het hele circus verhuisd naar het israpunt in de meterkast en daar alles rechtstreeks aangesloten. Geen resultaat!! Wacht nu op een reactie van ziggo, maar dat laat wel even op zich wachten denk ik. Ik hou jullie op de hoogte.
Oud 6 augustus 2009, 13:02
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leend31 Bekijk bericht
Ook ik heb last van zgn hickups op nl hd 1,2 en 3. Voormalig homegebied. Ook volgens mij kan het niet liggen aan mijn thuis situatie. Nieuw huis, alles met hirschmann bekabeld en geplugd. Nieuwe LED tv met nieuwe humax decoder 5050, ber 0 signaal kwaliteit 100% en signaalsterkte 66%. Ik heb het probleem bij ziggo voorgelegd en toch maar op hun advies het hele circus verhuisd naar het israpunt in de meterkast en daar alles rechtstreeks aangesloten. Geen resultaat!! Wacht nu op een reactie van ziggo, maar dat laat wel even op zich wachten denk ik. Ik hou jullie op de hoogte.
"leuk" dat het webcare team wat hier aanwezig is allang weet van het audio probleem,maar dat de helpdesk nog steeds de mensen met kabeltjes in de weer stuurt
Oud 6 augustus 2009, 13:28
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
"leuk" dat het webcare team wat hier aanwezig is allang weet van het audio probleem,maar dat de helpdesk nog steeds de mensen met kabeltjes in de weer stuurt
Maar er zijn ook medeforumleden die haast bij voorbaat al zeggen dat het aan je spullen thuis ligt .
Ik vraag me verder ook af wat dat webcare team allemaal doet op internet, veel verder dan het standaard helpdeskverhaal komen ze ook niet.
Oud 6 augustus 2009, 17:52
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Maar er zijn ook medeforumleden die haast bij voorbaat al zeggen dat het aan je spullen thuis ligt .
Ik vraag me verder ook af wat dat webcare team allemaal doet op internet, veel verder dan het standaard helpdeskverhaal komen ze ook niet.
Dat vind ik wat kort door de bocht,er zijn genoeg mensen,vaak via PM,goed geholpen door het webcare team,zonder zouden we veel slechter af zijn,alleen is het jammer dat er blijkbaar geen koppeling bestaat tussen webcare en helpdesk waardoor je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Veel webcare mensen zitten hier ook in eigen tijd,dus om dat nu af te doen als ze hebben ook nergens verstand van gaat wat ver.
Het komt ook door het forum,de problemen over het geluid zit over 5 of 6 topics verspreid waar dan ook weer iemand met slechte bekabeling en Ber waardes gaat gooien hetgeen voor dit geluidsprobleem niet van toepassing is,maar het vervuild wel enorm.
Ook op de storingen page wordt geen storing genoemd.
Oud 9 augustus 2009, 11:52
honingbij's schermafbeelding
honingbij honingbij is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus, motorola SBV5120E
DTV: 2 x humax IRHD-5000C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Als het bij Ziggo vandaan zou komen had iedereen last van freeze en hickup verschijnselen en dat is niet zo. Nederland 1/2/3 HD geven een prima beeld bij mij. Dat moet dus aan de combinatie Loewe met Alphacrypt liggen (wat Ziggo ook niet ondersteund)
Tussen het aangeboden signaal van Nederland 1,2 en 3 en de eindgebruiker bevinden zich een aantal punten waar het fout kan gaan ... dat is per regio, per wijk, per straat en zeker per huis verschillend.

Als bij mij (3766) het signaal (plaatje) van de "betaalde" HD zenders goed is maar de drie Nederlandse in HD kwaliteit soms te wensen over laat ... terwijl uitsluitend door Ziggo ondersteunde hardware wordt gebruikt ... dan is uw antwoord wel erg makkelijk.

Voor de zekerheid wacht ik maar op de (vermoedelijk achter de schermen) oplossing die er ongetwijfeld komt.
Oud 10 augustus 2009, 10:10
JanvdB's schermafbeelding
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: LOEWE
Standaard Hickups Ned . HD zenders

Aangezien Ziggo geen opening van zaken geeft betreffende hick- up problemen Ned. HD zenders en ik het gehakkel zat wordt, ben ik genoodzaakt mij elders te orienteren.
Mijn tv (Loewe Compose) is o.a uitgevoerd met een sat.tuner, dus ga ik eens kijken wat de kosten zijn voor het ingebruik stellen van mijn sat. tuner.
Jammer, maar helaas!
Ik heb begrip voor technische problemen bij een nieuw product, maar geen begrip voor het achterwege blijven van support, als iets niet helemaal goed gaat.
Wees open en eerlijk Ziggo, want anders kost U dat klanten.
met vr.gr en afwachtend van een reactie,
JanvdB.
Ps Of hangen de Alphacrypt kijkers er en beetje bij? gezien een van de laatste opmerkingen( Ziggo ondersteund Alphacrypt niet)
Oud 15 augustus 2009, 13:19
Marjanvdneut's schermafbeelding
Marjanvdneut Marjanvdneut is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heisa Bekijk bericht
Sinds een paar dagen heb ik 1 grote ellende met het geluid op de 3 Nederlandse HD kanalen. Nu zelfs valt het geluid regelmatig weg. Tot nu toe moest ik het geluid alleen harder zetten maar hier heb ik geen oplossing voor.
Ben ik de enige of komt dit bij meer klanten van Ziggo voor?
Postcode is 3703 (Zeist)
Lucky you
ik heb helemaal geen geluid
En we zijn verhuisd sinds 1 aug we zouden een nieuw kastje krijgen en er 1 gratis omdat we verhuist zijn
Niks nakkes nada noppes
Nu heb ik er NOG een probleem bij
kan maar met 1 pc op het internet
Router heb ik van Ziggo en is echt gloedje nieuw
Ligt aan het ip adres zegt mn pc
Je kan Ziggo bellen maar even langskomen ho maar

Tijd voor andere provider?
Oud 15 augustus 2009, 21:39
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjanvdneut Bekijk bericht
Nu heb ik er NOG een probleem bij
kan maar met 1 pc op het internet
Router heb ik van Ziggo en is echt gloedje nieuw
Ligt aan het ip adres zegt mn pc
Je kan Ziggo bellen maar even langskomen ho maar

Tijd voor andere provider?
Die andere provider gaat je ook niet helpen met de instellingen van een router....

Als je hulp wilt van het forum over je internet, kun je beter even een nieuw topic in het internet-deel van dit forum openen, zal vermoedelijk iets simpels zijn waarom dat niet werkt en er zijn genoeg mensen die je tips willen geven verwacht ik.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten